بانک گردشگری جهت استخدام نیروی جدید، با دعوت به همکاری، نیروی مورد نیاز خود را جذب می‌کند. گاهی اوقات با فراخوان و برگزاری آزمون اقدام به استخدام می‌کند.

بانک گردشگری را می‌توان اولین بانک خصوصی کشور در حوزه گردشگری دانست. این بانک فعالیت خود را با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ در زمینه گردشگری در ایران شروع کرد.

توجه ویژه بانک گردشگری به صنعت گردشگری اگر چه این بانک را از دیگر بانک‌ها متمایز کرده است، اما فعالیت‌های تجاری آن شباهت بسیاری به فعالیت بانک‌های دیگر دارد. این بانک تنها بانک ایرانی عضو سازمان جهانی گردشگری به شمار می‌رود که افتخارات بسیاری در حوزه بانکداری در کشور و جهان کسب کرده است. فعالیت‌های تجاری و گردشگری این بانک باعث شده است تا بسیاری از افراد جویای کار به دنبال استخدام در بانک گردشگری باشند. این مقاله به علاقمندان کمک می کند تا با نحوه استخدام و مراحل و شرایط استخدام در بانک گردشگری آشنا شوند.

چه کسانی می‌توانند در بانک گردشگری استخدام شوند؟

بانک گردشگری مانند بسیاری از بانک‌ها مراحل گزینش و مصاحبه دارد. آن دسته از افرادی که بتوانند در مرحله گزینش قبول شوند به استخدام بانک در می‌آیند. اگر مدرک لیسانس یا بالاتر در رشته‌های حسابداری، ریاضیات، آمار بانکداری، مهندسی کامپیوتر یا مدیریت و حقوق و … دارید، می‌توانید هنگامی که بانک برای جذب نیرو اعلام نیاز کرد به استخدام در بانک گردشگری امیدوار باشید.

بهتر است بدانید معمولا آن دسته از افرادی که سابقه کار و فعالیت کاری، علمی و تحقیقاتی در حوزه بانکداری داشته باشند در اولویت استخدام بانک گردشگری قرار دارند. البته مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر در اولویت جذب قرار دارد و متقاضیانی که فارغ التحصیل دانشگاه‌های علمی کاربردی یا پیام نور و غیر انتفاعی هستند مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند. معمولا افراد مجرب و صاحب نظر در حوزه امور بانکی، با توجه به نیاز شعب در اولویت استخدام قرار دارند.

لازم است بدانید، بانک گردشگردی به طور معمول هر چند سال یکبار با اعلام فراخوان نیروی مورد نیاز خود را از بین متقاضیان انتخاب می‌کند. این بانک آخرین بار فروردین ماه سال ۱۴۰۰ اقدام به استخدام نیرو در تهران کرد.

شرایط استخدام بانک گردشگری

برای استخدام در هر بانکی، متقاضیان باید شرایط لازم را (معمولا این شرایط برای همه بانک‌ها یکسان است) داشته باشند. معمولا نیروی مورد نیاز بانک گردشگری بر اساس نیازهای بانک با اولویت بندی انتخاب می‌شوند. داشتن شرایط عمومی و اختصاصی برای همه متقاضیان هنگام استخدام الزامی است. چرا که در هر مرحله‌ای از استخدام اگر بانک متوجه عدم صحت شرایط اعلام شده از سوی داوطلب شود، مراحل ثبت نام وی منتفی می‌شود.

اگر داوطلب استخدام در بانک گردشگری هستید، بهتر است بدانید این بانک هم شرایطی را برای استخدام در نظر دارد. این شرایط شامل دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می‌باشد.

 شرایط عمومی استخدام بانک گردشگری

_ متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته و قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کند.

_ اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور

_ عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات

_ سلامت جسمی و روانی و توانایی انجام کار

_ برخورداری از روحیه کار گروهی و برخورداری از روابط عمومی مناسب و روحیه مشتری مداری

_ داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم غیرپزشکی برای متقاضیان آقا، قبل از تاریخ ابلاغ دعوت به همکاری از سوی بانک

_ متقاضی باید بومی شهر مورد تقاضا باشد. (منظور از بومی بودن متقاضی محل سکونت باید شهر مورد تقاضا باشد.)

_ حداقل سن ۲۵ سال برای فارغ التحصیلان کارشناسی و حداکثر سن ۳۰ سال برای فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد، برای برخی سمت‌های درخواستی از سوی بانک.

شرایط اختصاصی استخدام بانک گردشگری:

_ داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های مرتبط با بانک و حداقل معدل ۱۶

_ آشنایی کافی با زبان انگلیسی و تسلط و مهارت به استفاده از کامپیوتر

_ داشتن مدرک کارشناسی به بالا در رشته های بانکی و مالی

_ داشتن صداقت در اطلاعات وارد شده هنگام ثبت نام برای استخدام و اطلاعات متقاضی باید متناسب با آخرین زمان استخدام بانک گردشگری باشد.

