متقاضیان استخدام بانک ملت در صورت برخورداری از شرایط عمومی و تخصصی و مهارت‌های لازم، می‌توانند به استخدام این بانک درآیند.

بانک ملت از جمله بانک‌های دولتی کشور است در خرداد ماه سال ۱۳۵۸ تاسیس شده است. این بانک از ادغام بانک‌های پارس، عمران، فرهنگیان، داریوش، تهران، تجارت خارجی، اعتبارات تعاونی و توزیع بین الملل ایران، بانک ایران، عرب و بیمه ایران تشکیل شده است شد.

بانک ملت، ۱۴۱۳ شعبه در سراسر کشور دارد که شعبه مرکزی آن در تهران واقع شده است. خدمات مالی و تجاری این بانک باعث شده تا جزء ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار بگیرد.

این مقاله به متقاضیان استخدام در بانک ملت کمک می‌کند تا با نحوه و چگونگی استخدام در این بانک آشنا شوند. با مجله اینترنتی نیازمندیهای همشهری همراه باشید.

برگزاری سالانه آزمون استخدامی

بانک ملت از جمله بانک‌هایی است که تقریبا همه ساله نیروی مورد نیاز خود را از بین افراد جویای کار استخدام می‌کند. این بانک آخرین بار اواخر تیرماه سال ۱۴۰۰ آزمون استخدامی برگزار کرد. عناوین شغلی که بانک ملت هر سال استخدام می‌کند عبارتند از: حسابدار، متصدی امور بانکی، کارشناس حقوقی، متصدی امور اداری، متخصص فناوری اطلاعات، نیروی خدماتی، انتظامات و نیروی تاسیساتی. برای عناوین شغلی دیگر مانند ریاست شعبه، معاون شعبه و خزانه دار آزمون برگزار نمی‌کند. چرا که این افراد از بین کارمندانی که ترفیع گرفته‌اند به پست ریاست یا معاونت و خزانه داری بانک می‌رسند.

مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت

بهتر است بدانید توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات رسانی به مشتریان و توسعه منابع انسانی مورد نیاز بانک از مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت به شمار می‌رود. همین موضوع باعث شده تا این بانک سالانه با برگزاری آزمون نیرو جذب کند. برای استخدام در بانک ملت، پس از شرکت در آزمون کتبی استخدامی و آزمون‌های روانشناختی باید در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی هم تایید شوید. پس از آن می‌توانید به عنوان کارمند بانک، با انعقاد قرارداد قانون کار جذب بانک شده و مشغول به کار شوید.

شرایط استخدام بانک ملت

کارمند بانک بودن از جمله مشاغلی است که بسیاری از کارجویان به دنبال آن هستند. لازم است بدانید برای شرکت در آزمون استخدام بانک ملت باید همانند همه بانک‌ها شرایط عمومی و اختصاصی مورد نظر بانک را داشته باشید.

شرایط عمومی استخدام بانک ملت

_ داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

_ تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور

_ تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران

_عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها

_ سلامت جسمی و ذهنی، متقاضی باید با تایید پزشک معتمد بانک توانایی انجام امور محوله را داشته باشد.

_ نداشتن هیچ گونه سابقه و سوء کیفری و فساد اخلاقی با تایید مراجع ذی صلاح که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد.

_ داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت دائم غیرپزشکی بیشتر برای رده‌های شغلی متصدی امور اداری و بانکداری (ویژه آقایان)

_عدم اشتغال رسمی یا پیمانی در سازمان‌ها، دستگاه‌ها و سایر نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی

_ موفقیت در آزمون آمادگی جسمانی بانک برای آن دسته از افرادی که در رده شغلی متصدی حفاظت شرکت می‌کنند.

شرایط اختصاصی استخدام بانک ملت

معمولا در بیشتر نهادها و سازمان ها شرایط عمومی برای شرکت در آزمون استخدامی یکسان است اما آنچه باید بدانید این است که هر سازمان و نهادی هنگام استخدام نیروی مورد نیاز خود شرایط اختصاصی را در نظر می گیرد.

بانک ملت در هر دوره استخدامی با توجه به نیاز آن رده شغلی شرایط اختصاصی خاصی را برای داوطلبین در نظر می‌گیرد. شرایط اختصاصی که معمولا در هر دوره استخدام متقاضیان باید داشته باشند عبارت است از:

_ تاریخ اتمام خدمت سربازی یا صدور کارت معافیت دائم غیرپزشکی باید قبل از برگزاری آزمون استخدامی باشد.

_ داشتن شرایط بومی بودن. (متقاضی باید حداقل دو سال منتهی به برگزاری آزمون به صورت پیوسته در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشد.)

