بانک سینا با توجه به درخواست شعب خود در سراسر کشور اقدام به جذب نیرو در رده‌های شغلی مورد نیاز خود می‌کند.

این بانک هم همانند بسیاری از بانک‌ها با برگزاری آزمون کتبی و بررسی شرایط علمی داوطلبان شرکت کننده، نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب می‌کند. آزمون استخدام بانک سینا هر ساله در بازه‌های مختلف زمانی، با توجه به نیاز و ظرفیت واحدها و شعب زیر نظر مرکز آزمون بانک سینا برگزار می‌شود. اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال اشتغال در بانک هستند این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به شما کمک می‌کند تا با نحوه و شرایط استخدام در بانک سینا آشنا شوید.

آشنایی با بانک سینا

این بانک در ابتدا موسسه مالی و اعتباری بنیاد بود که از سال ۱۳۶۴ از محل دارایی‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران فعالیت خود را شروع کرد. این موسسه در سال ۱۳۸۶ به بانک سینا تغییر نام داد و در روزهای پایانی سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز فعالیت خود به عنوان بانک از بانک مرکزی شد.

بانک سینا بیش از ۲۷۰ شعبه در سراسر کشور دارد که این شعب همه خدمات بانکی را ارائه می‌دهند. این بانک برای دریافت مجوز فعالیت خود باید بخشی از سهام خود را در بازار بورس تهران به صورت عمومی عرضه می‌کرد که در سال ۱۳۸۷ سهام خود را به بخش خصوصی واگذار شد. امتیازات و تسهیلات ویژه بانکی باعث شده است تا بانک سینا همانند همه بانک‌های کشور از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای داوطلبان استخدام در بانک باشد.

مشاغل مورد نیاز استخدام بانک سینا

با توجه به نیاز برخی شعب بانک سینا، این بانک آخرین بار اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۰ فراخوان جذب نیرو منتشر کرد. در این اطلاعیه از علاقمندان به شغل بانکداری در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، در سه رده شغلی فناوری اطلاعات، بانکداری و فنی و مهندسی دعوت نمود تا با مراجعه به سایت بانک سینا Sinabank.ir برای شرکت در آزمون کتبی ثبت نام نمایند.

مراحل آزمون استخدام بانک سینا

اگر داوطلب استخدام در بانک سینا هستید، فراموش نکنید پیش از ثبت نام در آزمون کتبی استخدامی بانک سینا مدارک لازم جهت ثبت نام را آماده نمایید تا در صورت فراخوان بتوانید با مراجعه به سایت بانک ثبت نام نمایید. بهتر است بدانید ثبت نام و شرکت در آزمون کتبی اولین مرحله آزمون استخدامی به شمار می‌رود. چرا که در صورت کسب امتیاز مورد نظر به مصاحبه یا آزمون کتبی بانک دعوت می‌شوید، با موفقیت در این بخش و تایید سلامت جسمی و روحی توسط پزشک معتمد بانک در نهایت به استخدام بانک سینا در می‌آیید.

راهنمای ثبت نام آزمون استخدام بانک سینا

طبق آخرین دوره ثبت نام آزمون استخدامی بانک سینا که اواخر آبان ماه سال جاری برگزار شد، ثبت نام آزمون استخدامی این بانک به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

  1. با انتشار اطلاعیه از سوی این بانک، علاقمندان به استخدام در بانک سینا را مطالعه می‌نمایند.
  2. پس از مطالعه اطلاعیه، برای ثبت نام باید وارد سامانه ایران آزمون بانک سینا به نشانی sinabank.iran-azmoon.ir شوند و گزینه “برای ثبت نام یا اصلاح اطلاعات” را انتخاب نمایند.
  3. کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد نموده، سپس فرم ثبت نام را که شامل اطلاعات فردی، تحصیلی، شغلی و آدرس و … است را تکمیل نمایید.
  4. نوبت به آپلود فایل اسکن عکس سه در چهار داوطلب است.
  5. تایید اطلاعات را ثبت و هزینه ثبت نام آزمون را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.
  6. نوبت به اتمام ثبت نام و دریافت کد رهگیری می‌شود؛ کد رهگیری را یادداشت نمایید. چون در طول برگزاری آزمون و اعلام نتایج به آن احتیاج دارید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدام بانک سینا

هنگام ثبت نام آزمون استخدامی بانک سینا باید مدارک مورد نیاز برای استخدام را ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • عکس رنگی سه در چهار با پیش زمینه سفید ترجیحا عکس جدید داوطلب باشد. بانوان توجه نمایند عکس شان با حجاب کامل اسلامی باشد.
  • فایل اسکن همه صفحات شناسنامه، پشت و روی کارت ملی، مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم غیرپزشکی (ویژه آقایان)
  • پرداخت هزینه ثبت نام. در صورت قبولی در همه مراحل آزمون استخدامی باید اصل مدارک را به همراه کپی به شعبه ارائه دهید.

