کتاب نقش بسیار مهمی در سلامت تندرستی شما ایفا می‎‌کند و شما می‌‎توانید با مطالعه آنها به تناسب ایده آل برسید.

یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی انسان در تمامی سنین سلامتی است. همه ما تلاش می‌کنیم با ورزش و اصول تغذیه‌ای مناسبت بتوانیم از جسم خود به خوبی مراقبت کنیم تا از یک تناسب اندام مناسب نیز برخوردار شویم. از طرف دیگر زیبایی و تناسب اندام و جوان ماندن از خواست‌های همه ماست که مدام به‌دنبال یافتن راهی برای رسیدن به آن‌ها هستیم.

ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری قصد داریم ۴ کتاب پرفروش سلامت و پزشکی از نویسندگان برتر این حوزه را به شما معرفی کنیم. امید است با مطالعه و بهره‌مندی از این کتاب‌ها و کسب اطلاعات مفید راهی برای سلامتی همیشگی‌تان فراهم شود.

کتاب بدن هرگز دروغ نمی‌گوید

نویسنده: آلیس میل

مترجم: امید سهرابی نیک

ناشر: نشر نو

تعداد صفحات: ۲۰۸ صفحه

درباره کتاب:

“بدن هرگز دروغ نمی‌گوید” اثری از آلیس میلر نویسنده سوئیسی است که در آن به بررسی رنج‌ها در کودکی و اثرات و عواقب آن به هنگام بزرگ شدن و تاثیرات پایدار و منفی تربیت خشن در کودکان می‌پردازد. با خواندن این کتاب ممکن است احساسات متفاوتی تجربه کنید اما در هر صورت مباحث مطرح شده توسط “میلر” شایسته مورد توجه هستند. به والدین و مشاوران پیشنهاد می‌شود این کتاب را حتما مطالعه کرده و نسبت به نکات اعلام شده تفکر کنند.

بررسی تاثیرات انکار هیجانات قوی و واقعی روی بدن افراد دغدغه اصلی آلیس میلر در کتاب بدن هرگز دروغ نمی‌گوید است. اصول اخلاقی و دینی، انکاری است که بیش‌تر به نام بر افراد تحمیل می‌شود. به عقیده نویسنده این کتاب افرادی که در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته، زمانی می‌توانند به رفتار عادی بازگردند که از احساسات واقعی شان فاصله گرفته و آنها را سرکوب کنند. “آلیس میلر” در این کتاب تلاش کرده است نمونه‌هایی از خشونت و رفتارهای مختلف والدین را بیان کرده و آنها را به پدر و مادرها آموزش دهد.

از دیگر آثار پر فروش آلیس مولر در حوزه روانشناسی و روان درمانی، می‌توان به کتاب‌های دلهره‌های کودکی اشاره کرد. “بدن هرگز دروغ نمی‌گوید” به عنوان یکی از آثار فاخر در جهان شهرت زیادی پیدا کرده و در بسیاری از دانشگاه‌های جهان در رشته روانشناسی در حال تدریس است.

کتاب لاغر درون ما

نویسنده: آبراهام جوشوا توئرسکی

مترجم: مینا ملکی معیری

ناشر: آمه

تعداد صفحات: ۲۱۶ صفحه

درباره کتاب:

اگر سری به سایت‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی مختلف بزنید تبلیغات مختلفی با موضوع کاهش وزن در مدت زمان کوتاه، تضمینی، معجزه آسا و بدون هیچ تحرکی روبه می‌شوید. تبلیغاتی که با طراحی‌های بسیار زیبا و البته گول زننده هر کسی را جذب خود می‌کند. ممکن است افرادی که از چاقی خود احساس ناخوشایندی دارند با شماره‌هایی که در تبلیغات عنوان شده است تماس گرفته و از آنها مشاوره بگیرند. کمی با تفکر متوجه خواهید شد که این دسته از تبلیغات فقط با هدف کسب درآمد و بازی با احساسات افراد چاق فعالیت می‌کنند.

اگر برنامه رژیمی که از سوی برخی سودجویان ارائه می‌شود واقعی و شگفت انگیز است چرا دائما رژیم‌های متفاوت با روش‌های مختلفی ارائه می‌شود؟ اگر برنامه دقیق و کاملی برای کاهش وزن ارائه می‌شد همان برنامه‌ها در اختیار بسیاری از افراد نیازمند قرار می‌گرفت تا معضل چاقی در کشورهای مختلف وجود نداشت.

