این سوال که چگونه می‌توان در بانک رفاه کارگران استخدام شد، رویایی است که بسیاری از جوانان جویای کار در سر می‌پرورانند. با توجه به استخدام‌های اخیر بانک رفاه کارگران می توان گفت این بانک از جمله بانک‌هایی است که می‌توانید شانس خود را برای جذب و استخدام در آن امتحان کنید.

مقاله زیر به شما کمک می‌کند تا با چند و چون و نحوه استخدام در بانک رفاه کارگران آشنا شوید.

شرایط استخدام بانک رفاه

بانک رفاه کارگران، یکی دیگر از بانک‌های دولتی ایران که با هدف ایجاد تسهیلات لازم برای رفع مشکلات قشر کارگر و با ارائه خدمات مالی و بانکداری به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد.

طبق آمار سال ۱۳۹۸ بانک رفاه کارگران ۱۰۲۸ شعبه در سراسر کشور دارد که ۹ هزار و ۷۰۸ نفر در آن مشغول به کار هستند. بانک رفاه در کنار بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در فهرست چهار بانک خصوصی سازی شده ایران فعالیت می‌کند.

فعالیت‌های موفق بانک رفاه جهت کمک به ایجاد اشتغال و ثبات شغلی کارمندان بانک باعث شده تا افراد بسیاری به دنبال استخدام در این بانک باشند.

اول فراخوان بعد ثبت نام

استخدام در بانک از مشاغل بسیار پر طرفدار در میان افراد جویای کار است. اگر علاقمند به استخدام در بانک رفاه کارگران هستید، بهتر است بدانید این بانک بر خلاف برخی بانک‌ها تقریبا همه ساله نیروی جدید جذب می‌کند، پس شانس بیشتری برای پذیرش و قبولی در آزمون استخدام بانک رفاه دارید.

اقدامات لازم برای ثبت نام استخدام بانک رفاه

۱- اولین قدم بانک رفاه برای استخدام و جذب نیروی جدید، فراخوان برای آزمون استخدامی است که معمولا در بازه‌های زمانی مختلف در طول سال از طریق رسانه‌های جمعی و انتشار اطلاعیه در سایت بانک رفاه به آدرس: Refah-bank.ir  اعلام می‌شود. داوطلبین واجد شرایط در زمان مقرر با مراجعه به سایت بانک رفاه کارگران می‌توانند برای شرکت در آزمون استخدامی بانک اقدام کنند.

۲- پرداخت هزینه ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی موجود در صفحه ثبت نام، دومین مرحله برای ثبت نام در آزمون بانک رفاه است، دقت نمایید قبل از واریز کردن هزینه ثبت نام نمی‌توانید مراحل ثبت نام در سایت بانک را دنبال کنید. هزینه ثبت نام آزمون استخدامی در آخرین دوره جذب نیروی بانک رفاه کارگران که مرداد ماه سال جاری انجام شد، مبلغ ۸۰ هزار تومان بود. (توجه کنید در صورت عدم موفقیت یا انصراف از شرکت در آزمون، هزینه ثبت نام به شما مسترد نخواهد شد.)

نحوه ثبت نام علاقمندان برای آزمون کتبی

با واریز نمودن هزینه ثبت نام سایت برای شما باز می شود. پس از ورود به سامانه ثبت نام باید فرم اطلاعاتی خواسته شده از سوی بانک را تکمیل کنید و کد رهگیری دریافت کنید. (معمولا حداکثر مهلت ثبت نام از تاریخ درج فراخوان استخدام از سوی بانک ۱۰ روز است دقت داشته باشید ثبت نام خود را به روزهای آخر نگذارید.)

توجه کنید موضوع بومی بودن در شهرهای مدنظر بانک برای استخدام مهم است و الویت استخدام با افرادی است که بومی آن شهر هستند.

راهنمای دریافت کارت آزمون استخدام بانک رفاه

برای دریافت کارت شرکت در آزمون می توانید با اعلام زمان برگزاری آزمون به سایت بانک رفاه مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه ازمون را دریافت کنید. (صدور کارت آزمون، به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی شما نیست و پس از برگزاری آزمون مدارک و مشخصات داوطلب مجددا بررسی می شود.)

توجه نمایید قبولی شما در آزمون منوط به کسب نمره حد نصاب می باشد. با موفقیت در آزمون استخدامی بانک رفاه، باید خود را برای مرحله مصاحبه و ارزیابی رفتاری و معاینات پزشکی آماده کنید. در صورت مغایرت مدارک اعلامی از سوی متقاضی با شرایط تعیین شده در هر مرحله از جذب حتی اگر همکاری خود را با بانک شروع کرده باشد، بانک رفاه از جذب داوطلب و ادامه همکاری با او ممانعت می کند.

تعداد سوالات آزمون به تفکیک رشته های مورد نیاز بانک در حوزه تخصصی و عمومی متفاوت است. برای اطلاع از نمونه سئوالات آزمون بانک رفاه می‌توانید منابع آزمون دوره های قبل را مطالعه کنید.