شرایط استخدام بانک سینا

داوطلبان شرکت در آزمون استخدام بانک سینا پیش از ثبت نام باید همه شرایط تعیین شده از سوی بانک را دارا باشد. عدم تایید یکی از این شرایط باعث می‌شود تا از ثبت نام داوطلب ممانعت به عمل آیند. شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک سینا شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد.

شرایط عمومی استخدام بانک سینا

از مهم‌ترین مواردی که هر داوطلب باید آن ها را دارا باشد، شرایط عمومی است. این شرایط که تقریبا می‌توان گفت برای همه ارگان‌ها و سازمان‌ها یا بانک‌ها یکسان است، عبارت است از:

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و التزام به اسلام، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور و عمل به آن
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا اعتقاد به یکی از ادیان الهی مندرج در قانون اساسی
  • داشتن کارت پایان خدمت مقدس سربازی یا کارت معافیت دائم غیر پزشکی برای داوطلبان آقا
  • سلامتی جسمی و ذهنی و توانایی کامل جسمی جهت انجام امور بانکی و امور شغلی محوله
  • نداشتن هر نوع ممنوعیت استخدام از سوی مراجع قضایی
  • عدم سوء پیشینه کیفری و محکومیت جزائی و فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و روان گردان‌ها
  • داوطلب باید بومی شهر مورد تقاضا باشد. ملاک بومی بودن داوطلب، محل تولد یا صدور شناسنامه یا محل اخذ مدرک تحصیلی و سکونت به مدت دوسال در شهرستان مورد نظر است.
  • داوطلب نباید هنگام ثبت نام در مراکز آموزش عالی یا دانشگاه ها مشغول به تحصیل باشد.
  • عدم اشتغال در ارگان‌های دولتی و خصوصی هنگام ثبت نام و داوطلب بازنشسته نباشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک سینا

برای ثبت نام آزمون استخدامی بانک سینا شرایط اختصاصی با توجه به رده شغلی مورد نیاز ممکن است تغییر کند. این بانک برای سال جاری شرایط اختصاصی زیر را برای داوطلبان در نظر گرفته بود:

  • داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای رده‌های شغلی بانکدار، فناوری اطلاعات و فنی و مهندسی
  • شرط معدل ۱۵ از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
  • شرط سنی حداکثر ۲۷ سال برای متقاضیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و حداکثر ۳۰ سال برای کارشناسی ارشد (داوطلبان باید پیش از ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند.)
  • خانواده های معظم شهدا، مفقودین و جانبازان در الویت استخدام بانک سینا قرار دارند.
  • تعهد به خدمت به مدت حداقل ۵ سال در شهر مورد درخواست

منابع تخصصی و عمومی آزمون استخدام بانک سینا

سوالات استخدامی بانک سینا از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل شده است.

منابع بخش تخصصی

دانش علوم بانکی، بازارهای مالی و سرمایه، مباحث بازاریابی، امنیت داده، معماری کامپیوتر، شبکه کامپیوتری، پایگاه داده، مهندسی نرم افزار، حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین دادرسی کیفری، دانش و علوم بانکی

منابع بخش عمومی

معمولا برای همه آزمون‌‎های کتبی بانک‌‎ها سوالات بخش عمومی یکسان است. این منابع عبارت است از: زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، معارف اسلامی، کامپیوتر، هوش و استعداد، اطلاعات عمومی (درس معارف اسلامی برای داوطلبان اقلیت دینی حذف می شود.)

بهتر است بدانید، فارغ التحصیلان مدیریت با گرایش مالی، بازرگانی، صنعتی و امور بانکی، ریاضی و آمار ، حقوق با گرایش قضایی، حسابداری با گرایش مالی، علوم اقتصادی، مهندسی کامپیوتر با گرایش های سخت افزار و نرم افزار شانس بیشتری برای استخدام در رده های شغلی بانک سینا دارند.

