کابینت ممبران با کابینت هایگلاس بر اساس قیمت و میزان مقاومت پذیری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کابینت‌ها به عنوان اجزای اصلی هر آشپزخانه به شمار می‌آید و علاوه بر نگهداری ظروف و وسایل مورد نیاز، زیبایی محیط آشپزخانه و حتی محیط خانه را فراهم می کند. کابینت‌های مختلفی در کشور طراحی و ساخته می‌شود اما هر یک از آنها یکسری مزایا و معایبی دارند که متقاضیان باید پیش از سفارش ساخت آنها، هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهند. کابینت ممبران و کابینت هایگلاس دو کابینتی است که به نسبت بیشتر مورد استفاده خانواده‌ها قرار می‌گیرد. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری این دو کابینت را مورد بررسی قرار داده‌ایم و تفاوت هر کدام را شرح داده‌ایم که در ادامه می خوانید.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران به دلیل برخورداری از طرح‌های زیبا و گوناگون به دلیل برخورداری از سبک‌های مختلف دکوراسیون و قیمت مناسب‌تر به نسبت سایر کابینت‌های موجود در بازار، این روزها بیشتر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارد. بدنه کابینت ممبران یا کابینت وکیوم از جنس MDF و روکش PVC است و می‌توان روی آن انواع طراحی‌ها و نقوش برجسته را پیاده کرد. این دسته از کابینت‌ها به صورت‌های مختلفی از جمله ایستاده، زمینی، ویترین شیشه‌ای، جزیره، ستون‌ها و تاج و زیرچراغ در آشپزخانه‌ها طراحی و ساخته می‌شود.

این کابینت‌ها با توجه به ایجاد طراحی‌های مختلف و زیبا، تاثیر زیادی در دکور آشپزخانه و زیبایی محیط خانه ایجاد می‌کند. کابینت ممبران به صورت کلی به دو دسته کابینت ممبران مدرن و کابینت ممبران کلاسیک تقسیم می‌شود که بیشتر ایرانی‌ها برای آشپزخانه‌های خود معمولا از کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند. چرا که حکاکی و منبت کاری روی بدنه‌های این دسته از کابینت‌ها به نوعی باعث جلب توجه افراد قرار می‌گیرد. در کابینت ممبران کلاسیک، ایجاد نقش و نگارهای سفارشی و متنوع با وسیله به نام CNC امکان پذیر است.

البته در گذشته حکاکی‌ها کاملا به صورت دستی صورت می‌گرفت و ممکن بود مدت زمان سفارش تا تحویل کابینت زمان زیادی صرف شود. بر خلاف کابینت‌های کلاسیک، در طراحی و ساخت کابینت‌های مدرن از رنگ‌های ساده‌تری استفاده می‌شود و در ستون و سرستون‌ها دیگر دندانه موشی و گل‌های برجسته هیچ جایگاهی ندارد.

کابینت ممبران

مزایای کابینت ممبران

۱- کابینت ممبران به دلیل MDF استفاده کمترین نقش را در تخریب محیط زیست ایجاد خواهد کرد.
۲- با توجه قیمت ام دی اف به نسبت چوب بسیار مناسب است، برای ساخت کابینت ممبران می توان قیمت کمتری پرداخت کرد.
۳- طراحی و تنوع رنگ یکی از مزایای اصلی کابینت ممبران است. دستگاه CNC شرایطی ایجاد کرده است که طرح های مختلف بروی سطوح کابینت ممبران ایجاد شود که این امر می تواند به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه بسیار اثر گذار باشد.
۴- یکی از ضعف‌های بزرگ بسیاری از کابینت‌های آشپزخانه، وجود منافذ است که این امر نه تنها باعث کاهش عمر کابینت می‌شود بلکه به وسایل داخل کابینتن آسیب می‌رساند. در این بین کابینت ممبران چنین عیب را پوشش داده است و کابینتی یکپارچه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
برای آشنایی بیشتر با کابینت ممبران کلیک کنید.

