آغاز فروش دیگنیتی از امروز

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۶ دقیقه

خودروی دیگنیتی پیش آنکه ابتدای سال جاری به تولید انبوه برسد و در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد، سال ۱۳۹۹ تمامی مراحل تست فنی و کیفی خود را در گروه خودروسازی بهمن موتور را گذارند. دیگنیتی در حقیقت یک خودرو چینی با نام دانگ فنگ IX5 است که در بازار با نام دیگنیتی عرضه می‌شود. این کراس‌اوور ابعاد و اندازه نسبتا بزرگی دارد و در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط رده بندی می‌شود. در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب خودروی دیگنیتی در بازار چری تیگو ۷ است. این خودرو همانند بسیاری از خودروهای چینی ساخته شده طی چندسال اخیر به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است اما استفاده از جعبه دنده اتوماتیک با ضرایب پیوسته، این خودرو را در دسته کراس‌اوورهای اقتصادی قرار می‌دهد.
با افزایش سرسام آور قیمت خودروهای داخلی و خارجی طی چند سال گذشته تمام خودروهایی وارد شده از کشور چین در دو سال اخیر با استقبال بسیار خوبی از مصرف داخلی قرار گرفته است. در حالی که در گذشته به دلایل مختلف این خودروها آنچنان خرید و فروش نمی شد. دیگنیتی در سال اول ورود خود به ایران، در دو مرحله فروش با استقبال بسیار خوبی همراه بود و توانست در همان ساعات ابتدایی ثبت نام، در لیست پرفروش ترین خودروهای کشور قرار گیرد. اولین مرحله فروش دیگنیتی ۲۴ فروردین ماه سال جاری به صورت اینترنتی انجام شد. دیگنیتی با توجه به اینکه تنها خودروی SUV عرضه شده در کشور است و به دلیل برخورداری از ظاهری زیبا و بهره مندی از امکانات فوق العاده، مجددا مورد استقبال مردم قرار گرفت و با تمهیدات بهمن موتور پیش فروش این خودرو در مرحه دوم در اواخر اردیبهشت ماه نیز از سر گرفته شد.

قیمت فروش خودروی دیگنیتی بهمن موتور در مرحله دوم فروش اینترنتی، ۷۴۹ میلیون تومان در رنگ‌های سفید، مشکی، سربی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی عرضه شد. تریم داخلی خودرو به اساس سلیقه خریدار و با دو طرح مشکی و مارون (قرمز) عرضه شد.
گارانتی در نظر گرفته برای دیگنیتی در آخرین مرحله فروش دارای سه سال گارانتی و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر و همچنین یک سال یا ۲۰ هزار کیلومتر سرویس ادواری رایگان بود. همچنین در طرح فوق برای حذف واسطه‌ها و دریافت خودرو توسط مصرف کننده برای هر کد ملی یک دستگاه خودرو در نظر گرفته شد.
مرحله سوم فروش خودروی دیگنیتی هنوز از سوی مسئولان بهمن موتور اعلام نشده است اما در صورت اطلاع رسانی، ثبت نام دیگنیتی به صورت اینترنتی و از طریق لینک bahman.iranecar.com انجام می‌شود

مشخصات فنی دیگنیتی

دیگنیتی به عنوان یکی از جدیدترین محصولات جدید بهمن موتور، نخستین کراس‌اوور کوپه چینی در ایران به شمار می آید که آغازگر فصلی جدید در عرضه خودروهای مونتاژ داخل در بازار ایران است. دلیل اهمیت این خودرو در کشور این است که بعد از حضور خودروهای معتبری مانند BMW X6 و BMW X4، دیگر محصولی از کراس‌اوورهای کوپه در سطح معابر ایران دیده نشد. دیگنیتی در کشور سه مدل پیشرانه GDi در اختیار مصرف کنندگان چینی قرار دارد اما شرکت خودروسازی بهمن موتور، کم‌حجم‌ترین موتور این خانواده را وارد بازار خودروی کشور کرد.
خودروی دیگنیتی با پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ ۱۶ سوپاپه، حداکثر ۱۴۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر ۲۲۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. نیروی تولیدشده توسط این خودروی ۱۶ سوپاپه به‌ وسیله CVT  اتوماتیک تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان بتواند طی ۱۲ الی ۱۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
میانگین مصرف سوخت داخل شهر این خودروی ۱۵۷۰ کیلوگرمی ۱۰.۴ لیتر در هر صد کیلومتر، در خارج از شهر ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین حجم باک این کراس‌اوور کوپه چینی ۵۸ لیتر می باشد. بر اساس مشخصات فنی اعلام شده از سوی سازندگان دیگنیتی، حداکثر سرعت  این خودرو ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت نیز برآورد شده است. این خودرو با طول ۴.۶۸ متر، عرض ۱.۸۶ متر و ارتفاع ۱.۶۴ متر، در سگمنت کراس‌اورهای سایز متوسط جای می‌گیرد.
طبق اطلاعاتی که از شرکت دانگ فنگ منتشر شده است قرار است به زودی موتور قدرتمند ۲.۰ لیتری توربوشارژ روی دیگنیتی قرار بگیرد. موتوری که با قدرت تقریبی ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر، این خودرو را به یکی از قدرتمندترین خودروهای چینی تبدیل می کند.
خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیب‌دار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان D-Cut اسپرت به چشم می‌خورد. خودروی دیگنیتی طول کلی ۴۶۸۵ میلیمتر، عرض ۱۸۶۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۴۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۷۹۰ میلیمتر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدوداً ۱۵۷۰ کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر به خدمت گرفته شده است.
ابعاد این خودرو بزرگ‌تر از چری تیگو ۷ است که می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دهد. با این حال در خصوص طراحی داخل کابین گفتیم که خودروی دیگنیتی بیشتر از همه به طراحی اسپرت داخل کابین توجه داشته است، در صورتی که خودروی چری تیگو ۷ با روکش های چرمی داخل کابین و الگوهای طراحی، احساس سواری با یک خودروی لوکس و راحت را به شما منتقل می‌کند.

طراحی دیگنیتی

این خودرو از نظر ظاهری در سگمنت کراس‌اوور کوپه قرار می‌گیرد و باید آن را به عنوان اولین کراس‌اوور کوپه بازار بدانیم. خودرویی که از نظر ظاهری بسیار جذاب است و خطوط بکار رفته روی بدنه و همچنین شیب پایانی سقف، می‌تواند نظر مخاطب را به سرعت جلب کند. دیگنیتی دقیقاً در سگمنت مشابه خودروی معروف بی ام و X4 قرار می‌گیرد.

آپشن و امکانات دیگنیتی

خودروی دیگنیتی بر خلاف برخورداری از ظاهر شک و کابینی پر زرق و برق و کاملا جذاب، چندان امکانات در خور این خودرو با توجه به قیمتش در اختیار مصرف کنندگان قرار نداده است.
برخی از امکانات و آپشن‌های دیگنیتی شامل درایومود سه حالته، نمایش‌گر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سامانه ناوبری، تهویه اتوماتیک، دوربین‌ ۳۶۰ درجه و دوربین عقب، صندلی‌ها با تنظیم برقی، سانروف، سقف پانوراما و درب برقی صندوق عقب است که قادر به جلب نظر اکثر مشتریان ایرانی خواهند بود. علاوه بر این می‌توان به سیستم کنترل حرکتی خودرو در سراشیبی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز خودکار، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها و چراغ های مخصوص روز اشاره داشت.

قیمت دیگنیتی

خودروی دیگنیتی در حال حاضر ۷۶۰ میلیون تومان در نمایندگی ها قیمت گذاری شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code