نکات مهم درباره آزمون استخدام بانک سینا

  • آزمون شفاهی حضوری و تخصصی که از آن با عنوان مصاحبه هم نام برده می‌شود، از مهم‌ترین مراحل استخدام بانک سینا به شمار می‌رود. آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کتبی بانک سینا موفق به کسب نمره حد نصاب شده‌اند باید در مصاحبه حضوری که زمان آن از سوی بانک مربوطه اطلاع داده می‌شود، شرکت کنند.
  • قبل از هر چیز حفظ آرامش شما مهم است پس سعی کنید در طول برگزاری آزمون شفاهی آرامش خود را حفظ نمایید. معمولا سوالات آزمون کتبی از بین صحبت‌های داوطلب تعیین می‌شود و بخشی از سوالات هم پیرامون روان شناسی فرد است.
  • برای آشنایی با نوع سوالات و مصاحبه می‌توانید از کارمندان بانک سینا که در شعب این بانک مشغول به کار هستند پرس و جو کنید. سعی کنید قبل از شرکت در آزمون مصاحبه اطلاعاتی درباره بانک سینا و امور بانکداری کسب کنید.
  • دقت داشته باشید معمولا یک سوم از افرادی که برای مصاحبه دعوت می‌شوند در بانک استخدام می‌شوند، پس سعی کنید با آرامش در مصاحبه شرکت کرده و تمرکز خود را حفظ نمایید.
  • سعی کنید نوع پوشش‌تان هنگام مصاحبه مشکلی نداشته باشد. دقت داشته باشید لباس‌هایی را بپوشید که برای جلسات رسمی از آنها استفاده می‌کنید.

وظایف کارمند بانک سینا

کارمند بانک از افراد مهم در هر بانک به شمار می‌رود؛ چرا که بیشتر از رئیس یا معاون شعبه با مشتریان سر و کار دارد. وظایفی که یک کارمند بانک معمولا انجام می‌دهد، عبارت است از:

  • یک کارمند بانک باید همه دستور العمل‌ها و بخش نامه های بانک را مطالعه کرده و بلد باشد.
  • تحویل فرم های لازم مانند فرم افتتاح حساب یا برداشت وجه و واریز و …
  • تشکیل پرونده برای مشتریانی که می‌خواهند تسهیلات اخذ کنند
  • انجام کلیه امور بانکی مشتری
  • پاسخگو بودن به سرپرست ارشد، معاون یا رئیس شعبه
  • کنترل گردش مالی صندوق خود در پایان یک روز کاری
  • شرکت در دوره‌های آموزشی که توسط بانک برگزار می‌شود

مهارت‌های مورد نیاز کارمند بانک

  • مهارت ارتباطی خوب با مشتریان، کارمند بانک باید ضمن حفظ احترام ارتباط خوبی با مشتری برقرار کرده  امور بانکی وی را به درستی انجام دهد.
  • دقت و تمرکز، یک کارمند بانک وظیفه مهم و حساسی بر عهده دارد. کوچکترین اشتباه وی ممکن است به کسر صندوق ختم شود.
  • آگاهی از قوانین مالی و بانکی، کارمند بانک باید با جدیدترین دستورالعمل‌های بانک آشنا باشد تا به خوبی بتواند امور بانکی را انجام دهد.
  • مهارت ریاضیات و محاسبه، اگر چه بیشتر محاسبات بانکی در سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود ولی هنوز بعضی اوقات لازم است کارمند بانک با سرعت عمل محاسبات را انجام دهد.
  • همکاری با دیگر کارکنان بانک، همه کارمندان بانک در طول روز با یکدیگر در ارتباط بوده و همکاری می‌کنند.
  • مهارت کار با کامپیوتر، با توجه به بانکداری الکترونیک امروزه کلیه کارهای بانکی مکانیزه شده است. یک کارمند بانک باید به کار با کامپیوتر تسلط داشته باشد.

نقش بانک سینا در محرومیت زدایی

بانک سینا با اقدام در جهت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان، آثار عملکردی مثبتی را برای این مجموعه فراهم آورده است. به گفته رئیس بنیاد مستضعفان این بانک در امر قرض الحسنه و تامین نیاز محرومان و اقشار آسیب دیده، با تدوین برنامه‌های جامع و کامل و ارائه عملکرد مناسب و شایسته می‌تواند ضمن توسعه فرهنگ قرض الحسنه به عنوان بانکی الگو در سطح جامعه شناخته شود.

عملکرد بانک سینا در ارائه تسهیلات

این بانک در حوزه تسهیلات و تعهدات با توجه به برنامه پیش بینی شده عملکرد قابل قبولی داشته است. این بانک در کنار توسعه فعالیت‌ها و جهش در اقدامات، استانداردها و نسبت های مالی را به خوبی مدیریت کرده است. بانک سینا با ارائه تسهیلات و خدمات نوین بانکی همواره در پله نخست خدمت رسانی ایستاده و با تامین مالی طرح‌ها به ویژه بنگاه‌های مولد و تولیدی، در مسیر رونق اقتصادی کشور گام بر می‌دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code