نحوه ثبت نام در آزمون استخدام بانک ملت

فرایند ثبت نام برای آزمون استخدام بانک ملت هم مانند بسیاری از بانک‌ها اینترنتی است. با انتشار آگهی استخدام از سوی بانک ملت، متقاضیان استخدام در بانک می‌توانند با ورود به سایت اختصاصی بانک ملت به نشانی Bankmellat.ir  برای شرکت در آزمون کتبی استخدام بانک ملت شرکت کنند. تمامی شرایط و زمان برگزاری آزمون و اعلام نتیجه آزمون را می‌‎توانید از طریق این سایت دنبال کنید. با کسب نمره حد نصاب در آزمون کتبی باید در آزمون روانشناختی و مصاحبه استخدامی تخصصی و رفتاری هم قبول شوید. موفقیت در گزینش آخرین مرحله از استخدام بانک ملت است و در نهایت داوطلب می تواند در بانک استخدام شود.

راهکارهای طلایی برای موفقیت در مصاحبه بانک ملت

بخش مصاحبه تخصصی و رفتاری از مهم‌ترین مراحل برای استخدام در بانک ملت است.

این بخش به سه قسمت: جلسه قبل از مصاحبه، جلسه برگزاری مصاحبه و جلسه پایان یا پس از مصاحبه.

از وقتی خبر موفقیت‌تان در آزمون کتبی و روانشناختی را شنیدید و برای مصاحبه حضوری دعوت شدید، فرصت دارید تا خود را برای مصاحبه آماده کنید. اطلاعاتی درباره بانک ملت کسب کنید و با سوالاتی که معمولا در مصاحبه حضوری از متقاضیان پرسیده می‌شود، آشنا شوید. برای این کار می‌توانید از کارمندان شاغل در بانک ملت که این مراحل را پشت سر گذاشته اند تحقیق کنید.

فراموش نکنید خیلی مهم است که با آمادگی ذهنی و جسمی در جلسه مصاحبه حاضر شوید. دقت کنید ظاهر شما هم در این مصاحبه مهم است پس با ظاهری آراسته و رسمی و با اعتماد به نفس وارد اتاق جلسه شوید. ذهن خود را از دغدغه‌ها و مشکلات خالی کنید و با این تصور که این یک مصاحبه عادی است سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. هنگام مصاحبه از پرحرفی بپرهیزید و هنگام صحبت دستان خود را زیاد تکان ندهید.

فقط به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود با دقت پاسخ دهید. ممکن است مصاحبه کننده برای سنجش رفتار شما سوالی بپرسد که موجب آزرده شدن شما شود. سعی کنید همچنان آرامش خود را حفظ کنید، عصبانی نشوید و حالت دفاعی به خود نگیرید. پس از پایان یافتن مصاحبه قبل از ترک اتاق با آرامش از مصاحبه کننده‌ها برای وقتی که به شما اختصاص دادند تشکر کنید و از اتاق خارج شوید.

نکات مهم برای شرکت در آزمون استخدامی

دانستن برخی نکات برای آن دسته از علاقمندانی که متقاضی استخدام در بانک ملت هستند کمک می‌کند تا مراحل ثبت نام تا شرکت و موفقیت در آزمون را به راحتی پشت سر بگذارند. قبل از ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدام بانک ملت از احراز تمامی شرایط شرکت در آزمون اطمینان حاصل کنید و سپس در زمان مقرر نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون کتبی اقدام کنید.

در صورت موفقیت در آزمون استخدامی و بررسی و تطبیق مدارک استخدامی باید صحت مدارک اثبات شود. عدم صحت مدارک یا حتی اگر یکی از شرایط را نداشته باشید در صورت محرز شدن در هر مرحله از استخدام از ادامه روند استخدام و اشتغال شما در بانک ممانعت به عمل می‌آید.

مهارت‌های مورد نیاز برای استخدام بانک ملت

علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی بهتر است متقاضی استخدام در بانک ملت از دانش و مهارت لازم جهت اشتغال در سمت و عنوان شغلی مورد نظر برخوردار باشد. برخی از مهارت‌ها که یک متقاضی استخدام در بانک ملت باید داشته باشد عبارت است از: داشتن دقت و تمرکز، مهارت برقراری ارتباط، آگاهی از قوانین مالی و بانکی، مهارت در ریاضیات و محاسبه و همکاری و هماهنگی با سایر کارکنان بانک همچنین مهارت کار با کامپیوتر و فناوری اطلاعات

مزایای استخدام بانک ملت

کار کردن در این بانک در کنار همه مزیت‌های شغلی مانند برخورداری آسان از تسهیلات بانکی، برای رسیدن به جایگاه شغلی بالاتر، مشکلات خودش را هم دارد.

به عنوان مثال: یک متصدی امور بانکی اغلب تا ۸ ساعت یک جا نشسته و با کامپیوتر سر و کار دارد که این موضوع معمولا باعث بروز مشکلات استخوانی در کمر و گردن یا دست‌ها می‌شود. دقت و تمرکز از مهم‌ترین نکاتی است که یک کارمند بانک باید داشته باشد، چرا که سر و کار داشتن با اعداد و ارقام تمرکز بالایی می‌خواهد و کوچکترین اشتباه متوجه متصدی و کارمند بانک می‌باشد.

