راهنمای خرید ساعت هوشمند

۱۰ مهر ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۵ دقیقه

این روزها که بازار خرید ساعت‌ هوشمند داغ است، به ارائه راهکارهایی پرداخته‌ایم که به شما در انتخاب و خرید ساعت هوشمند کمک می‌کند.

ساعت‌های هوشمند امروزه بازار داغی دارند و مورد استقبال افراد زیادی به‌خصوص جوان‌ترها و دلبستگانِ تکنولوژی قرار گرفته‌اند. به طوری که افراد زیادی به خرید این گجت‌های پوشیدنی دوست‌داشتنی علاقه‌مند شده‌اند. در کنار افرادی که ساعت‌های هوشمند را همچون یک وسیله ضروری از خود جدا نمی‌کنند، احتمالا افراد زیادی نیز ساعت های هوشمند را کالای لوکسی می‌دانند که کارکرد خاصی ندارد. آن‌ها معتقدند تلفن همراه بسیاری از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند را دارد و نیازی نیست با وجود تلفن همراه، دغدغه داشتن ساعت هوشمند را هم داشته باشیم.

علاقه‌مندان به تکنولوژی کارکرد ساعت‌های هوشمند را چیزی بیشتر از دریافت نوتیفیکشن و سنجش وضعیت سلامتی می‌دانند. اگر شما هم جزو افراد علاقه‌مند به ساعت‌های هوشمند هستید و قصد دارید یکی از این گجت‌های پوشیدنی هوشمند را بخرید و از قابلیت‌های آن لذت ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری همراه ما باشید.

نکات مهم قبل از خرید ساعت هوشمند

در ادامه این متن، به مهم‌ترین نکاتی اشاره کرده‌ایم که شما باید موقع انتخاب و خرید یک ساعت هوشمند در نظر داشته باشید و به آن‌ها توجه کنید. البته می‌شود نکات مهم دیگری را هم به این موارد اضافه کرد، اما در اینجا به مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی اشاره کرده‌ایم که می‌تواند در بررسی‌ ساعت‌های هوشمند به کار شما بیاید و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

سازگاری سیستم عامل ساعت هوشمند با موبایل

اگرچه ساعت‌های هوشمندی که به تازگی روانه بازار شده‌اند، بدون اتصال به گوشی هوشمند نیز امکان ارائه قابلیت و امکانات خود به کاربرشان را دارند، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که کارآیی تمام و کمال ساعت‌های هوشمند زمانی محقق می‌شود که به موبایل متصل باشند. بنابراین توصیه می‌شود، ساعت هوشمندی را انتخاب کنید که قابلیت اتصال به سیستم عامل گوشی شما را داشته باشد. برای مثال سیستم ‌عامل Wear OS که سیستم عامل ساعت‌ های هوشمندی چون هوآوی، ال جی و شیائومی است با گوشی‌های دارای سیستم ‌عامل اندروید به خوبی سازگار می‌شود و امکانات بیشتری ارائه می‌دهد. این در حالی است که استفاده همه‌جانبه  از تمام ویژگی‌ و دسترسی‌های این ساعت هوشمند از طریق گوشی‌های آیفون محدود است.

قابلیت‌ سنجش وضعیت سلامت در ساعت هوشمند

یکی از دلایلی که افراد زیادی مثل ورزشکاران مبتدی یا ورزشکاران حرفه‌ای از ساعت ‌های هوشمند استقبال می‌کنند، قابلیت سنجش وضعیت سلامتی آن‌ها همچون شمارش ضربان قلب تا بررسی کیفیت خواب نسبت به فعالیت و نوع ورزش آن‌هاست. اگر شما به طور حرفه‌ای ورزش می‌کنید یا سنجش وضعیت سلامتی،‌‌ اهمیت قابل توجهی برایتان دارد، به فکر خرید ساعت هوشمندی باشید که علاوه بر داشتن امکانات عمومی، قابلیت سنجش وضعیت سلامتی را هم داشته باشد. امکاناتی که یک ساعت هوشمند مجهز به پالایش وضعیت سلامتی فرد ارائه می‌کند، عبارت است از: اندازه‌گیری ضربان قلب، سنسور ECG به‌عنوان جدیدترین قابلیت که می‌تواند نوار قلب را در حدود ۳۰ ثانیه ثبت کند، بررسی کیفیت خواب شب بر اساس ضربان قلب و اکسیژن و… .

 

طول عمر و میزان شارژ باتری

طول عمر باتری و میزان شارژدهی باتری یکی دیگر از نکات مهمی است که کاربران و طرفداران ساعت هوشمند توجه ویژه‌ای به آن دارند. موقع انتخاب و خرید یک ساعت هوشمند به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر ساعت مورد نظر امکانات بیشتری نظیر قابلیت مکالمه، GPS، صفحه تمام‌رنگی و… داشته باشد باشد، نباید انتظار شارژدهی زیادی از آن داشته باشید. بنابراین در زمان خرید ساعت هوشمند، حتما به نوع نیاز و هدف‌تان توجه کنید و متناسب با آن ساعت هوشمند مناسب‌تان را انتخاب کنید. برای مثال اگر صفحه تمام‌رنگی برای شما موضوعیت ندارد، برای داشتن ساعت هوشمند با قابلیت شارژدهی طولانی، از ساعت‌های هوشمند غیررنگی (منظور صفحه نمایش غیررنگی است) استفاده کنید.

برنامه‌ها و امکانات

قبل از انتخاب و خرید ساعت هوشمند مناسب باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما با داشتن یک ساعت هوشمند، نیاز زیادی به گوشی خود ندارید. در اصل، ساعت هوشمند شما باید برنامه‌های زیادی داشته باشد که با وجود آن‌ها نیاز شما به تلفن همراه و سایر ابزارها کمتر شود. بنابراین ساعت هوشمند شما باید تا حدودی پاسخ‌گوی نیازهای روزمره شما باشد. طبق گزارش‌ها در بین تمام ساعت‌های هوشمند در دنیا که طرفداران زیادی هم دارند، ساعت هوشمند اپل واچ با داشتن ۲۰۰۰۰ برنامه و اپلیکیشن، جزو محبوب‌ترین ساعت‌‎های هوشمندی به شمار می‌رود که پاسخگوی جزئی‌ترین نیازهای کاربران خود است.

طراحی و امکانات شخصی‌سازی

نمی‌توان منکر این شد که اولین ویژگی‌ای که ما را برای انتخاب و خرید یک ساعت هوشمند مناسب ترغیب می‌کند، طراحی آن ساعت و بعد هم امکاناتی است که موجب شخصی‌‌سازی و خاص‌تر شدن آن ساعت برای ما می‌شود. برند ساعت هوشمند، رنگ ساعت، جنس بند و اندازه صفحه نمایش آن جزو ویژگی‌هایی است که می‌توانید آن‌ها را مطابق با سلیقه‌تان انتخاب کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که برخی از برندهای ساعت هوشمند از قابلیت تعویض برند استفاده کرده‌اند تا استفاده‌کنندگان بتوانند بند را با توجه به لباس و موقعیت خود هماهنگ کنند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ۵ مورد از مهم‌ترین نکاتی اشاره کردیم که باید قبل از خرید ساعت هوشمند مد نظر قرار بدهیم. اگر شما هم تجربه استفاده و خرید ساعت هوشمند را دارید، در بخش نظرات برای ما از تجربیات خود بنویسید. دوست داریم بدانیم که شما در زمان انتخاب و خرید ساعت هوشمندتان به چه نکاتی توجه کردید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code