امروزه اجاره سریع خانه یا فروش آن یکی از دغدغه‌های مالکان است. واقعیت این است که تسریع فرایند اجاره خانه مستلزم اقداماتی است که باید نسبت به آن‌ها واقف باشیم.

همان‌قدر که مالکان دغدغه این را دارند که ملک یا ساختمان آن‌ها خیلی سریع اجاره برود یا به فروش برسد، خیلی از افرادی که به دنبال خانه اجاره‌ای می‌گردند هم دوست دارند که خیلی زود، خانه متناسب با بودجه و سلیقه خودشان را پیدا کنند. به همین خاطر مالکان با کارهایی که منجر به اجاره رفتن سریع خانه‌شان می‌شود، باعث می‌شوند که افراد زیادی هم خانه مورد نظر خود را پیدا کند. ما در این مقاله از مجموعه مقاله سایت نیازمندی‌های همشهری در بخش املاک قرار است به موضوع راهکارهایی که منجر به اجاره سریع ملک می‌‌شود، بپردازیم.

روش آنلاین اجاره خانه

یکی از روش‌های رایجی که اغلب افراد از طریق آن به دنبال فروش یا اجاره خانه خود هستند و متقاضیان اجاره و خرید نیز از آن استفاده می‌کنند، مراجعه و ثبت آگهی در سایت یا اپلیکیشن‌ها متناسب برای این کار است. این کار موجب می‌شود که هم مالک و هم مشتری بدون صرف زمان و انرژی با قیمت مناسبی ملک خود را اجاره بدهند و مشتری هم خانه مورد نظرش را با قیمت مناسب بیابد. سپردن خانه به چند املاک در محله مورد نظر کار راحتی نیست. از طرفی هم بسیاری از املاک‌ها و بنگاه‌های معاملاتی مسکن، برای دریافت پورسانت خود، ممکن است خانه شما را با قیمتی پایین‌تر از آنچه که مدنظر شماست، اجاره بدهند.

بهتر است حوصله به خرج بدهید و آگهی مناسبی در یک سایت و اپ مناسب نظیر نیازمندی‌های همشهری ثبت کنیم تا فرایند اجاره خانه شما سریع‌تر شود.  یکی از نکات مهم در استفاده از روش ثبت آگهی در سایت‌ها و اپ‌های معتبر این است که آگهی هم استاندارد باشد. در زیر به نکات مهم برای نوشتن یک آگهی خود اشاره شده است.

نکات مهم برای ثبت آگهی اجاره خانه

  • برای اطلاع مشتری از همه امکانات ملک خود، آن‌ها را جداگانه و به طور کامل معرفی کنید. علاوه بر این‌که ذکر امکانات عمومی مثل بالکن، پارکینگ و… ضروری است، امکانات اختصاصی و ویژه ملک خود را مثل سیستم ایمنی، نوع کابینت‌ها، چشم‌انداز، نوع نما و… را هم ذکر کنید.
  • اگر بتوانید اطلاعات بیشتری نظیر نوع دسترسی ملک به حمل و نقل عمومی، امکانات تفریحی، داشتن وام، امنیت محله و… به مشتری بدهید، در اجاره رفتن سریع‌تر خانه شما تاثیر بهتر و بیشتری دارد. گاهی فقط یک ویژگی می‌تواند باعث شود که توجه مشتری به آن جلب شود.
  • حتما در آگهی عکس‌های ملک را پیوست کنید. توجه داشته باشید که زاویه و کیفیت عکس‌ها بسیار مهم است. حتی از فضای بیرون خانه هم عکس پیوست کنید. بسیاری از خریداران به فضای بیرون خانه و ورودی خانه اهمیت می‌دهند. به تجربه ثابت شده که آگهی‌هایی که دارای تصویر هستند، بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند.
  • اگر آگهی ملک‌تان را برای رهن یا اجاره ثبت کرده‌اید، در صورت امکان هزینه‌های ساختمان و میزان شارژ ماهانه آن را هم قید کنید.
  • اگر خانه نوساز است، اگر چندسال ساخت است، اگر تازه آن را تعمیر، بازسازی یا نوسازی کرده‌اید، حتما در آگهی ذکر کنید.

