آشنایی با منطقه ۹ برای خرید مسکن

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
این منطقه در بخش جنوب غربی استان تهران واقع شده است و به دلیل وجود جاذبه های گردشگری و سابقه ۵۰ ساله در ساخت مسکن، خرید خانه از همان گذشته در این منطقه پر رونق بوده است.
شما می توانید با خرید خانه در این منطقه دسترسی به مراکز مهم شهری تهران در این منطقه را برای خود آسان کنید. البته این منطقه بخشهای مختلفی دارد که برخی از محله‌ها شلوغ و برخی محله‌ها ارزان قیمت‌تر هستند. بودجه شما تاثیر بسیار زیادی در انتخاب خانه دارد. پیش از اقدام به خرید آپارتمان در منطقه ۹ تهران ابتدا باید بودجه خود را تقویت کنید سپس اقدام به خرید کنید. بخشهای غربی این منطقه قیمت املاک بالاتر از بخش جنوب غربی آن است. درمورد اجاره آپارتمان هم به همین منوال است.
آشنایی با منطقه ۹
این منطقه در جهت جنوب غربی شهر تهران واقع شده است.جمعیت ساکن در محله‌ های این منطقه بیش از ۲۰۰ هزار نفر است که اغلب این افراد در محله‌های مانند: هاشمی، شمشیری، شهید دستغیب، مهرآباد  و سی متری جی زندگی می کنند. از لحاظ جغرافیایی منطقه ۹ تهران از سمت شمال به خیابان آزادی و جاده مخصوص کرج که به استان البرز منتهی می‌شود، از سمت جنوب به بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند،  از جهت شرق به خیابان شهیدان و خیابان سادات و از سمت غرب به مسیل کن که منطقه ۵ تهران است، محدود می‌شود. این منطقه دارای ۱۸ بوستان بوده و مساحت کلی فضاهای سبز موجود در این منطقه به  ۶۷  هکتار می رسد. این ۶۷ هکتار موجود در منطقه ۹ شهری تهران شامل فضای سبز بوستانها، جنگلکاری و رفیوژو لچکی است.
بخش‌های مهم منطقه ۹
منطقه ۹ تهران دارای مراکز مهمی است. این منطقه محل استقرار چند کارخانه صنعتی و تولیدی است. همچنین مراکز نظامی و هواپیمایی بسیار زیادی از جمله فرودگاه مهرآباد، پایگاه یکم شکاری، دانشکده هواپیمایی شهید ستاری و … در محدوده منطقه ۹ تهران وجود دارد. بیمارستانهای معروفی نیز در این منطقه واقع شده‌ است. بیمارستان شریعت رضوی، بیمارستان آزادی، درمانگاه ۱۲ فروردین، درمانگاه خانواده، درمانگاه خانواده پهنا، درمانگاه شهید تقی نیا از جمله مراکز بهداشت و سلامت منطقه ۹ می باشد.
خرید خانه در منطقه ۹
در این منطقه باید بر اساس بودجه در نظر گرفته شده اقدام به خرید خانه کنید. قیمت املاک بخش های غربی منطقه ۹ به نسبت بخش جنوب غربی بالاتر است و به همان نسبت جمعیت در بخش غربی نیز کمتر است. برای افرادی که قصد دارند به تازگی در این منطقه ملک خرید کنید توصیه می شود پیش از هر اقدامی، نسبت به منطقه اطلاعات کامل بدست آورید. البته برای اجاره مسکن در این منطقه این مطالب عنوان شده نیز صدق می کند.
همان طور که می دانید فرودگاه مهر آباد در نزدیکی منطقه ۹ قرار گرفته و روزانه تعداد زیادی هواپیما از این فرودگاه پرواز می زنند. چنین موردی هم به عنوان مزیت به شمار می آید و هم به عنوان یک عیب بزرگ از آن یاد می شود. بنابراین باید پیش از هر اقدامی جهت اجاره و یا خرید مسکن به این مورد توجه کنید.  برای خرید ملک در منطقه ۹ باید عواملی از جمله: امکانات رفاهی، امکانات درمانی، امکانات آموزشی و تحصیلی، امکانات تفریحی، امنیت، حمل و نقل عمومی و در نظر گرفت.
هزینه خرید خانه در منطقه ۹

خانواده هایی که قصد دارند در این منطقه خانه بخرند، می توانند از همه نوع متراژ را خرید کنند ولی متراژ رایج در منطقه ۹ بین ۶۰ متر مربع تا ۱۰۰ متر مربع است. هزینه هر متر مربع خرید خانه در منطقه ۹ به طور میانگین بین ۲۲ الی ۲۶ میلیون تعبیه شده است. به طور مثال یک خانه که در سال ۱۳۸۰ ساخته شده است و  متراژ آن ۶۰ متر است مبلغی حدود یک میلیارد و سیصد و بیست میلیون تومان برای خرید نیاز است. محله دکتر هوشیار و استاد معین جزو محله‌های بالا قیمت خرید خانه و تقریبا ارزان ترین خانه‌ها در منطقه ۹ متعلق به شهید دستغیب است.
محله های منطقه ۹
دکتر هوشیار، استاد معین، محله شهید دستغیب، محله مهرآباد جنوبی، محله امام زاده عبدالله، محله شمشیری، محله سرآسیاب مهرآباد و محله صنعتی فتح از محله های منطقه ۹ تهران می باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code