شرایط عمومی استخدام بانک رفاه

برای استخدام در بانک رفاه کارگران، باید صلاحیت‌های عمومی متقاضی مورد تایید واحد گزینش باشد. شرایط برای استخدام در همه بانک‌ها و بیشتر ارگان‌ها و نهادهای دولتی تقریبا یکسان است. این شرایط شامل دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی می‌باشد.

شرایط عمومی استخدام بانک رفاه

افراد علاقمند به استخدام در بانک رفاه باید تابعیت ایرانی داشته و به نظام جمهوری اسلامی ایران متعهد باشند.

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از دیگر شرایط عمومی برای استخدام در بانک رفاه است.

شرط سنی برای استخدام در بانک رفاه برای آن دسته از داوطلبینی که مدرک کارشناسی دارند ۲۸ سال و برای دارندگان کارشناسی ارشد ۳۰ سال است. (مدت خدمت سربازی به حداکثر سن استخدام آقایان افزوده می‌شود.)

شرط معدل برای داوطلبین کارشناسی و کارشناسی ارشد نمره ۱۵ است. دقت کنید تاریخ اتمام تحصیل داوطلبین باید قبل از تاریخ اتمام مهلت ثبت نام آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران باشد.

مدارک تحصیلی متقاضیان، بر اساس قوانین و مقررات جاری بانک رفاه کارگران باید مورد تایید مراجع ذی صلاح باشد.

فارغ التحصیلان کلیه دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد پذیرش هستند.

متقاضیان آقا باید کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائم غیرپزشکی حداکثر تا پایان مهلت ثبت نام داشته باشند. (کارت یا برگه معافیت موقت در زمان ثبت نام مورد قبول نیست). توجه داشته باشید تاریخ اتمام سربازی یا صدور کارت معافیت دائم غیرپزشکی باید قبل از تاریخ اتمام مهلت ثبت نام متقاضی باشد.

خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران برای استخدام در بانک رفاه کارگران در الویت هستند.

متقاضیان استخدام در مقطع کارشناسی باید بومی استان مربوطه باشند و در صورت موفقیت در استخدام تا ۱۰ سال امکان تغییر استان و جابجایی برایشان مقدور نیست.

داوطلب استخدام در بانک رفاه کارگران باید از سلامت کامل جسم و روان برخوردار باشد و توانایی لازم برای انجام کار در بانک را طبق تشخیص پزشک معتمد بانک داشته باشد.

نحوه محاسبه سابقه در استخدام بانک رفاه

در شغل بانکدار (تحویلدار شعبه) به ازای هر سال سابقه خدمت مفید بانکی، یک سال به حداکثر سن تا سقف ۳ سال اضافه می‌شود. چنانچه در هر مرحله از استخدام مشخص شود سابقه کار ارائه شده از سوی متقاضی مورد تایید بانک نمی‌باشد، بانک مجاز است فرآیند استخدام متقاضی را متوقف کند.

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و عدم سوء رفتار و فساد اخلاقی همچنین نداشتن هر نوع محکومیت کیفری هم از دیگر شرایط عمومی استخدام در بانک رفاه است.

متقاضیان استخدام در مقطع کارشناسی باید بومی استان مربوطه باشند و در صورت موفقیت در استخدام تا ۱۰ سال امکان تغییر استان و جابجایی برایشان مقدور نیست.

شیوه‌های احزار بانک رفاه

بانک رفاه کارگران جهت احراز بومی بودن افراد متقاضی از شیوه‌های زیر استفاده می‌کند:

مدرک دیپلمی که جهت اشتغال ارائه می‌دهند باید از همان استان باشد.

سند مالکیت ملک ارائه شده به نام داوطلب، همسر، پدر و مادر، یا پدربزرگ و مادربزرگ برای استان محل سکونت باشد.

اجاره نامه ارائه شده از سوی داوطلب به مدت ۵ سال تا قبل از زمان آگهی استخدام مربوط به استان محل سکونت وی باشد.

متقاضی نباید در هیچ سازمان و موسسات دولتی و وابسته دولتی یا نهادهای انقلابی مشغول به کار باشد یا تعهد انجام خدمت داشته باشد.همچنین نباید از استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی محروم باشد.

شرایط تخصصی استخدام بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران، در هر دوره برای استخدام نیروی متخصص مورد نظر خود، شرایط تخصصی مورد نظر خود را نسبت به نیروی مورد نیاز حوزه مربوطه اعلام می‌کند. این بانک چندی پیش فراخوان دعوت به همکاری برای افراد واجد شرایط در حوزه‌های تخصصی: تحلیل‌گر سیستم، پایگاه داده، برنامه نویس وب، برنامه نویس موبایل را ارائه داد. داوطلبین این حوزه‌ها برای استخدام باید شرایط اختصاصی مورد نظر بانک را داشته باشند.