شرایط تحصیلی برای استخدام بانک ملت

داشتن مدرک تحصیلی مورد نظر با عنوان شغلی مورد نیاز بانک که معمولا کارشناسی یا کارشناسی ارشد است. مثلا: در تیرماه سال ۱۴۰۰ بانک ملت آزمون استخدامی برای عنوان شغلی بانکداری و متصدی امور اداری برگزار کرد. در این آزمون متقاضیان باید مدرک تحصیلی با معدل حداقل ۱۵ و شرط سنی ۳۰ سال در مقطع تحصیلی کارشناسی و ۳۲ سال برای مقطع کارشناسی ارشد داشتند.

بانک ملت معمولا از بین فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب می‌کند. اگر قصد دارید در بانک ملت به عنوان بانکدار یا متصدی امور بانکی استخدام شوید، باید فارغ التحصیل یکی از رشته‌های زیر باشید:

_ حسابداری: گرایش‌های حسابداری، حسابرسی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، دولتی و بانکی

_ آمار: گرایش آمار و کاربردها

_ مدیریت: گرایش‌های بازرگانی، مالی، امور بیمه، صنعتی، اموربانکی، دولتی و بازاریابی

_ مهندسی صنایع: گرایش مهندسی صنایع

_ بانکداری: گرایش‌های بانکداری، بازرگانی، امور بانکداری اسلامی، امور شعب بانک

_ علوم اقتصادی: گرایش‌های اقتصاد اسلامی، پول و بانکداری، بازرگانی، نظری، صنعتی و کشاورزی

_ ریاضیات: گرایش ریاضیات و کاربردها

متقاضی استخدام به عنوان متصدی امور اداری بانک ملت هم باید مدرک کارشناسی حقوق قضائی یا عمران با گرایش عمران داشته باشد. اگر مدرک کارشناسی ارشد دارید و قصد دارید به عنوان متصدی امور اداری بانک ملت استخدام شوید باید فارغ التحصیل یکی از این گرایش‌ها باشید.

رشته حقوق قضائی با گرایش های حقوق مالی، اقتصادی، حقوق خصوصی یا حقوق عمومی، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق ثبت اسناد و املاک و حقوق تجارت الکترونیک

رشته عمران با گرایش عمران مدیریت ساخت، سازه، خاک و پی، زلزله

نقش بانک ملت در راستای اهداف اقتصاد

بانک ملت شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است که با سرمایه‌ای حدود ۷۰۴، ۲۰ میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور به شمار می‌رود. شرکت به پرداخت بانک ملت در سال ۲۰۱۵ توانست در میان ۱۵۰ شرکت برتر دنیا رتبه ۲۳ و در خاورمیانه رتبه نخست را در حوزه پرداخت الکترونیک کسب کند. بانک ملت در ۲۸ اکتبر سال ۲۰۰۷ توسط وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل پشتیبانی و تامین مالی نهادها و موسسات فعال در موضوع هسته‌ای و موشکی ایران، در لیست سیاه قرار گرفت و تحریم شد.

اهداف بانک ملت در توسعه اقتصادی

بانک ملت در راستای اهداف اقتصاد مقامتی گام‌های مهمی برداشته است. تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در بانک ملت و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اقشار مختلف از جمله اهداف این بانک به شمار می‌آید.

همچنین تشکیل دفتر انرژی در راستای حمایت از توسعه بخش نفت و گاز و فرآورده‌های آن، اعطای تسهیلات مختلف به واحدهای تولیدی داخلی با هدف افزایش توان تولید داخلی، حمایت از کنفرانس‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با اقتصاد مقاومتی و امضای تفاهم نامه‌های ارائه خدمات بانکداری شرکتی به موسسات و نهادهای مختلف در راستای تقویت آنها و نیز بهره وری بیشتر از خدمات بانکی از جمله اقدامات بانک ملت است.

به عقیده مسئولان بانک ملت این توانایی را دارد تا با ارائه خدماتی در سراسر کشور، وابستگی اقتصاد کشور را به نفت کاهش دهد و به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان کمک کند.

این بانک در تامین مالی صنایع بالا دستی نفت و تامین مالی خرید گندم از کشاورزان و سرمایه گذاری در حوزه انرژی اقدامات بزرگی انجام داده است. پروژه عظیم ستاره نفت خلیج فارس نمونه آن است.

بر اساس گفته مدیرعامل بانک ملت، این بانک کمترین هزینه تامین منابع را در کل کشور دارد. بانک ملت با اتکا به منابع انسانی خلاق و مبتکر هم در جذب منابع و هم در اعطای تسهیلات کاملا حرفه ای عمل کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code