روش سنتی اجاره خانه

سر زدن به املاک و بنگاه‌های ملکی برای اجاره گذاشتن خانه یا اجاره کردن، هنوز یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار است که با وجود فضای دیجیتال و امکان ثبت آگهی، افراد زیادی به سراغش می‌روند. شما برای اجاره خانه خود باید به چندین بنگاه سر بزنید و مشخصات ملک خود را با جزئیات به املاک بدهید تا بتواند مشتری خوبی برای شما پیدا کند. یکی از دلایلی ناکارآمدی مراجعه به بنگاه محدودیت در این روش است. شما با سپردن خانه خود برای مراجعه به چند بنگاه، تعداد محدودی مشتری نیز خواهید داشت. از طرفی هم خودتان هم باید برای مراجعه به هر بنگاه، وقت زیادی صرف کنید. بنگاه‌های نیز اغلب برای بستن قرارداد، خانه شما را با قیمتی پایین‌تر از مبلغ مورد نظرتان اجاره می‌دهند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای اجاره دادن سریع ملک خود، آن را به دو شیوه برای اجاره بگذارید. یعنی هم در سایت‌ها و اپ‌های درج آگهی ملک، اجاره خانه خود را آگهی کنید و هم این‌که به چند بنگاه نزدیک به خانه نیز آن را برای اجاره بگذارید. استفاده از دو روش، شانس اجاره رفتن سریع را بالا می‌برد.

پیش نیاز اجاره خانه

جز آهی خانه اجاره‌ای لازم است که به خود خانه هم رسیدگی شود تا توجه مشتری‌ها را جلب کند. در ادامه به برخی از راهکارهای مهم آماده کردن خانه برای اجاره اشاره کرده‌ایم.

توجه به آشپزخانه و بهبود فضای درونی آن

آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم خانه در زمان اجاره خانه است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است قبل از اجاره دادن خانه به نواقص، معایب و ظواهر آن توجه کنید. همچنین اگر بخش‌هایی از آشپزخانه نیازمند تعمیر، نوسازی یا بازسازی است، حتما قبل از بازدید مشتری یا عکس گرفتن برای ضمیمه کردن به آگهی آن را انجام دهید. اگر بتوانید بعد از مدتی که کابینت آشپزخانه مستهلک شده و شکل و شمایل چشمگیری ندارد، آن را تعویض کنید؛ تاثیر زیادی در اجاره سریع خانه شما دارد.

بهبود وضعیت روشنایی خانه

نورگیر بودن خانه یکی از نکات مهمی است که مشتری‌ها به آن توجه می‌کنند. بنابراین اگر خانه اجاره‌ای شما نورگیر است که خانه شما خیلی زود اجاره می‌رود. اما اگر خانه اجاره‌ای شما نورگیر نیست، حتما وضعیت روشنایی آن را بهتر کنید. با تعویض لامپ‌‌ها، هالوژن‌ها و تعبیه چند نور مخفی در جاهای مختلفی می‌توانید تاثیر بسیار زیادی در روشنایی خانه ایجاد کنید تا در نگاه اول توجه مشتری را جلب کند.

توجه به نمای بیرونی خانه

چیزی که در نگاه اول توجه هر مشتری اجاره خانه را جلب می‌کند، نمای بیرونی است. بنابراین اگر درون خانه هم چشمگیر و زیبا باشید، اما نمای بیرونی طوری باشد که توی ذوق بزند، مشتری شاید از اجاره خانه منصرف شود. بنابراین تا جایی که برایتان امکان دارد، دستی به سر و روی نمای بیرونی هم بکشید تا مشتری در نگاه اول با نمای بیرونی سیاه و کدر مواجه نشود.

سخن پایانی

اگر شما هم تجربه اجاره خانه در سریع‌ترین زمان ممکن را داشته‌اید و خانه خود را با قیمت خوب و در مدت‌زمان کم اجاره داده‌اید، از راهکارهای خود برای موفقیت در اجاره خانه برای ما بنویسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code