_ تسلط در گزارش نویسی

_ آن دسته از داوطلبانی که مدرک کارشناس دارند و قبلا رئیس شعبه ممتاز یا شعبه درجه یک بوده‌اند مدارک‌‎شان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. (داوطلبان ریاست بانک حداکثر باید ۵۰ سال داشته باشند.)

_ داشتن سابقه کار بالای ۱۰ سال در سمت‌های مدیریتی مرتبط با بانک برای آن دسته از داوطلبانی که قبلا کارمند بانک بودند.

_ آشنایی کامل با فناپ و داشتن آشنایی با ضوابط و قوانین و دستور العمل‌ها و بخش نامه‌ها در برخی از سمت‌های مورد نیاز و تسلط بر مفاهیم و شیوه‌های بازرسی. (این افراد از بین متقاضیانی که قبلا در بانک کار کردند انتخاب می‌شوند.)

سوالات آزمون بانک گردشگری

همانطور که گفتیم بانک گردشگری هر زمان نیاز به نیروی جدید داشته باشد با فراخوان دعوت به همکاری نیروی مورد نظر خود را پس از مصاحبه و گزینش جذب می‌کند. البته این بانک هم گاهی اوقات برای جذب نیروی جدید آزمون استخدامی برگزار می‌کند. طبق روال مرسوم سوالات این آزمون از دو بخش منابع عمومی و منابع تخصصی طرح می‌شود.

منابع عمومی آزمون بانک گردشگری

این منابع که اغلب در همه رشته ها برابرند شامل درس های احکام و معارف اسلامی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی، دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه “آی سی دی ال” و آمار و ریاضی و هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته است.

منابع اختصاصی

سوالات بخش منابع اختصاصی از بین دروس رشته مورد نظر مطرح می‌شود.

به عنوان مثال:

اقتصاد: سئوالات از منابع اقتصاد کلان، اقتصاد خرد و بودجه

ریاضی و آمار: سئوالات مربوط به آمار کاربردی، مبانی تئوری احتمال و آمار، مبانی آنالیز عددی، آمار و اقتصاد سنجی ، امار ریاضی و آمار احتمال

کامپیوتر: ساختمان داده، سیستم عامل، معماری کامپیوتر، طراحی الگوریتم، شبکه کامپیوتر

بانکداری: مباحث ارزیابی، دانش علوم بانکی، پول و بانکداری، مدیریت مالی و ریاضیات آمار

حسابداری: حسابداری مالی و شرکت‌ها، اصول حسابداری، حسابداری صنعتی، حسابداری میانه و حسابرسی

حقوق: سوالات از منابعی مانند، حقوق اساسی و حقوق جزا عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی مدنی و کیفری و حقوق اداری، مدنی و تجارت مطرح می‌شود.

چند نکته درباره استخدام بانک گردشگری

برای استخدام در بانک گردشگری تنها متقاضیانی می‌توانند به استخدام این بانک درآیند که در رشته‌های: اقتصاد (همه گرایش‌ها)، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق، مهندس عمران (همه گرایش ها) ریاضی و حقوق تحصیل کرده باشند.

داوطلبی که در زمان استخدام در بانک گردشگری در حال تحصیل در دانشگاه باشد نمی‌تواند به استخدام بانک درآید.

اولویت استخدام در بانک گردشگری در ابتدا با آن دسته از افرادی است که شرایط استخدام را داشته باشند. همچنین در برسی اولیه سوابق کاری علمی و تحقیقاتی در رشته های مرتبط با بانک را داشته باشند.

تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های روزانه مجاز به ثبت نام جهت استخدام در بانک گردشگری هستند. به درخواست فارغ التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، علمی و کاربردی و غیر انتفاعی از سوی بانک پاسخی داده نمی‌شود.

داوطلبین دقت کنند، بانک گردشگری پس از بررسی مدارک ثبت نام متقاضیان، اولویت‌های مورد نیاز خود را از بین واجدین شرایط انتخاب کرده و به صورت پیامک یا تلفنی به آنها اطلاع می‌دهد. لازم به ذکر است به هیچ مورد حضوری پاسخ داده نمی‌شود.

معمولا پاسخ موفقیت در استخدام، ظرف مدت ده تا دو هفته اعلام می‌شود.

بهتر است بدانید، ارسال مدارک و تکمیل فرآیند ثبت نام و فرم درخواست همکاری از سوی بانک یا حضور در مصاحبه نشان دهنده استخدام فرد نیست، داوطلب باید تا اعلام نتیجه نهایی صبر کند.

نکات مهم پیش از استخدام بانک گردشگری

قبل از هر کاری باید بدانید بانک گردشگری برای استخدام هر چند وقت یک بار فراخوان دعوت به همکاری می‌دهد. در بعضی شهرها این فراخوان ممکن است زود به زود صورت بگیرد و در برخی شهرها شاید دو تا سه سال هیچ فراخوان دعوت به همکاری داده نشود. البته افراد علاقمند به استخدام در بانک گردشگری توجه کنند از فراخوان همکاری جا نمانند.