“کتاب لاغر درون ما” تلاش خود را بکار گرفته است تا با پرده برداری از علت چاقی، راهکارهایی مناسب را در اختیار افرادی قرار دهد که با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند. این کتاب مناسب افرادی است که قصد دارند کاملا حساب شده وزن خود را کاهش داده و سلامتی خود را حفظ کنند.

از دیگر آثار آبراهام جوشوا توئرسکی می‌توان به “طرز فکر اعتیاد آور” و “اتفاق های خوب کی می‌افتد” اشاره کرد.

کتاب غم‌نامه کودک تیزهوش

نویسنده: آلیس میلر

مترجم: پریسا پورجهان

ناشر: نشر دانژه

تعداد صفحات: ۱۶۸ صفحه

درباره کتاب:

“غم‌نامه کودک تیزهوش” به عنوان یکی از آثار فاخر حوزه سلامت مورد توجه بسیاری از روانشناسان مطرح جهان قرار گرفته است. این کتاب تلاش کرده تا با مرور رفتارهای کودکی، با ارائه راهکارهای بسیار مناسب آزردگی‌ها و بیماری‌های روح و روان افراد مختلف را درمان کند. آلیس میلر در این کتاب فوق العاده مراحل مختلف درمان را ذکر کرده است تا با اصول روانشناسی، افراد بیماری بهبود پیدا کنند.

آلیس میلر نویسنده کتاب “غم‌نامه کودک تیزهوش” به مدت ۲۰ سال در حوزه روان‌شناس تحلیلی فعالیت کرده و تمرکزش بر دفاع از روابط عاطفی سرشار از عشق و عاری از خشونت است. او معتقد است پشت هر دیکتاتور ترسناک و کشتار دسته جمعی و ترور، بدون استثنا یک کودک خوار و تحقیر شده‌ای وجود دارد که تنها در نتیجه انکار مطلقِ احساسش در ناتوانی مطلق به سر می‌برد.

کتاب بدن خود را پر از اکسیژن کنید

نویسنده: اد مک کیب (آقای اکسیژن)

مترجم: لادن شریعت‌زاده

ناشر: انتشارات نسل نواندیش

تعداد صفحات: ۶۴۸ صفحه

درباره کتاب:

“بدن خود را پر از اکسیژن کنید” کتابی است در رابطه اکسیژن درمانی اثر “اد مک کیب” که به آقای اکسیژن در جهان معروف است. او در این کتاب پرفروش، علت اصلی مرگ و میر بشر در تمامی کشورهای جهان را میکروب‌های غیر هوازی عنوان می کند. او معتقد است بیماری نمی‌تواند با وجود اکسیژن زنده بماند. رازهای عنوان شده در این کتاب در مدارس و دانشگاه‌های پزشکی به هیچ عنوان آموزش داده نمی‌شود.

این نویسنده ضمن معرفی و آموزش اکسیژن درمانی، با ارائه مطالب آزمایش شده کمک می‌کند تا افراد سلامت خود، خانواده‌، دوستان و دیگر افراد جامعه را بالا ببرند. آقای اکسیژن با مطالعه پژوهش‌هایی که بیش از ۱۰۰ سال در آمریکا و اروپا انجام شده‌ است، کاربرد انواع گوناگون اکسیژن را با دلایل در این کتاب ارائه داده است.

“اد مک کیب” در این کتاب می‌گوید، ما می‌توانیم به آسانی از شر بیشتر بیمار‌ی‌هایی که ساکنان فقیرترین و ثروتمندترین ملل دنیا را درگیر خود کرده است، رهایی یابیم. مارک تواین، نویسنده‌ بزرگ، در این باره چنین نوشته است: «هنگام مطالعه‌ کتاب‌های تندرستی مراقب باشید؛ زیرا ممکن است به‌ خاطر یک اشتباه چاپی، جان خود را از دست بدهید!»

جهت دسترسی آسان به کتاب‌های سلامت و پزشکی می‌توانید از طریق سایت‌های مجاز دانلود کتاب، اقدام کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code