شغل بانکداری یا متصدی امور بانکی از جمله مشاغلی است که متقاضیان استخدام بانک صنعت و معدن می‌توانند در این دسته از مشاغل، فعالیت کنند.

شاید برای بسیاری از این افراد نام بانک مهم نباشد و تنها استخدام در بانک حائز اهمیت باشد، چرا که معمولا مزایا و حقوق و… در اغلب بانک‌ها یکسان است. بانک صنعت و معدن با تمرکز بر خدمات بانکداری خرد و شرکتی تاسیس شده است. این بانک در سال ۱۳۶۲ با ادغام سه بانک اعتبارات صنعتی، توسعه صنعتی و معدنی ایران، توسعه و سرمایه گذاری ایران همچنین سه شرکت سرمایه گذاری سرمایه گذاری بانک‌های ایرانی، صندوق ضمانت صنعتی و صندوق معادن تشکیل شد و فعالیت خود را به عنوان یک بانک شروع کرد. بیش از ۱۳۰۰ کارمند در ۵۵ شعبه این بانک مشغول به کار هستند و شعبه مرکزی آن در تهران قرار دارد.

اگر علاقمند به استخدام در این بانک هستید، این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به شما کمک می‌کند تا با شرایط و نحوه استخدام در بانک صنعت و معدن آشنا شوید.

اولین قدم استخدام بانک صنعت و معدن

اگر داوطلب استخدام در بانک صنعت و معدن هستید، شاید برای شما هم مهم باشد که بدانید بانک صنعت و معدن نیروی مورد نیاز خود را چگونه جذب می‌کند. این بانک از آن دسته بانک‌هایی است که با برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه اقدام به جذب نیروی انسانی جدید می‌کند. بانک صنعت و معدن معمولا هر دو و سه سال یکبار نیروی جدید استخدام می‌کند.

اطلاعیه استخدام بانک صنعت و معدن

این بانک آخرین بار سال ۱۳۹۶ آزمون استخدامی برگزار کرده است و هنوز اطلاعیه‌ای در رابطه با جذب و استخدام نیروی جدید در سال ۱۴۰۰ از سوی بانک صنعت و معدن اعلام نشده است. مجری اجرای آزمون‌های استخدامی بانک صنعت و معدن که اغلب با آزمون‌های متمرکز دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، سازمان سنجش و آموزش کشور است. اطلاعیه استخدام در بانک صنعت و معدن هر ساله از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می‌شود.

شرایط استخدام بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن شرایطی را برای استخدام کارکنان مورد نیاز خود در نظر گرفته است. شرایط استخدام در بانک صنعت و معدن شامل دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می شود.

شرایط عمومی استخدام بانک صنعت و معدن

معمولا شرایط عمومی استخدام در همه بانک‌ها و بسیاری از ارگان‌ها یکسان است. اگر داوطلب استخدام در بانک صنعت و معدن هستند باید شرایط مورد نظر بانک را داشته باشید. شرایط عمومی استخدام در بانک صنعت و معدن عبارت است از:

– داوطلب باید تابعیت ایرانی داشته باشد

– داوطلب به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد بوده و خود را ملزم به رعایت آن بداند.

– اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید و رسمی کشور

– عدم سوء پیشینه کیفری و فساد اخلاقی و منع قانونی برای فعالیت اجتماعی

– عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها همچنین دخانیات

– داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم غیر پزشکی برای داوطلبان آقا (کارت معافیت پزشکی مورد قبول نیست.)

– تایید سلامت جسمی و روحی، متقاضی استخدام در بانک باید از نظر جسمی توانایی انجام امور محوله در بانک را داشته باشد..

– نداشتن هر نوع ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های دولتی

– نداشتن هرگونه رابطه استخدامی رسمی، پیمانی یا ثابت با دستگاه‌های اجرایی هنگام ثبت نام (متقاضی در زمان ثبت نام نباید در ارگان دولتی یا غیر دولتی مشغول به کار باشد.)

شرایط اختصاصی استخدام بانک صنعت و معدن

شرایط اختصاصی بانک صنعت و معدن برای استخدام به این شرح است:

– مدرک تحصیلی و تحصیلی متقاضی باید متناسب با عنوان شغلی مورد نظر بانک باشد.

– داشتن شرط سنی مورد نظر (حداکثر سن برای داوطلبان با مدرک دیپلم ۲۵ سال، برای داوطلبان با مدرک فوق دیپلم ۳۰ سال و برای کارشناسی و کارشناسی ارشد ۳۵ سال همچنین برای کارکنان قراردادی تا ۴۰ سال است.)

