اگر قصد ثبت نام برای استخدام در بانک صادرات را دارید بهتر است بدانید این بانک هم همانند بسیاری از ارگان‌ها و نهادها شرایطی را برای داوطلبین در نظر گرفته است. برای استخدام در بانک صادرات فرد باید شرایط عمومی و اختصاصی بانک را دارا باشد.

بانک صادرات از بانک‌های مهم ایران است که بیشترین شعب را در سراسر کشور دارد. این بانک تا سال ۱۳۹۹ رتبه دهم را بین یکصد شرکت برتر کشور داشت. بهتر است بدانید صادرات بانکی تجاری است که در سال ۱۳۳۱ با نام بانک صادرات و معادن تاسیس شد و بعدها در سال ۱۳۴۲ به بانک صادرات تغییر نام پیدا کرد.

این بانک در سال ۱۳۸۷ از یک شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام تغییر شکل داد و سهام آن از سال ۱۳۸۸ در بازار بورس و اوراق بهادار تهران به صورت عمومی عرضه شد. موقعیت شغلی خوب با مزایای عالی همچنین امنیت شغلی از مهم ترین دلایلی است که افراد جویای کار را به استخدام در بانک صادرات ترغیب می‌کند. این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به افراد جویای کار در بانک صادرات کمک می کند تا با چگونگی و مراحل استخدام در این بانک آشنا شوند.

شرایط عمومی استخدام بانک صادرات

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از دین های رسمی داخل کشور ایران و اعتقاد به قانون اساسی کشور و عمل به آن، نداشتن هیچگونه اعتیاد به مواد مخدر و قرص های روان گردان، داشتن سلامت روحی و جسمی لازم برای انجام امور بانکی، و نداشتن هر گونه سوء پیشینه کیفری موثر

کسانی که شرایط عمومی را برای استخدام در بانک صادرات دارند باید شرایط اختصاصی زیر را که بانک در نظر گرفته است را هم داشته باشند:

  • داشتن مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی مورد نیاز بانک،
  • داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم سربازی برای آقایان (کارت یا برگه معافیت موقت مورد قبول نیست)
  • داوطلب باید بومی شهر مورد تقاضا باشد (محل تولد یا محل اخذ دیپلم فرد در آن شهر ملاک بومی بودن او است
  • داوطلبان باید مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشند (شرط معدل برای این افراد حداقل معدل ۱۶ است). دقت داشته باشید مدارک تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است ملاک است.
  • داشتن حداکثر سن ۲۷ سال برای داوطلبینی که مدرک کارشناسی دارند و حداکثر ۲۹ سال برای کسانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند الزامی است.

اما شرایط اختصاصی برای داوطلبین نگهبان بانک صادرات کمی متفاوت است، مدرک تحصیلی مورد نیاز برای داوطلبین نگهبانی بانک صادرات مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۴ است، سن حداکثر ۲۳ سال و قد حداقل ۱۷۵ سانتی متر هم از دیگر شرایط برای استخدام در نگهبانی بانک صادرات است همچنین فرد باید سلامت کامل دید را داشته باشد.

شرکت در آزمون قدم اول برای استخدام

معمولا بانک ها برای تامین نیروی انسانی خود در دوره های مختلف اقدام به برگزاری آزمون می‌کنند. اولین قدم برای استخدام در بانک صادرات شرکت در آزمون استخدامی بانک است. اگر شرایط عمومی و اختصاصی مورد نظر بانک صادرات را دارا هستید و دوست دارید در این بانک استخدام شوید باید در آزمون بانک صادرات شرکت کنید. برای این کار هر زمان که بانک اعلام کرد می‌توانید به سایت بانک صادرات مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهید. زمان و مهلت ثبت نام و برگزاری آزمون اغلب از طریق رسانه های جمعی مانند: رادیو، تلویزیون یا روزنامه های کثیر الانتشار اعلام می شود. همه مراحل ثبت نام و اعلام نتایج بانک صادرات را می توانید از طریق سایت Bsi.ir دنبال کنید.

برای استخدام بانک صادرات همیشه فرصت هست

در سال جاری اطلاعیه ای در خصوص ثبت نام استخدام بانک صادرات در این سایت منتشر شد که داوطلبین از اول مهر تا نیمه مهرماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند تا در آزمون استخدامی ثبت نام کنند. البته اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند در بانک صادرات استخدام شوند نگران نباشید چرا که این بانک هر چند وقت یکبار نیروی انسانی جدید استخدام می‌کند و این فرصت را دارید تا در آزمون شرکت کنید. دقت داشته باشید قبل از ثبت نام در آزمون، مراحل ثبت نام را در دفترچه ثبت نامی بانک صادرات مطالعه کنید تا در صورت دارا بودن شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون اقدام کنید.

