پیش از اجاره ویلا برای سفرهای نوروزی لازم است به نکات مهمی که در این مقاله به آن اشاره شده است، توجه کرد.

یکی از تفریحات دوست داشتنی و هیجان انگیز در ایام نوروز، سفر به یکی از شهرهای کشور است. بسیاری از خانواده‌ها در طول سال و به دلایل مختلف امکان و شرایط سفر را ندارند و طبق برنامه ریزی، ایام نوروز را برای سفر انتخاب می‌کنند. یکی از موارد بسیار مهمی که افراد باید در خصوص برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در نظر بگیرند رزرو اقامتگاهی مناسب پیش از عزیمت به سفر است. بسته به سلایق و وضعیت مالی و مقصد مورد نظر، افراد می‌توانند نسبت به رزرو هتل اقدام نمایند و یا در شهرهای شمالی کشور، ویلایی را بر اساس مدت زمان اقامت اجاره کنند. حال با توجه به اهمیت ویلای مناسب برای اسکان برای مدت زمان مشخص، در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل مواردی که باید پیش از اجاره ویلا در نوروز ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

از طریق اینترنت جستجو کنید

یکی از راههای یافتن ویلا برای اقامت در یکی از شهرهای شمالی کشور، جستجو از طریق سایت‌های اینترنتی است. سایت‌های مختلفی گردشگری با معرفی کامل ویلاهای قابل اجاره، شرایطی را رقم می‌زنند تا متقاضیان پیش از اجاره به اطلاعات کاملی از ویلاها دست پیدا کنند. حتی از زوایای مختلف به عکس‌های دسترسی پیدا کنند. اما نکته بسیار مهمی که در خصوص اجاره ویلا از طریق اینترنتی باید در نظر بگیرید این است که نسبت به سایت مورد نظر اعتماد کامل را بدست آورید و بدون تحقیق و بررسی هیچ اقدامی نکنید.

همچنین برخی از سایت‌ها به طور دقیق نسبت به خالی بودن ویلا در تاریخ مورد نظر مسافران، اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان قرار نمی‌دهند. به همین خاطر توصیه می‌شود اگر شماره‌ای از صاحب ویلا در سایت مربوطه درج شده است، تماس حاصل فرمایید تا نسبت به خالی بودن ویلا اطمینان حاصل نمایید. یکی از مزایای مثبت اجاره ویلا از طریق سایت‌های اینترنتی، مقایسه قیمت ویلاها و امکانات آنهاست. چنین شرایطی قطعا در اجاره ویلا نسبت به حضوری بسیار مناسب است و بهتر می‌توان تصمیمات لازم را اخذ کرد.

به هیچ عنوان عجله نکنید

از جمله نکات مهم پیش از اجاره ویلا بررسی دقیق آن به لحاظ موقعیت جغرافیایی، امکانات، شرایط سکونت و .. است. پس از آنکه ویلای مورد نظر را از طریق اینترنت انتخاب کردید برای پرداخت مبلغ اجاره آن به هیچ عنوان عجله‌ای نداشته باشید. احتمال دارد مالکان و صاحبان ویلا در قسمتی از ویلا و یا در یکی از طبقات در حال سکونت باشند و این موضوع ممکن است نارضایتی مسافران را به همراه داشته باشد. در صورتی که به صورت حضوری در ویلا مورد نظر حضور پیدا کنید، نسبت به این مسائل آگاهی پیدا خواهید کرد.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید مربوط به این است که عکسی را که در آگهی دیده اید با خود ویلا یکی باشد و هیچ تفاوتی نداشته باشد. لازم به ذکر است به بعضی عوامل دیگر که مرتبط با اجاره ویلا هستند و باید آنها را نیز در نظر داشته باشید، عبارتند از مساحت ویلا، تعداد اتاق‌ها، تعداد تخت‌‎های موجود، میزان ظرفیت اسکان‌ها، نزدیک بودن به دریا، مکان‌های گردشگری. تمام نکاتی که در این بخش از اجاره ویلا به آن اشاره شد مربوط به سایت‌هایی است که امکان رزرو غیرآنلاین وجود دارد. برخی از سایت‌ها در شرایطی برای شما رزرو خواهد شد که مبلغ اجاره را به صورت آنلاین پرداخت کنید و امکان بررسی ویلا پیش از پرداخت وجود نخواهد داشت.

نسبت به نظافت ویلا حساس شوید

اگر قرار است مالکی ویلای خود را به مسافران اجاره دهد باید حتما ویلا را تمیز کند و بعد تحویل مسافران دهد. علاوه بر این موضوع مسافر نیز باید بعد از اینکه قرار شد ویلا را به مالکش تحویل دهد باید ویلا را مرتب کند و نظافت شده بازگرداند. لازم به ذکر است بگوییم که هیچ گونه وجی از مسافر نباید برای نظافت گرفته شود. اگر زمانی ویلایی را اجاره کردید که استخر داشت باید حتما به نظافت استخر توجه کنید و از این موضوع باخبر شوید که آیا آب استخر عوض شده است یا نه!

به هیچ عنوان وجهی را پرداخت نکنید!

پس از آنکه ویلای خود را انتخاب کردید باید ابتدا در آن مستقر شوید و بعد مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. بعضی از ویلاها ممکن است بصورت اینترنتی رزرو شده باشد در این صورت باید حتما تاییدیه را دریافت کنید. قابل ذکر است اکثر ویلاهای اینترنتی هزینه اقامت شب را به حالت بیعانه‌ای از شما دریافت می‌کنند. در نهایت گفته می‌شود میزان مبلغ و بیعانه از طرف مالک و مسافر بصورت توافقی مشخص می‌شود و صاحب ویلا هیچ گونه مسئولیت برای غذا و پذیرایی مسافران ندارد.

به تمامی قوانین پای بند باشید

مسافران و افراد باید تمامی قوانین و شئونات مربوطه را رعایت کنند. برای درک بهتر این موضوع می‌توان گفت اگر می‌خواهید موسیقی گوش کنید صدای آن را در بعضی از ساعت‌ها کم کنید، همچنین حیوانات خانگی را با خود به سفر نبرید و اگر زمانی قصد داشتید حیوان خانگی خود را همراه داشته باشید حتما از این موضوع مطلع شوید که آیا آن ویلایی که انتخاب کرده‌اید برای حیوان شما مکان جداگانه ای دارد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code