گوش به زنگ فراخوان استخدام بانک رفاه

از آنجایی که فعالیت و اشتغال در بانک از مشاغل پرطرفدار در میان جوانان جویای کار است، افراد زیادی به دنبال استخدام در بانک رفاه کارگران هستند. آن طور که بیان کردیم این بانک برخلاف برخی بانک‌ها تقریبا هر ساله برای همکاری فراخوان می‌دهد.

اگر علاقمند به استخدام در بانک رفاه کارگران هستید گوش به زنگ باشید چون این بانک معمولا هر سال چند دوره اقدام به جذب نیرو در حوزه‌های مختلف تخصصی می‌کند.

معمولا آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران صبح روز جمعه برگزار می‌شود. این آزمون شبیه کنکور است و سوالات آن تستی و معمولا در دو دفترچه ارائه می‌شود. در دفترچه اول، سئوالات روانشناسی و سئوالات دفترچه دوم هم شامل هوش و استعداد تحصیلی، آشنایی با کامپیوتر، ریاضی و آمار، زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی در حوزه بانکی و اقتصادی است.

مهارت‌های لازم استخدام بانک رفاه

در کنار تخصص مورد نیاز حوزه بانکی، افرادی که در بانک رفاه استخدام می‌شوند باید توجه داشته باشند کار در بانک مهارت‌هایی را می‌طلبد. این مهارت‌ها شامل موارد زیر است:

۱- دقت و تمرکز زیاد، در شغل بانکداری فرد به طور مداوم با اعداد و ارقام سر و کار دارد و مسئولیت همه عملیات بانکی بر عهده مسئولین مربوطه در بانک است. پس دقت کنید در زمان کار تمرکز و دقت بالایی داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید.

۲- یک بانکدار باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد، چرا که متصدی و کارمند بانک بیش از هر شغل دیگری با ارباب رجوع ارتباط دارد و در واقع می‌توان گفت مشتریان سرمایه های بانک محسوب می‌شوند.

۳- یک کارمند بانک موظف است به همه قوانین مالی و بانکی تسلط کامل داشته باشد و اطلاعات خود را به طور مداوم به روز کند.

۴- مهارت کار با کامپیوتر، امروزه چون همه عملیات بانکی در سیستم ثبت می‌شود کارمندان بانک رفاه هم باید مانند کارمندان همه بانک‌ها در استفاده از کامپیوتر مهارت داشته باشند.

۵- مهم‌ترین مهارت در امر بانکداری، مهارت ریاضی و محاسبات است چرا که کار یک کارمند بانک دقیقا انجام عملیات محاسباتی است. آن دسته از افرادی که می‌خواهند در بخش ارزی بانک رفاه مشغول به کار شوند باید تخصص لازم در زبان انگلیسی را داشته باشند.

بانک رفاه در دوران کرونا

در گذشته بانک‌ها فقط به کسب سود و منافع سازمانی خود متمرکز بودند. امروزه با بحران‌هایی همچون شیوع ویروس کرونا، بانک‌ها وارد عصر جدیدی از فعالیت اقتصادی شده است. چرا که رشد بانک‌ها به داشتن مشتری سالم و جامعه سالم است.

ایجاد اشتغال از مباحث مهم اقتصادی کشور در دوران کرونا به شمار می‌رود. بانک رفاه با ایجاد مرکز حمایت اجتماعی و اشتغال زایی مناطق محروم سعی کرد تا با حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه و مسئولیت خود را انجام دهد.

این بانک در سال جاری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و سایر تسهیلات به کارگران زحمتکش و بازنشستگان را ۱۰ برابر کرده است.

اهداف بانک رفاه

۱- کمک به فعالان اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات با پرداخت تسهیلات

۲- بانک رفاه برای پیشرفت اقتصادی و کمک به سلامت جامعه در حوزه ارزی نیز فعالیت داشته است. این بانک ارز مورد نیاز واردکنندگان اولیه بخش دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات بیمارستانی را در شرایط تحریم و شیوع کرونا تامین کرده است.

۳- بانک رفاه را باید یک بانک سلامت محور دانست.

۴- حمایت از تولیدکنندگان بخش سلامت در زمینه تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی

۵- این بانک سال‌هاست با دانشگاه علوم پزشکی کشور و فعالان حوزه سلامت تعامل و همکاری دارد. بانک رفاه با ارائه خدمات مطلوبی مانند مشارکت در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پرداخت تسهیلات به کادر درمان، اهدای آمبولانس از پیشگامان کمک به جامعه در جهت مبارزه با ویروس منحوس کرونا به شمار می‌رود.

۶- فعالیت‌های ارزنده و بسیار بانک رفاه کارگران باعث شد تا این بانک در سال ۹۸ رتبه هفتم را در بین شرکت‌های برتر کشور به دست آورد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code