متقاضیان استخدام بانک تجارت پس از شرکت و قبولی در آزمون استخدامی با برخورداری از شرایط و ضوابط می‌توانند در این بانک مشغول به کار شوند.

مشاغل بانکی همواره به خاطر مزایای شغلی و شرایط مناسبی که دارند مورد علاقه بسیاری از متقاضیان استخدام هستند. بسیاری از جوانان جویای کار علاقه دارند تا شانس خود را برای استخدام در بانک‌ها امتحان کنند. برای این کار لازم است ابتدا از شرایط استخدامی هر بانک اطلاعات کافی را داشته باشید. بانک تجارت یکی از بانک‌های مورد علاقه گروه‌های مختلف برای استخدام است. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری تصمیم داریم تا چند و چون و شرایط استخدامی بانک تجارت را برای شما توضیح بدهیم.

ضوابط استخدام بانک تجارت

استخدام بانک تجارت با توجه به آیین نامه استخدامی بانک‌ها و بر طبق ضوابط ویژه‌ای صورت می‌گیرد. متقاضیان علاقه‌مند به استخدام مستلزم شرایطی و ضوابطی می‌باشند. مانند اینکه دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و بومی و ساکن یکی از شهرهای درج شده در آگهی باشند.

تعداد نیروی درخواستی در هر شهر با توجه به نیاز آن منطقه اعلام می‌شود و ممکن است در برخی از شعبات نیاز به نیروی مازاد وجود نداشته باشد. به همین دلیل هنگام ثبت‌نام حتماً به تعداد نیروی مورد نیاز شهر محل سکونت خود توجه کنید و چنانچه در زمینه شما نیرویی درخواست نشده ثبت نام نکنید.

شرایط عمومی و اختصاصی استخدام بانک تجارت

  • اولین شرط استخدام در بسیاری از نهادهای کشور دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی است.
  • مقید بودن به یکی از ادیان رسمی کشور ایران و همین‌ طور تعهد به نظام جمهوری اسلامی شرط دیگر استخدام در بانک‌ها است. (دین‌های رسمی کشور شامل اسلام مسیحیت یهودیت زرتشتی و صابئی است.)
  • از آنجا که عمده نیروهای استخدامی بانک از بین آقایان هستند، سومین شرط مهم گزینش کارمند، داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا دارا بودن کارت معافیت نظام وظیفه است. (تاریخ پایان خدمت نظام وظیفه و یا زمان صدور کارت معافیت دائم و قانونی حتماً باید پیش از تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آن سال باشد. در صورت برگزیده شدن افرادی که دارای کارت معافیت دائم پزشکی هستند لازم است برای تایید به پزشک معتمد بانک ارجاع داده شوند. در صورتی که پزشک معتمد بانک آنها را تایید کند می‌توانند مراحل بعدی استخدام را سپری کنند.)
  • مورد چهارم از شروط استخدامی بانک تجارت عدم اشتغال فرد به صورت رسمی یا پیمانی و همینطور نداشتن تعهد خدمت به هرگونه سازمان و نهاد و موسسه دولتی و غیر دولتی است.
  • پنجمین مورد داشتن سلامت و توانایی کامل روحی و جسمی برای سمت‌های بانکداری است که برای این امر تایید پزشک معتمد بانک لازم و اجباری است.
  • از دیگر موارد مهم شروط استخدام هر نهادی نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم محکومیت با تایید مراجع مربوطه و همچنین نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و روانگردان است. برای اثبات این دو مورد نیاز است که شما اقداماتی انجام دهید که به اختصار هرکدام از آنها را توضیح خواهیم داد. پس از مراحل آزمون و گزینش اولیه، زمانی که به اداره استخدام مراجعه کنید به شما ۴ نامه برای تشخیص هویت و سوپیشینه، نظام وظیفه، انجام آزمایش اعتیاد و سایر آزمایشات پزشکی داده می‌شود.

گواهی عدم سوپیشینه استخدام بانک تجارت

برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه نیاز است به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی و یا پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. در حال حاضر امکان دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت الکترونیکی وجود ندارد و لازم است به همراه مدارک خود به این مراکز مراجعه کنید و با پرداخت هزینه صدور گواهی عدم سوء پیشینه درخواست خود را ثبت کنید پس از بررسی وضعیت شما این گواهی از طریق پست به دست شما می‌رسد.