– حداقل معدل کل ۱۳ برای داوطلبان در همه رشته‌های تحصیلی

– داوطلبانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه همچنین مدت زمان بستری شدن یا استراحت پزشکی در اثر مجروحیت در جبهه به شرط سنی مقرر اضافه می‌شود. شرط سنی افراد خانواده (شامل همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر) معظم شهدا، آزادگان، مفقودالاثر و جانبازان تا ۵ سال افزوده می‌شود.

آزادگان از شرط سنی معاف هستند.

– تاریخ اخذ مدرک تحصیلی داوطلب باید قبل از تاریخ ثبت نام برای آزمون باشد.

نحوه ثبت نام در آزمون استخدام بانک صنعت و معدن

اگر همه شرایط مورد نظر بانک صنعت و معدن را دارید، می‌توانید در صورت اعلام نیاز از سوی این بانک برای استخدام در آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن شرکت کنید.

قبل از هر کار ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش و ثبت نام کنید. مراحل ثبت نام برای شرکت در آزمون کتبی استخدامی بانک صنعت و معدن به این ترتیب است:

– ابتدا مرورگر خود را باز کرده و وارد سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی Sanjesh.org شده و دفترچه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را مطالعه کنید تا با شرایط و زمان ثبت نام و نحوه برگزاری آزمون کتبی که در دفترچه ذکر شده است آشنا شوید.

– پس از اینکه وارد سایت سازمان سنجش شدید، در منوی سمت راست روی گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی” کلیک کنید.

– حالا باید وارد قسمت ثبت نام در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی شوید.

– در این مرحله برای دریافت کد سریال باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت اعتباری پرداخت کنید تا بتوانید کد سریال دریافت کنید.

– حالا به قسمت ثبت نام استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور وارد شوید و سریال را وارد نمایید تا ثبت نام شما انجام شود. هنگام ثبت نام در سایت سازمان سنجش برای آزمون استخدامی تصویر اسکن شده عکس سه در چهار رنگی با زمینه سفید داوطلب نیاز است. این عکس برای استفاده در کارت ورود به جلسه الزامی است.

– فرم و اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. پس از اتمام ثبت نام کد پیگیری به شما داده می‌شود. کد را نزد خود حفظ کنید، چرا که در تمام مراحل برای اطلاع از نحوه و زمان همچنین نتیجه آزمون از سایت به این کد نیاز خواهید داشت.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدام بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن هیچ اطلاعیه‌ای جهت ثبت نام برای آزمون استخدامی منتشر نکرده است. با این وجود بهتر است آمادگی لازم را داشته باشید تا در صورت فراخوان استخدام بتوانید ثبت نام خود را به راحتی انجام دهید. افراد معرفی شده در مراحل استخدام بانک صنعت و معدن باید در زمان مشخص شده در سایت بانک صنعت و معدن به این نشانی Bim.ir مدارک خود را برای بررسی تحویل بدهند تا در صورتیکه مورد تایید بانک قرار گرفت مراحل اداری استخدام در بانک برایشان انجام شود.

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به بانک

– اصل و کپی همه صفحات شناسنامه داوطلب

– کارت ملی و کپی پشت و روی آن

– مدارک تحصیلی و کپی از تمام این مدارک

– مدارک مربوط به احراز بومی بودن داوطلب و کپی آن

– در صورتی که داوطلب دارای شرایط ایثارگری است، اصل مدارک ایثارگری و کپی از تمام این مدارک

(معمولا در استخدام بانک صنعت و معدن جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده هایشان در الویت استخدام هستند.)

_ اصل مدارک مربوط به سابقه های شغلی غیر رسمی (در صورتی که داوطلب سابقه اشتغال غیر رسمی دارد.)

سوالات آزمون کتبی استخدام بانک صنعت و معدن

آزمون کتبی بانک صنعت و معدن در دو بخش آزمون عمومی و آزمون اختصاصی برگزار می‌شود. مواد آزمون عمومی این بانک در مقطع لیسانس شامل  دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی عمومی، معارف اسلامی، ریاضی و آمار مقدماتی، فناوری اطلاعات و مواد آزمون تخصصی مجموعه سوالات دانش علوم بانکی است یا سئوالاتی از منابع درسی رشته‌های مورد نیاز بانک است.