این را هم بدانید، برای ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه ازمون، فرد باید مبلغی را (این مبلغ برای ثبت نام سال جاری یکصد هزار تومان بود) به عنوان وجه ثبت نام به درگاه اینترنتی بانک واریز کند تا کد رهگیری دریافت کند. (بدون دریافت کد رهگیری امکان انجام مراحل ثبت نام را ندارید). با توجه به عدم امکان بازپرداخت وجه اعلام شده از سوی بانک بهتر است پس از احراز شرایط مورد نیاز بانک، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

مدارک لازم ثبت نام آزمون استخدام بانک صادرات

فایل اسکن عکس ۳ در ۴، فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه داوطلب و در صورت توضیح صفحه توضیحات، فایل اسکن کارت ملی پشت و رو، کارت پایان خدمت و معافیت دائم قانونی هوشمند برای داوطلبان آقا، مدرک تحصیلی و همچنین تکمیل مشخصات درج شده در سایت.

دقت کنید اگر مدارک تان مغایر با شرایط اعلام شده از سوی بانک داشته باشد از انجام مراحل استخدامی در هر مرحله ای که باشید جلوگیری می شود.

آشنایی با آزمون استخدام بانک صادرات

آزمون استخدامی بانک صادرات در ۲ مرحله آزمون کتبی و مصاحبه برگزار می‌شود. در آزمون کتبی که معمولا ۱۰ تا ۱۵ روز پس از ثبت نام برگزار می‌شود. داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون، باید با در دست داشتن کارت ورود به جلسه به محل برگزاری آزمون که در سایت بانک اعلام می شود مراجعه کنند. معمولا آزمون کتبی شامل دو دفترچه: سئوالات عمومی و اختصاصی است.

مفاد آزمون در سال ۱۴۰۰ شامل ۱۲۰ سئوال بود که از دروس ریاضی و آمار، مهارت های ای سی دی ال، زبان انگلیسی هر کدام ۲۰ سئوال و ۴۰ سوال هم از اطلاعات عمومی (در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، مالی، مدیریت و حقوقی)

برای آشنایی با نمونه سئوالات آزمون استخدامی بانک می توانید از دو روش استفاده از منابع یا دفترچه سئوالات استخدامی آزمون‌های سال گذشته به همراه پاسخ نامه کمک بگیرید. فراموش نکنید لازمه قبولی در آزمون بانک صادرات کسب نمره حد نصاب است و نتیجه آزمون اغلب تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون در سایت بانک صادرات اعلام می شود.

داوطلبانی که در آزمون کتبی قبول می‌شوند باید برای مرحله دوم آزمون که شامل مصاحبه‌های تخصصی، روانشناختی، گزینش و معاینات پزشکی است خود را آماده کنند، با موفقیت در این مرحله می‌توانید پس از انعقاد قرارداد کار موقت و بیمه درمان و بازنشتگی به استخدام بانک صادرات درآیید. دقت کنید در صورت استخدام، انتقال به سایر استان‌ها امکان پذیر نیست و تغییر محل خدمت در همه شهرستان‌ها و شهرها به تشخیص و نظر بانک مربوطه امکان پذیر است. همچنین عدم مراجعه پذیرفته شدگان در آزمون کتبی برای مصاحبه حضوری در موعد مقرر به منزله انصراف تلقی می‌شود.

شرایط استخدام بانوان در بانک صادرات

کارمند بانک شدن برای خانم‌ها هم مانند آقایان اهمیت بسیاری دارد و چه بسیار بانوانی که به دلیل امنیت شغلی و حقوق و مزایای مناسب به دنبال استخدام در بانک صادرات هستند. شرایط برای استخدام داوطلبان خانم در بانک صادرات همانند آقایان است و بانوان می توانند با ثبت نام و قبولی در آزمون های کتبی و مصاحبه در عناوین شغلی مورد نیاز بانک صادرات به جزء شغل نگهبانی استخدام شوند.

خانم‌هایی که در بانک صادرات استخدام می‌شوند مانند آقایان باید مهارت‌هایی داشته باشند. اولین و مهم‌ترین مهارتی که یک کارمند بانک باید داشته باشد، مهارت ارتباط خوب با مشتری است. از آنجایی که کارمندان خانم هم مانند کارمندان آقای بانک صادرات در طول ساعات کاری با مشتریان بسیاری سر و کار دارند باید بدانند حفظ احترام و ارتباط مناسب جهت تشخیص نیاز مشتری از وظایفی است که یک کارمند بانک باید در نظر داشته باشد. کار بانکداری بسیار حساس است و به دقت و تمرکز بسیاری نیاز دارد، فراموش نکنید کوچکترین بی دقتی و اشتباه تبعات بزرگی را در پی دارد.