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوپیشینه

هنگام به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی لازم است این مدارک را ارائه بدهید:

  1. اصل شناسنامه و اصل کارت ملی شخص مورد تقاضا
  2. ارائه عکس بیومتریک همراه با مشخصات تعیین شده. در صورت نداشتن عکس می‌توانید با پرداخت هزینه عکس را در همان مراکز گرفته و تحویل بدهید.
  3. داشتن معرفی نامه از محل کار و یا فرم درخواست خواست صدور گواهی الزامی است.
  4. کدپستی ده رقمی به همراه آدرس کامل پستی را برای ارسال مدارک به همراه داشته باشید.
  5. لازم به ذکر است هزینه‌های صدور گواهی عدم سوء پیشینه از طریق دستگاه کارت خوان قابل پرداخت است و وجه نقد دریافت نمی‌شود.

فرایند صدور گواهی عدم اعتیاد

برای صدور گواهی عدم اعتیاد داشتن معرفی نامه معتبر الزامی است و از آنجا که این آزمایش لازم است بعد از مراحل اولیه گزینش انجام شود، در موعد مقرر، این معرفی نامه از طرف بانک برای شما صادر می‌شود که باید آن را به آزمایشگاه‌های مورد تایید بانک ارائه دهید.

پس از پذیرش و ثبت در کامپیوتر و پرداخت هزینه‌، نمونه گیری با حضور ناظر انجام می‌شود و بعد از دریافت جواب آزمایش، در تاریخ مشخص شده لازم است آن را به بانک برای انجام سایر امور اداری تحویل دهید. معرفی نامه دارای شماره، تاریخ و عکس است و اعتبار آن تنها تا یک هفته است. برای دریافت جواب، آدرس اداره استخدام را بدهید تا جواب آزمایش به اداره مربوطه ارجاع داده شود.

رشته‌های تحصیلی استخدام بانک تجارت

یکی از موارد اساسی و مهم استخدام بانک تجارت داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد است که تاریخ فراغت از تحصیل داوطلبین باید قبل از زمان برگزاری آزمون استخدامی آن سال باشد. تنها متقاضیان مرد رشته حقوق صرفاً در استان‌های آذربایجان غربی، گلستان، مازندران و یزد برای پذیرش در شعب بانک تجارت این استان‌ها مورد نیاز می‌باشند.

شرایط مدارک تحصیلی داوطلبین آزمون استخدام بانک تجارت

  1. تنها متقاضیان دارای مدرک تحصیلی مورد تایید از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، مجاز به شرکت در آزمون استخدامی بانک می‌باشند.
  2. متقاضیان دانشجو لازم است قبل از به استخدام، از ادامه تحصیل انصراف دهند و برگه تسویه حساب نهایی با دانشگاه را به بانک، ارائه کنند.
  3. دارندگان مقاطع تحصیلی بالاتر، امکان شرکت در مقطع تحصیلی پایین‌تر را ندارند.
  4. متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد بخش حقوقی، صرفاً در صورت داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق قضائی مجاز به شرکت در آزمون هستند.
  5. متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد بخش مهندسی ساختمان تنها در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی عمران مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.
  6. تاریخ فراغت از تحصیل داوطلبان، باید قبل از تاریخ برگزاری آزمون استخدامی سال مربوطه باشد.
  7. حداقل معدل لازم برای هر مقطع تحصیلی ۱۴ است.
  8. سن مجاز ثبت نام برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی، حداکثر ۲۸ سال است و برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد حداکثر سن مجاز ۳۲ سال است.

مراحل استخدام بانک تجارت

مراحل استخدامی بانک تجارت، به ترتیب شامل ثبت نام، شرکت در آزمون کتبی، آزمون روانشناختی، مصاحبه‌های استخدامی (تخصصی و رفتاری)، گزینش و معاینات پزشکی، مطابق دستورالعمل‌ها و ضوابط بانک است. اطلاعیه و فراخوان مربوط به استخدام در بانک‌های کشور روند مشخصی ندارند و ممکن است این روند هر چند سال یک بار برگزار شود.

