به منظور دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان آذر ۱۴۰۰ فرصت دارید تا در سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده و درخواست خود را اعلام نمایید.

افزایش اجاره خانه طی چند اخیر در پی افزایش بی رویه قیمت ملک، شرایطی را برای مستاجران فراهم کرده تا این دسته از افراد قدرت لازم برای پرداخت اجاره بها را نداشته باشند. به همین خاطر بسیاری از خانواده‌ها بالاجبار به شهرستان‌های کوچک‌تر مهاجرت کرده و محل زندگی خود را تغییر دادند. بدین منظور دولت به منظور حمایت از مستاجران، طرح کمک ودیعه مسکن را با اعطای تسهیلات یک ساله به مرحله اجرا در آورد.

در این طرح مستاجران با ورود به سامانه جامع اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir و طی مراحل مختلف ثبت، درخواست خود را برای دریافت وام ودیعه مسکن اعلام می‌کنند. طرح فوق از سال ۱۳۹۹ در چندین فاز به اجرا در آمده است. ثبت نام فاز جدید تسهیلات ودیعه مسکن از اول تیر ماه سال جاری آغاز شده و قرار بود تا پایان شهریور نیز به اتمام برسد. با استقبال مستاجران و مصوبه جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۳ مهر ماه ۱۴۰۰، این طرح تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

بر اساس دستور العمل فوق، تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند تا پایان بهمن ماه سال جاری، تسهیلات وام ودیعه مسکن را پرداخت نمایند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل شرایط و نحوه دریافت وام ودیعه مسکن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن

سقف وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ در سه حوزه شهر تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها تقسیم می‌شود. متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن در شهر تهران تا ۷۰۰ میلیون ریال، سایر کلانشهرها شامل اصفهان، شیراز، کرج، مشهد، تبریز، اهواز، قم و کرمانشاه ۴۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۲۵۰ میلیون ریال می‌توانند دریافت کنند.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

۱- متقاضیان وام ودیعه مسکن می‌بایست سرپرست خانوار و یا متاهل باشند. همچنین در صورتی که افراد مجرد خواهان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن می‌باشند، در صورت برخورداری از شرایط لازم می‌توانند از این وام بهره‌مندی شوند. زنان خود سرپرست، زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا مردان مجرد به دلیل فوت و یا طلاق همسر، افرادی که هستند که می‌توانند درخواست خود را اعلام نمایند.

۲- داشتن اجاره نامه رسمی و برخورداری از کد رهگیری، یکی از شرایط مهم دریافت تسهیلات است.

۳- در صورتی که متقاضیان وام ودیعه مسکن، حداکثر تا دو هفته نسبت به تکمیل مدارک و معرفی ضامنین اقدام نکنند، نسبت به رد شدن درخواست این دسته از افراد قدامات لازم صورت می‌گیرد.

سود و اقساط تسهیلات کمک ودیعه مسکن

نرخ سود وام کمک ودیعه مسکن، ۱۳ درصد است که مدت بازپرداخت برای متقاضیان تهرانی ۵ سال و برای سایر شهرها ۳ سال است. تهرانی‌ها برای ۷۰ میلیون تومان باید ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. کلانشهرها (اصفهان، شیراز، کرج، مشهد، تبریز، اهواز، قم و کرمانشاه) برای ۴۰ میلیون تومان وام باید ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و متقاضیان سایر شهرها باید ۸۴۲ هزار تومان برای وام ۲۵ میلیون تومانی باید پرداخت کنند.

نحوه برداشت تسهیلات کمک ودیعه مسکن

بانک‌ها برای پرداخت کمک ودیعه مسکن ۲ روش را به مستاجران پیشنهاد می‌کنند. در روش نخست، تسهیلات در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران فقط سود و کارمزد آن را پرداخت می‌کنند. در روش دوم وام فوق در اختیار مستاجران قرار می‌گیرد که آنها باید پس از دریافت رسید، تسهیلات را در اختیار مالک قرار دهند و اقساط آن را پرداخت خواهند کرد.

راهنمای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

۱- ابتدا وارد سامانه جامع اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir شوید.

۲- در منوی بالا صفحه نخست سامانه، روی گزینه “ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه ” کلیک کنید.

۳- در این صفحه قوانین، شرایط دریافت ودیعه مسکن و سقف تسهیلات را ملاحظه خواهید کرد. پس از مطالعه کامل متن فوق، در پایان صفحه گزینه “متن بالا را مطالعه کرده و می‌پذیرم” را کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

۴- حال باید کد ملی، شماره موبایل خود و کد امنیتی ۴ رقم درخواست را وارد کنید تا وارد مرحله بعد شوید. در مرحله فوق کد ۴ رقمی جهت احراز هویت به شماره موبایل وارد شده پیامک می‌شود. شما باید آن را در مرحله پایانی، وارد سامانه کنید.

۵- در مرحله بعدی می‌بایست مشخصات فردی خود را وارد کنید. محل سکونت، نام و نام خانوادگی و نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، وضعیت تاهل، محل صدور شناسنامه و تولد، میزان تحصیلات، نوع شغل و کد دفترچه بیمه از جمله مشخصات فردی است. این دسته از مشصخات به جز کد ملی قابل ویرایش است و در هر مرحله می‌توان جهت ویرایش اقدام کرد.

۶- اگر افرادی تحت تکلف شما می‌باشند، در قسمت تعیین شده، وارد کنید.

۷- در مرحله فوق پیش نمایشی از اطلاعات وارد شده را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که در نوشتن مشخصات اشتباهی مرتکب شدید، می‌توانید با کلیک روی گزینه مرحله قبلی، آن را ویرایش کنید.

۸- کد ۴ رقمی پیامک شده را در قسمت مربوطه وارد کنید.

۹- در آخرین مرحله شما پیغامی مبنی بر ثبت موفق آمیز اطلاعات دریافت خواهید کرد. در صورت داشتن شرایط لازم برای دریافت تسهیلات تا ۲ هفته فرصت دارید تا نسبت به ارائه مدارک به بانک مورد نظر اقدام کنید. در غیر این صورت عدم مراجعه به معنی انصراف تلقی خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code