انجام اشتباهات برای تمیز کردن وسایل موجود در خانه، مدت زمان نابودی آنها را هرچه زودتر فراهم می‌کند.

شاید شما از آن دسته از افرادی هستید که برای تمیز کردن خانه خود از هر روشی که به فکرتان برسد استفاده می‌کنید تا هر چه زودتر کارهایتان به اتمام برسد. اما استفاده از شیوه‌های نادرست می‌تواند وسایل خانه‌هایتان را با سرعت بالایی از بین ببرد. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری ۸ اشتباه رایج تمیز کردن خانه را بیان می‌کنیم.

پاک کردن لکه فرش یا موکت با شامپو فروش

شامپو فرش و انواع اسپری‌های مخصوص با توجه بر این که بر پایه مواد شیمیایی ساخته شده‌اند، به مرور پس از چند بار استفاده، باعث افت کیفیت فرش و موکت می‌شوند. همچنین در برخی از اوقات منجر به چرک شدن آنها می‌شود. بنابراین برای از بین لکه‌ها، توصیه می‌شود از ماست استفاده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید روی فرش بماند.

تمیز کردن چوب‌ها با آب

در صورتی که روز سطوح چوبی لکه‌ای مشاهده کردید و قصد تمیز کردن آن را دارید به هیچ عنوان از آب برای این کار استفاده نکنید. چرا که چوب به علت طبیعی بودن، در مواجه با آب در بهترین حالت باد می‌کند و شکلی دفورمه به خود می‌گیرد. برای این کار توصیه می‌شود مواد زاید روی سطوح چوب را با جارو برقی بردارید و با دستمال نم، سطح آن را تمیز کنید.

استفاده از ماشین ظرف‌شویی بصورت نیمه خالی

خیلی از مواقع ممکن است شما از ماشین ظرف شویی بصورت نیمه خالی استفاده کنید. باید بدانید که چنین کاری درصد خرابی ماشین را چندین برابر می‌کند.

شستشوی تابه های نچسب با سیم

برای شستشوی قابله و تابه‌های نچسب نباید از سیم ظرفشویی استفاده کنید چرا که منجر به از بین رفتن لایه نچسب می‌شود. این کار همچنین هنگام پخت و پز عنصر فلور آزاد می کند و که به شدت سرطان زا است. برای شستوی این دسته از ظروف بهتر است قبل از شستن چند دقیقه بگذارید روی حرارت، آب در قابلمه و تابه بجوشد که راحت‌تر شسته شوند.

استفاده مدام از آب گرم برای شست و شوی لباس

استفاده همیشگی از آب گرم برای شستو شو باعث آسیب به بافت و رنگ لباس‌ها می‌شود. برخی از لباس‌ها را که رنگ‌های قرمز، نارنجی، مشکی، آبی و سبز پر رنگ را دارند باید با آب سرد شست؛ زیرا رنگ و رو رفتگی در این رنگ‌ها بیشتر در چشم می‌زند.

اسپری خوش‌بو کننده

استفاده از اسپری‌های خوش بو کننده باعث پخش مواد شیمیایی می شود که منجر به آسیب رسیدن به ریه و شش‌ها می‌شود. پیشنهاد می‌شود در فضای مورد نظر یک هواکش مناسب تهیه شود تا هوا بصورت طبیعی در جریان باشد.

از بین بردن لِرت از طریق وایتکس

علیرغم تمیزکاری ممکن است سینک دست‌شویی و ظرف‌شویی لِرت شوند. به جای استفاده از مقدار زیاد وایتکس، از چند قطره جوهر نمک استفاده کنید. چرا که استفاده از وایتکس باعث خوردگی سینک به مرور زمان خواهد شد.

باز کردن لوله‌ها با اسید

برای باز کردن لوله‌ها و رفع گرفتگی آنها بهتر از اسید استفاده نکنیم چرا که استفاده مداوم از لوله ‌بازکن‌ها به لوله‌ کشی‌های داخلی آسیب می‌رساند. اگر گرفتگی آنها شدید نیست از یک نوشابه خانواده استفاده کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code