کابینت هایگلاس چیست؟

کابینت‌های هایگلاس به عنوان یکی از مقاوم‌ترین کابینت‌های آشپزخانه به شمار می‌آید. بدنه این دسته از کابینت‌ها، از MDF ساخته شده است و از روکشی پلاستیکی، شیشه‌ای و براق برخوردار است. وجه تمایز کابینت هایگلاس با سایر کابینت‌ها، روکش استفاده در آن است که به زیبایی دکوراسیون را دو چندان می‌کند. سطح روکش کابینت‌های هایگلاس از یک لایه نازک پلی گلاس تشکیل شده است. پلی گلاس نوعی پلاستیک است‌ که ظاهری بسیار شفاف و شیشه‌ مانند دارد.‌ علیرغم اینکه جنس آن ‌از شیشه سبک‌ ساخته شده است اما‌ کاملا مقاوم است. همچنین این دسته از روکش‌ها با رنگ‌ها و طرح‌های‌ بسیار متنوع تولید می‌شوند که می‌تواند کمک شایانی به ایجاد تنوع در طراحی کابینت کند. کابینت هایگلاس به عنوان زیر مجموعه کابینت مدرن به انواع مختلفی مانند کابینت هایگلاس مات، کابینت هایگلاس براق یا کابینت هایگلاس اکلیلی و طرحدار و یا ساده تقسیم می‌شود.

کابینت هایگلاس

مزایای کابینت هایگلاس

۱- کابینت‌های هایگلاس به دلیل برخورداری از روکش براق و شیشه‌ای، جلوه شیکی در آشپزخانه ایجاد کرده و در زیبایی محیط خانه بسیار تاثیر گذار است.
۲- این نوع از کابینت‌ها در برابر رطوبت حاصل از پخت و پز بسیار مقاوم است و بدون آنکه تغییری در رنگ و ظاهر آن ایجاد شود، می‌توان سطوح آن را با آب تمیز کرد. از این رو استفاده از این کابینت‌ها، نگرانی‌های شما را بابت هزینه های تعمیرات کم می‌کند.
۳- یکی از ویژگی‌های مهم این دسته از کابینت‌ها، می‌توان به تنوع رنگ آن اشاره کرد. کابینت‌های هایگلاس متناسب با سلایق مختلف، در رنگ‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود.
۴- بازتاب نور حاصل از تابش غیر مستقیم نور خورشید و چراغ های آشپزخانه، سبب دلباز شدن محیط آشپزخانه می‌شود
۵- وزن کم کابینت‌های هایگلاس به نسبت سایر کابینت‌ها، یکی از مزایایی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. نصب آسان‌تر و ایجاد فشار کمتر به دیوار، یک ویژگی مثبت این کابینت به شمار می‌آید.
۶- کابینت هایگلاس به راحتی با هر وسیله دکوری، قابلیت هماهنگی و ست شدن دارد.
۷- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل کابینت، قابلیت تعمیر با همان طرح و جنس است.
۸- سطوح کابینت هایگلاس را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمیز کرد.

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

۱- مهم‌ترین تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس فاکتور قیمت است. با توجه به اینکه هر یک از دو کابینت فوق در طراحی‌ها و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود، به طور دقیق نمی‌توان قیمت مشخصی برای هر یک از کابینت‌های مورد نظر در نظر گرفت. اما به طور کلی قیمت کابینت ممبران به دلیل برخورداری از روکش وکیومی، به نسبت کابینت هایگلاس بیشتر است.
۲- روکش کابینت هایگلاس به نسبت روکش کابینت ممبران مقاومت کمتری دارد. بنابراین له شدن کابینت‌های هایگلاس به نسبت کابینت ممبران در مدت زمان کوتاه تری رخ می‌دهد.
۳- جنس کابینت ممبران به گونه‌ای است که به نسبت کابینت هایگلاس دیرتر لکه دار می‌شود. همچنین خش پذیری کابینت هایگلاس بیشتر است.
۴- کابینت ممبران به گونه‌ای ساخته می‌شود که منافذی وجود دارد. در حالی که در ساخت کابیت هایگلاس در این خصوص کمتر دقت می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code