راهنمای خرید فرش برای خانه‌های نقلی

۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

توجه به متراژ، همخوانی با دکوراسیون منزل، رنگ فرش و باید اولین نکات مد نظر ما به هنگام خرید فرش باشد. با این اوصاف خرید فرش مناسب برای خانه ای نقلی کاری بسیار دشوار است. در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری با ۱۰ مورد مهمی که در هنگام خرید فرش برای خانه های نقلی باید مورد توجه قرار گیرد را مورد بررسی قرار می دهیم.
۱- فرش‌های گرد و بیضی
یکی از بهترین گزینه‌ها‌ برای دکوراسیون خانه‌های کوچک و نقلی استفاده از فرش‌های گرد و بیضی است. این نوع فرش‌ها برای دکور مدرن منزل نیز بسیار مناسب هستند. اگر از فرش‌های دایره‌ای و گرد برای پوشاندن کف منازل استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را در مرکز اتاق قرار داده و مبلمان‌تان را اطراف آن بچینید.
۲- عدم استفاده از موکت
استفاده از موکت برای پوشاندن سطح منزل روشی قدیمی و منسوخ‌شده به‌شمار می‌آید. اگر شما در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، به‌هیچ‌وجه همه‌ی خانه را با فرش و موکت نپوشانید. این کار علاوه‌بر زشت نشان دادن محیط خانه باعث کوچک‌تر به‌نظر رسیدن آن خواهد شد.
۳- عدم استفاده از فرش‌هایی با رنگ تیره
فرش‌های با رنگ تیره به‌علت جذب نور بالا محیط خانه را کوچک‌تر از اندازه‌ واقعی خود نشان می‌دهند. با انتخاب فرش‌هایی با رنگ روشن محیط خانه را بزرگ‌تر و دلبازتر کنید. استفاده از فرش‌های تیره فقط برای خانه‌های بسیار بزرگ یا با متراژ بالای ۱۵۰ متر مناسب می باشد.
۴- قالیچه‌ و انواع گلیم
افراد بسیاری همچنان به دکوراسیون سنتی علاقه دارند اما با توجه به فضای کوچک خانه نمی‌توانند از فرش‌های بزرگ یا موکت‌های متنوع استفاده کنند. در چنین شرایطی استفاده از قالیچه‌ها و انواع گلیم راه‌حل مناسبی به‌نظر می‌رسد. به عقیده بسیاری از متخصصان دکوراسیون، استفاده از قالیچه‌ها را نسبت به فرش‌های گرد انتخابی بهتر برای دکوراسیون خانه‌های ایرانی می‌دانند. به عقیده‌ آن‌ها این نوع از فرش‌ها با حفظ فرهنگ و هنر ایرانی، پوششی مناسب برای خانه‌های کوچک هستند.
۵- عدم استفاده از از فرش‌هایی با نقش‌های شلوغ
فرش‌های با طراحی شلوغ برای خانه‌های بزرگ و متراژ بالا گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند. زیرا با توجه به بزرگی فضای خانه طراحی و نقوش شلوغ فرش مخاطب نه‌تنها چشم ساکنان را اذیت نمیکند بلکه به محیط خانه نوعی زیبایی اشراف‌گونه می‌دهد. اما در مورد خانه‌های نقلی، فرش‌های ساده محیط خانه را وسیع‌تر و سرشار از آرامش می‌کند.
۶- بهره مندی از برش‌های معینی از فرش
فرش‌های ماشینی نوعی رایج از فرش هستند که به‌خاطر قیمت ارزان و بالا بودن سرعت تولید محبوبیت زیادی دارند. شما می‌توانید از فرش‌های ماشینی متری برای پوشاندن فضاها استفاده کنید. این گونه از فرش‌ها را به متراژ موردنظرتان برش داده و فضاهای خانه را پوشش دهید.
۷- انتخاب فرش‌های کودکانه برای اتاق خواب کودکان
اگر فرش‌های مناسب برای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی از میهمانان را برای اتاق کودک برگزینید، نوعی ناهماهنگی در دکوراسیون ایجاد خواهید کرد. فرش‌های با طرح کودکانه علاوه‌بر حفظ هماهنگی با حال‌وهوای اتاق کودک، قیمت کم‌تری داشته و انتخابی اقتصادی‌تر محسوب می‌شوند.
۸- استفاده از پادری در ورودی خانه
ورودی خانه یکی از قسمت‌هایی است که در آن نباید بخش‌های مفروش زیادی وجود داشته باشد. به‌طور دقیق‌تر متخصصان دکوراسیون می‌گویند فقط ۱۵ درصد از کل بخش‌های پوشیده شده با فرش در خانه باید در قسمت ورودی خانه استفاده شود. برای این منظور می‌توانید از پادری‌های متنوع موجود در بازار یا فرش‌های نیم متری در طرح‌های مختلف استفاده کنید.
۹- استفاده از فرش در اتاق خواب‌ها
اتاق خواب محلی برای رهایی از خستگی‌ها و تنش‌های روزمره است. با استفاده از فرش در این اتاق حس گرما و آرامش را به آن القا می‌کنید. هیچ‌گاه تخت‌خواب‌تان را روی فرش نگذارید. شما می‌توانید از فرش‌های کوچک یک متری یا فرش‌های گرد برای پایین تخت کمک بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code