راهنمای ثبت نام استخدام بانک گردشگری

برای ثبت نام جهت استخدام در بانک گردشگری، باید به سایت بانک گردشگری Tourismbank.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهید و با ارائه مدارک خواسته شده از سوی بانک ثبت نام را تکمیل کنید. دقت کنید حتما در زمان مشخص شده از سوی بانک گردشگری برای ثبت نام استخدام در بانک اقدام کنید.

مراحل ثبت نام استخدام بانک گردشگری

در ابتدا به سایت بانک گردشگری به نشانی که در بالا گفتیم مراجعه کنید، روی گزینه ” ثبت نام کاربر حقیقی” کلیک کرده و سپس وارد قسمت ثبت نام فراخوان استخدام شوید. (دقت کنید برای ثبت نام باید با استفاده از کارت دارای شماره شبا و رمز دوم هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی واریز نمایید تا فرایند ثبت نام برای شما امکان پذیر باشد.) حالا اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و در آخر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید تا ثبت نام شما کامل شود. (باید بدانید برای ثبت نام در سامانه لازم است عکس پرسنلی خود را بارگذاری کنید.)

برای اینکه ثبت نام شما در سایت بانک گردشگری تکمیل شود، دوباره به قسمت ورود وارد شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در این بخش به شما کد امنیتی داده می‌شود این کد را در کادر مربوطه ثبت کنید و بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید. سپس به پورتال شخصی خود وارد شوید و فرم دعوت به همکاری را کامل کنید تا ثبت نام شما در سامانه ثبت شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام استخدام بانک گردشگری

پیش از آنکه جهت ثبت نام برای استخدام در بانک گردشگری خواهید وارد سایت بانک گردشگری شوید بهتر است مدارک زیر را برای ثبت نام آماده کنید.

تصاویر اسکن شده زیر:

۱- عکس سه در چهار متقاضی (توجه داشته باشید در عکس باید چهره شما کامل دیده شود.)

۲- صفحه اول شناسنامه و اگر شناسنامه‌تان توضیحاتی دارد، از صفحه توضیحات

۳- پشت و روی کارت ملی متقاضی

۴- آخرین مدرک تحصیلی

بارگذاری اسکن رزومه شغلی به صورت پی دی اف و سوابق تا زمان بازنشستگی برای آن دسته از بازنشستگانی که جهت همکاری در ریاست شعبه اقدام می‌کنند. (توجه کنید فایل‌های ارسالی در فرمت PDF بوده و حجم شان حداکثر ۴۰۰ کیلوبایت باشد.

عملکرد بانک گردشگری

بانک گردشگری به عنوان یک بانک جوان جزء ۵ بانک برتر در بین بانک‌های خصوصی از منظر سهم بازار سپرده‌ها و از لحاظ کیفیت خدمات مبتنی بر فناوری به شمار می‌رود. این بانک با تمرکز بر صنعت توریسم و سرمایه گذاری‌های مرتبط با گردشگری فعالیت می‌کند. بانک گردشگری در کنار وظایف و عملکردهای متعارف بانکی می‌تواند با تصمیم سازی‌های هدفمند مدیریتی سکوی مالی مناسبی در جهت توسعه و پشتیبانی از صنعت تورریسم باشد.

نکته مثبت بانک گردشگری در اقدامات بسیار ارزشمند این بانک از تبدیل ارز و صرافی و ایجاد صندوق سرمایه گذاری تا تبلیغات مناسب ورزشی و اسپانسر تیم‌های بزرگ ورزشی کشور است. (این بانک طی سه سال حامی فدراسیون والیبال بوده است) چنین عملکردی نشان دهنده این است که مدیریت بانک گردشگری در مسیر توسعه و پررنگ کردن جایگاه بانک گردشگری گام‌های مثبت و خوبی برداشته است.

بررسی‌ها نشان دهنده این است بانک گردشگری اگر چه با هدف توسعه صنعت گردشگری، تاسیس شد، اما توانست بخش عرضه و تقاضا را در صنعت گردشگری تحت پوشش خود قرار دهد. این بانک اقدامات موثری در رفع موانع اقتصادی، مدیریتی و سازمانی و آموزشی و تبلیغاتی در صنعت گردشگری انجام داده است. حال آن که در رفع موانع اجتماعی و فرهنگی نقش چندانی نداشته است.

بهتر است بدانید بانک گردشگری یکصد شعبه در سراسر کشور دارد و رتبه سوم در بانکداری اسلامی  را از آن خود کرده است. این بانک از ابتدای تاسیس تا کنون چندین مرحله سرمایه خود را افزایش داده است. بانک گردشگری در سال ۲۰۲۰ به دلیل برنامه هسته‌ای جزء بانک‌هایی قرار گرفت که از سوی آمریکا تحریم شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code