خانم‌ها می‌توانند رئیس شعبه بانک صادرات شوند

مسیر پیشرفت در بخش های مختلف بانک برای خانم‌ها هم مانند آقایان یکسان است. هر چه جایگاه شغلی فرد در بانک بالاتر برود وظایف و مسئولیت‌هایش سخت تر و سنگین تر می‌شود و ممکن است ساعات کاریش بیشتر شود. یک کارمند خانم در بانک صادرات با پیشرفت در کار و جایگاهش می‌تواند به عنوان معاون یا رئیس شعبه هم انتخاب شود، البته تحصیلات کارشناسی ارشد و رشته‌های مرتبط، کمک بسیاری به او در این راه می‌کند. این را هم بدانید در صورت بالا رفتن جایگاهتان در بانک حقوق و مزایای تان هم افزایش می یابد.

بانوانی که به استخدام بانک صادرات در می‌آیند بهتر است بدانند مانند بسیاری از ارگان‌ها در صورت فرزنددار شدن برایشان مرخصی زایمان از ۶ تا ۹ ماه درنظر گرفته می‌شود. این مرخصی جزء سوابق کاری فرد محسوب شده و علاوه بر دریافت ماهانه کمک هزینه زمان بارداری، برایشان پاداش و عیدی هم تعلق می‌گیرد.

وظایف کارمندان بانک صادرات

هر داوطلبی که در آزمون‌های بانک صادرات پذیرفته شد و به استخدام این بانک درآمد، وظایفی دارد که به این شرح است:

  • اولین شرط یک کارمند خوب بودن در همه بانک‌ها داشتن رفتار مناسب با مشتری و درک نیاز و صبوری در پاسخ به سوالاتشان همچنین دادن اطلاعات دقیق به مشتری است.
  • یک کارمند بانک صادرات باید به طور مرتب دستورالعمل ها و بخشنامه‌های بانک را مطالعه کند و از آنها اطلاع داشته باشد، زیرا در طول روز با آنها سرو کار دارد.
  • کارمند بانک صادرات مانند همه کارمندان بانک‌های دیگر موظف است فرم های لازم برداشت یا افتتاح حساب و واریز را به مشتری تحویل داده و در صورت نیاز توضیحات لازم در این خصوص را به مشتری ارائه دهد.
  • کنترل فرم‌های تکمیل شده، رفع نواقص فرم ها و تطبیق امضاء و احراز هویت مشتری هم یکی دیگر از وظایف کارمندان در بانک صادرات است.
  • تشکیل پرونده برای مشتریانی که تسهیلات می‌خواهند و انجام همه عملیات بانکی مورد نظر مشتری توسط سیستم‌های بانک
  • دریافت و پرداخت پول، افتتاح یا بستن حساب بانکی به درخواست مشتری
  • کنترل گردش مالی صندوق خود و اسناد و ارائه آن به بایگانی در پایان هر روز کاری
  • همچنین شرکت در دوره های آموزشی که هر چند وقت یکبار توسط بانک برگزار می‌شود. همه این موارد از جمله وظایفی است که کارمندان بانک باید انجام دهند.

نقش بانک صادرات در توسعه اقتصادی کشور

بانک صادرات در صورت‌های مالی خود پیش قدم بوده و همواره تلاش کرده تا تصویر روشنی از این بانک در اذهان مردم شکل بگیرد. این بانک به عنوان بزرگترین بانک خصوصی و بورسی کشور، به دنبال ایفای نقش خود در شکوفایی اقتصاد و نظام بانکی کشور است.

حجم تسهیلات بانک صادرات با کمک بخش اعتباری این بانک از ۹۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ با افزایش سه برابری به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از ویژگی‌های مهم آن این است که عمده تسهیلات جدید به تولید اختصاص یافته است.

بانک صادرات در شرایط دشوار کرونایی برای رسیدن به اهداف بانک، شعب خود را فعال نگه داشت. این بانک در شرایط سخت رکود و دشواری‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تلاش کرد تا زیر ساخت‌های بانک را در سال جدید تقویت کند. تامین مالی بخش‌های حساس جامعه به ویژه کسب و کارهای خرد آسیب دیده از کرونا را می‌توان بخشی از اقدامات این بانک دانست.

این بانک حمایت از بخش‌های خدمات، فرهنگ و مدافعان سلامت را مورد توجه قرار داده است. طبق آمار اعلام شده تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۳۹ میلیون سپرده گذار که تقریبا یک سوم جمعیت کشور می‌شوند نزد بانک صادرات سپرده دارند.

بانک صادرات در ابتدای تاسیس، فعالیت خود را با ۲۵ نفر کارمند شروع کرد در حالی که امروزه با داشتن ۲۴ هزار نفر کارمند یکی از سه بانک بزرگ کشور به شمار می‌رود. این بانک هیچ وقت تعطیلی را در الویت خود قرار نداده است و در سخت ترین شرایط هم برای کمک به اقتصاد کشور فعالیت خود را ادامه داده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code