مراحل ثبت نام آزمون استخدام بانک تجارت

  1. وارد سایت بانک تجارت tejaratbank.ir  وارد شوید.
  2. فرم تقاضانامه الکترونیکی را در سایت فوق تکمیل کنید.
  3. داوطلبان باید عکس ۴*۳ پرسنلی خود را با عرض ۱۵۰ و ارتفاع ۲۰۰ پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت اسکن و در قسمت مربوطه قرار دهند.
  4. داوطلبان در زمان مشخص شده، مبلغ مورد نظر را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

توجه: تنها افرادی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی می‌باشند، می‌توانند برای ثبت نام و واریز وجه اقدام کنند. قبل از ثبت نام به راهنمای نحوه تکمیل فرم موجود در سایت مراجعه کرده و مندرجات آن را به صورت کامل و با دقت مطالعه نمایید.

مسئولیت صحت ثبت اطلاعات بر عهده داوطلب خواهد بود و پس از مراحل اولیه گزینش، نسبت به اخذ و بررسی اصل مدارک پذیرفته شدگان در آزمون اقدام خواهد شد. در صورت وجود مغایرت در مندرجات مدارک از ادامه مراحل استخدامی متقاضی، جلوگیری خواهد شد.

آزمون کتبی استخدام بانک تجارت

قبولی در مرحله آزمون کتبی نیازمند کسب حداقل نمره است و در این مرحله سه برابر ظرفیت مورد نیاز هر شهر قبول اعلام خواهد شد. آزمون کتبی شامل سوالات چهارگزینه‌ای است و دارای نمره منفی خواهد بود. حوزه امتحانی توسط داوطلبان تعیین می‌شود و محل برگزاری آزمون کتبی در کارت ورود به جلسه ذکر خواهد شد.

مراحل برگزاری آزمون کتبی استخدام بانک تجارت

مراحل انجام آزمون کتبی شامل ثبت نام اینترنتی، دریافت کارت ورود به جلسه و آزمون کتبی است که زمان دقیق هر یک از این فرایندها در سایت بانک تجارت اعلام می‌گردد.

شرایط سکونت داوطلبان برای استخدام بانک تجارت

متقاضیان هر شهر حتماً باید ساکن و بومی شهر مورد نظر باشند. همچنین علاوه بر سکونت در شهر مورد تقاضا لازم است که یکی از شروط زیر را برای اثبات بومی بودن داشته باشند.

  1. داوطلب باید متولد شهر مورد نظر باشد
  2. حداقل ۴ سال در آن شهر در یکی از مقاطع ابتدایی راهنمایی و یا دبیرستان تحصیل کرده باشد.
  3. سابقه ۳ سال پرداخت حق بیمه به صورت پیوسته یکی از راه‌های احراز بومی بودن در شهر مورد نظر باشد.
  4. سکونت در ۳ ساله منتهی به زمان برگزاری آزمون با ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه یکی دیگر از راههای اثبات بومی بودن خواهد بود.
  5. پذیرفته شدگان باید تعهد بدهند که برای حداقل ۱۵ سال در شهر مورد نظر اشتغال خواهند داشت.

پس از اعلام نتایج آزمون و قبولی در مرحله کتبی، پذیرفته شدگان لازم است یک گواهی که نشان دهنده تسلط آنها بر مهارت‌های هفتگانه کامپیوتری است، ارائه دهند. مراحل بعدی و تاریخ انجام مصاحبه، گزینش و انجام آزمایشات پزشکی تماما از طریق سایت بانک تجارت اعلام خواهد شد و لازم است داوطلبان پذیرفته شده، اخبار مربوطه را از طریق سایت tejaratbank.ir دنبال کنند. پذیرفته شدگان نهایی پس از گذراندن دوره آموزشی، فعالیت خود را در بانک آغاز نمایند.

اعلام قبولی متقاضیان به منزله استخدام افراد نیست. متقاضیان بعد از موفقیت در تمامی مراحل استخدامی و با توجه به نمرات کسب شده و همچنین نیاز هر شهر، می‌توانند استخدام شوند. همچنین بانک مسئولیتی بابت استخدام سایر نیروهای ذخیره (مازاد بر نیاز هرشهر) نخواهد داشت و هزینه شرکت در آزمون، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code