یک اشتباه کوچک در نوشتن رزومه کاری ممکن است یک فرصت عالی را از دست بدهید و خود را از داشتن شغل ایده آل محروم کنید.

کارفرماها رزومه‌های زیادی دریافت می‌کنند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند با چه کسی برای مصاحبه تماس بگیرند. اگر می‌خواهید رزومه شما حذف نشود باید بدانید چه اشتباهاتی ممکن است در تنظیم آن مرتکب شده باشید. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری با ۷ مورد از اشتباهاتی نوشتن رزومه کاری آشنا خواهید شد.

استفاده از قالب‌های شلخته

یکی از مهم ترین اشتباهات کارجویان که باعث می‌شود به مصاحبه حضوری دعوت نشوند این است که رزومه‌ای با قالب‌های نامنظم و نامناسب برای کارفرما ارسال می‌کنند. هر چقدر هم در کارتان خبره باشید و تجربه بالایی در زمینه کاری تان داشته باشید با ارسال رزومه‌ای شلخته و درهم راه به جایی نخواهید برد و دعوت‌تان به حضور در مصاحبه به صفر می رسد. توصیه می‌شود برای نوشتن رزومه از قالب‌های دو ستونه استفاده کنید که توازن اطلاعات در هر دو ستون رعایت می شود.

عدم نوشتن عنوان رزومه کاری

بسیاری کارفرمایان برای جذب نیروی مورد نظر در پست های مختلف در اولین نگاه به عنوان کاری نوشته شده در رزومه ارسالی توجه می‌کنند. در صورت عدم نوشتن عنوان کاری و یا ذکر موارد نادرست ممکن است رزومه در همان نگاه اول کنار گذاشته شود و مورد بررسی قرار نگیرد. توصیه می‌شود از نوشتن عنوان هایی از جمله “رزومه کاری” ، “درخواست کار” و مشابه آن خودداری کنید.

انتخاب عکس نامناسب

عکس یکی دیگر از مواردی که باید با دقت بیشتری در تکمیل رزومه به آن توجه کرد. عکس های بی کیفیت و غیر رسمی ممکن است با سلایق کارفرما جور درنیاید و منجر به حذف رزومه ارسالی شود. حتما از عکسی استفاده کنید رخ صورت کاملا دیده شود و کاملا رسمی باشد.

خودداری از تعریف و تمجدید در بخش درباره من

این بخش از رزومه کاری، خلاصه رزومه تان را در یک و یا دو خط بیان می کند و بسیاری از کارفرمایان به این بخش توجه خاصی دارند. حتما در نوشتن آن نیز باید توجه بیشتری داشته باشید و بصورت حرفه ای مواردی که مربوط به عنوان شغلی است را براساس سوابق شغلی عنوان کنید. سعی کنید در این بخش از تعریف و تمجید خود، جدا خودداری کنید و بیشتر روی ویژگی های شغلی خود تمرکز کنید.

نوشتن تفکیکی مهارت‌ها

در بخش مهارت رزومه به این نکته توجه داشته باشید که مهارت ها را در بخش های مجزا ذکر کنید. در غیر این صورت خواننده رزومه به دلیل شلوغی جملات از مطالعه آن خودداری کند. همچنین اگر مهارتی هم ندارید قسمت مربوطه را خالی نگه دارید.

عدم رعایت نوشتن سوابق شغلی به ترتیب زمانی

یکی از اشتباهاتی ممکن است هر کارجویی در نوشتن رزومه مرتکب شود، ذکرعناوین سوابق شغلی بر اساس ترتیب زمانی است. توصیه می شود در بخش سوابق شغلی حتما از آخرین شغل خود شروع به نوشتن کنید. در صورتی فکر می کنید مشاغلی که ارتباطی با نوع کاری درخواستی ندارد از نوشتن آنها خودداری کنید.

خودداری از ذکر عضویت در مجموعه ای در قسمت افتخارات

به این نکته از نوشتن رزومه توجه داشته باشید که در قسمت افتخارات حتما جوایز و عناوینی که دریافت کرده اید را ذکر کنید. نوشتن عضویت در مجموعه ای خاص ممکن است رزومه شما را زیر سوال می‌‎برد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code