پیش از هرگونه اقدامی برای خرید خانه، با تجربیات خریداران ملک آشنا شوید تا هرگونه اشتباهاتی منجر به ضرر مالی شما نشود.

خرید خانه همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه گذاری مالی هر شخص محسوب می‌شود. اگر در معامله ملک بنا به دلایل مختلف اشتباهی رخ دهد ممکن است تمام سرمایه فرد به طور کامل از دست برود. بنابراین بهترین پیشنهاد پیش از هرگونه اقدامی برای خرید خانه، انجام تحقیقات لازم است.

تحقیقاتی که ممکن است مدت زمان زیادی را از شما بگیرد اما با توجه به اینکه قرار است بودجه بسیار زیادی در مسیر خرید ملک هزینه شود، کاملا امری ضروریست. افرادی زیادی به دلیل عدم توجه به بررسی و انجام اشتباهات، ضربات مهلکی دریافت کردند و سرمایه‌شان را از دست داده‌اند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به بررسی برخی از اشتباهات مهم خریداران خانه می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

اولین اشتباه: هزینه خانه فقط مربوط به قیمت ملک است

برای بسیاری از افراد کشور خرید خانه به عنوان یکی از مهم‌ترین معامله‌های تمام زندگی به شما می‌آید. حتی در طی چند سال اخیر که قیمت خانه به شدت افزایش پیدا کرده است، خرید ملک به گونه‌ای برای بسیار از افراد جامعه به یک رویا تبدیل شده است. اما با این وجود با کمک قسط و وام ممکن است شرایط برای خرید ملک برای یک زوج جوان و یا یک فرد مجرد فراهم شود. نکته‌ای که ممکن است به اشتباه در ذهن خریداران خانه به وجود آید این است که کل هزینه‌هایی که برای خرید خانه در نظر گرفته می‌شود فقط منوط به قیمت خانه است.

هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که هنگام خرید خانه گریبانتان را می‌گیرد که به اصطلاح هزینه‌های پنهان خرید خانه نام گرفته است. از مهم‌ترین هزینه‌ها برای کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه می‌کنند می‌توان به کمیسیون آژانس املاک، کارشناس املاک و کارمزدهای پرداخت بانک و هزینه سند اشاره کرد. هزینه‌های پیش از خرید خانه به هزینه استعلام سند و دفتر ثبت اسناد، استعلام بانک، بیمه، دارایی و … خلاصه می‌شود که می‌تواند ۲ تا ۵ درصد به قیمت خانه بیفزاید.

دومین اشتباه: فقط به خود خانه توجه کنیم

یکی از مهم‌ترین اشتباهات اصلی بسیاری از خریداران خانه، عدم توجه به همسایگی و محیط اطراف خانه است. توجه به این مورد به اندازه بررسی خود خانه و ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که تصمیم به خرید ملک در یکی از مناطق دارید توصیه می‌شود پیش از قولنامه درباره مدارس و کیفیت خدمات آموزشی، نرخ اعتیاد و جرم و جنایت در منطقه، امکانات و وضعیت سیستم حمل‌ونقل عمومی، زیرساخت‌ها و مسیرهای دسترسی و نزدیکی به مراکز رفاهی، تفریحی و خرید به طور جامع تحقیق کنید.

سومین اشتباه: به سایت‌های غیرحرفه‌ای اعتماد می‌کنیم

طی چند سال اخیر سایت‌های مختلف غیر حرفه‌ای در حوزه املاک فعالیت خود را در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن آغاز کرده‌اند. این دسته از سایت‌ها با ترفندهای مختلف اقدام به کسب درآمد می کنند و معمولا مشتری مداری جزو فعالیت اصلی محسوب نمی شود. چنین سایت‌هایی بدون اینکه تحقیقی درباره ملک فروشنده انجام دهند عکس و یا فیلم‌‎های ارسالی از سوی فروشنده ملک را وارد سایت می‌کنند تا بتوانند خریداران بیشتری جذب کنند. توضیحاتی که هم برای معرفی خانه ارائه می‌کنند فاقد اطلاعات موثق است.

به منظور یافتن خانه مورد نظر پیشنهاد می‌شود به سایت‌های معتبر برای جستجوی خانه مراجعه کنید. سایت و اپلیکیشن‌ نیازمندی‌های همشهری در این زمینه می‌تواند شما را برای خرید یک خانه مناسب کمک کنند. در صورتی که خانه مورد نظرتان را از سایت نامعتبر انتخاب کرده‌اید بهتر است فقط به عکس‌های آن توجه نکنید و حتما یکبار هم که شده خانه مورد نظر را از نزدیک بازدید کنید.

چهارمین اشتباه: فقط به ظاهر خانه توجه کنیم

از جمله اشتباهاتی که ممکن است پس از خرید خانه گریبان‌گیر خریدار ملک شود عدم توجه به عوامل پشت پرده و کیفیت ساخت و زیر ساخت‌های تاسیساتی است. بسیاری از خریداران کم تجربه خانه معمولا به هنگام خرید ملک بیشتر روی ظاهر، رنگ دیوارها، گچ‌بری، طراحی، کاغذ دیواری و منظره و نمای خانه توجه می‌کنند.

در حالی که عدم توجه به عوامل غیر ظاهری ممکن است هزینه‌های بالایی را متوجه خریدار کند. برای اجتناب از این اشتباه لیست کاملی از امکانات رفاهی خانه موردنظر خود تهیه کنید و با بررسی تک‌تک آن‌ها ببینید تا چه میزان از عمر مفید آن‌ها باقی مانده است و آیا در آینده نیاز به تعمیرات خواهد داشت یا نه.

پنجمین اشتباه: به تمامی مشاورین املاک اعتماد کنیم

در حال حاضر مشاورین املاک متعددی با اهداف مختلف در حال فعالیت هستند. برخی از آنها انصاف و صداقت را در کار خود به کار می‌گیرند و با نیت صاحب خانه شدن متقاضیان خرید، فعالیت می‌‎کنند. اما تعدادی از آنها نیز با چرب زبانی صرفا برای جوش خوردن معامله و کسب درآمد اقدام می‌نمایند.

بنابراین پیش از هر گونه اقدامی برای خرید نسبت به وضعیت مشاور املاک مورد نظر تحقیق کنید. در صورتی که نسبت به آن اعتماد لازم را بدست آورید به هیچ عنوان سفره دلتان را باز نکنید و تمام اطلاعات شخصی و مالی را در اختیار آنها نگذارید. تنها کسی که باید به فکر شما باشد، خودتان هستید. بنابراین در برخورد و اعتماد به مشاورین املاک محتاط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code