بهتر است بدانید در صورت برگزاری آزمون استخدامی از سوی بانک صنعت و معدن معمولا حدود یک ماه بعد نتایج اعلام می‌شود. پذیرفته شدگان در این آزمون باید در زمان تعیین شده از سوی بانک اقدام به ارائه مدارک خود جهت بررسی نمایند. پس از تایید مدارک، این افراد برای مصاحبه و گزینش دعوت می‌شوند. در این مرحله همچنین افراد برای احراز سلامتی خود باید به پزشک معتمد بانک که از سوی بانک معرفی می‌شود مراجعه کنند. پس از پایان همه این مراحل در نهایت نتیجه نهایی استخدام فرد از سوی بانک صنعت و معدن اعلام می‌شود.

افتخارات و اقدامات بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۹۱ با درآمدی بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان در رتبه ۶۱ از بزرگترین شرکت‌های ایرانی از لحاظ درآمد قرار گرفت. این بانک اخیرا توانسته عنوان برتر جشنواره شهید رجایی را از آن خود کند. انجام وظایف سازمانی در جهت بهبود و ارتقاء عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین تلاش و همت پرسنل و مدیران بانک صنعت و معدن از دلایل انتخاب این بانک در جشنواره شهید رجایی بود.

خدمات جدید بانک صنعت و معدن

در کنار این موفقیت حمایت همه جانبه از بخش تولید و ارائه ۸ محصول و خدمت جدید بانکی در راستای پیاده سازی بانکداری دیجیتالی را می‌توان گوشه‌ای از موفقیت این بانک در سال جاری دانست. همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور مانند دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف، تربیت مدرس، جهاد دانشگاهی هم از دیگر برنامه های اجرایی این بانک در سالهای اخیر به شمار می‌رود.

اقدامات بانک صنعت و معدن در حوزه تامین مالی

از اقدامات صورت گرفته توسط بانک صنعت و معدن می‌توان به تامین مالی این بانک در اجرای طرح‌های صنعتی هم اشاره کرد. به عنوان نمونه بیش از ۷۰ طرح صنعتی بزرگ در سال‌های اخیر با حمایت مالی بانک صنعت و معدن در استان‌های شمالی اجرا شد. این بانک را می‌توان بانکی توسعه‌ای و تخصصی دانست که کمک به صنعتگران و فعالان اقتصادی وظیفه اصلی آن به شمار می‌رود. الویت نخست بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات کمک به تامین سرمایه در گردش برای تثبیت وضعیت موجود واحدهای صنعتی فعال است.

پروژه‌های بانک صنعت و معدن

این بانک در ۸ سال گذشته توانسته بیش از ۵ هزار پروژه صنعتی و معدنی را تامین اعتبار کند. بانک صنعت و معدن در سال‌های گذشته با پرداخت تسهیلات به طرح‌ها توانسته به ایجاد بیش از ۷۵ هزار شغل مستقیم کمک کند. البته چون این طرح‌ها، طرح‌های بزرگی بوده‌اند هر یک ۱۰ اشتغال غیر مستقیم هم ایجاد کرده‌اند.

اگر چه شیوع کرونا بر واحدهای تولیدی تاثیر داشته است، اما طرح‌هایی که بانک صنعت و معدن مورد حمایت قرار داده چندان تحت تاثیر کرونا قرار نگرفته‌اند. البته مسئولان این بانک از واحدهایی که در اثر کرونا یا تحریم ها تحت تاثیر قرار گرفته باشند حمایت کرده و اقساط آنها را به تعویق انداخته است. بهتر است بدانید بانک صنعت و معدن حمایت و پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات سرمایه در گردش جهت حفظ وضعیت موجود را وظیفه خود می‌داند.

طرح‌های حمایتی بانک صنعت و معدن

حمایت از طرح‌های نیمه تمام هم یکی دیگر از الویت‌های بانک صنعت و معدن به شمار می‌رود. این بانک سعی می‌کند با تزریق اعتبارات به بهره برداری این طرح‌ها و ایجاد اشتغال جدید توسط این طرح‌ها کمک کند. بانک صنعت و معدن همچنین در طرح‌های دانش بنیان و صادرات گرا هم عملکردهای خوبی داشته است. حمایت از تولید، رسالت اصلی بانک صنعت و معدن است و صد در صد تسهیلات این بانک به این بخش اختصاص یافته است. این بانک در حوزه زیربنایی علاوه بر حوزه فولاد، مس، آلومینیوم و طرح‌های صنعتی داشته است و در حوزه نیروگاهی به ۳۳ طرح تسهیلات مناسبی پرداخت شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code