اشتباهات رایج خانه تکانی

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
هر ساله با نزدیک شدن به سال نو، انگار بوی بهار است که همه جا طنین انداز پاکیزگی و نو شدن دوباره را در جان آدمی قلقلک می دهد. از کودک خردسال تا افراد مسن، با لحظه شماری برای بهار، اتمام سال و پایان کارهای ناتمام یک ساله، ممکن است با کمی عجله مضاعف شروع به انجام کارها کنیم. عجله در هر کاری هم همیشه مطلوب نیست. این کارها اگر در طول سال انجام بگیرند نتیجه بهتری خواهند داشت. کارهایی مثل شستن فرش ها، رنگ آمیزی منزل، سفارش پرده، سفارش مبل و کابینت و حتی استفاده از شوینده ها.
رنگ آمیزی منزل
یکی از کارهای زمان بر و پر هزینه، رنگ آمیزی منزل می باشد. وقتی خانه را برای رنگ زدن در اسفند ماه اماده می کنیم عملا چندین روز آسایش را از دست می دهیم و نمی توانیم از خانه خود استفاده نماییم. چند روزی هم صرف خشک شدن رنگ می شود. بهترین زمان برای رنگ آمیزی منزل، اوایل تابستان و در نهایت آخر شهریور می باشد.
شستن فرش ها
شستن فرش ها با توجه به مشکلات و دردسرهای همراه خود، همه را به این سمت و سو می کشاند که فرش های خود را به خدمات قالیشویی بدهند. اما انتخاب یک قالیشویی مطمئن و وقت شناس کاری بسیار دشوار محسوب می گردد. برای انتخاب قالیشویی مناسب می توانید به سایت راهنما بخش خدمات مراجعه کنید. در آخر سال به علت حجم بالای کارهای قالیشویی ها ممکن است فرش های شما به موقع به دستتان نرسد. یا خدایی نکرده برای فرش ها اتفاقی غیر منتظره رخ دهد.
سفارش پرده و کابینت
درست است که شروع سال جدید همراه با وسایل نو، حال و هوای دیگری دارد اما توجه به این موضوع که کیفیت کارهای تحویلی شرکت ها و کارگاه ها در این زمان پایین می آید و دیر به دست مشتری می رسد و حتی ممکن است کالای تحویلی زمین تا آسمان تفاوت را با سلیقه مشتری داشته باشد بهتر است قبل از ورود به نیمه دوم اسفند ماه سفارشات خود را تحویل گرفته باشید. در این صورت هزینه مازاد ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه هم گریبان گیر شما نمی شود.
استفاده از مواد شوینده
برای شستن و تمیز کردن منازل همه افراد از شوینده های مختلفی استفاده می کنند. برخی از افراد برای افزایش قدرت تمیز کنندگی مواد شوینده اقدام به مخلوط کردن مواد شوینده با یکدیگر و سپس استفاده از آب داغ را دارند. این کار نه تنها منجر به ایجاد حساسیت پوستی شدید می گردد بلکه باعث خطر خفگی و مسمومیت بر اثر مواد شیمیایی را دارد. آسیب زیادی را هم به سطوح خود وارد می کند و منجر به خورده شدن سطح نیز می گردد.
استفاده از انواع پارچه ها
تمامی پارچه ها قابلیت جذب رطوبت یا گردگیری را ندارند و برخی حتی در برابر مواد شوینده مثل وایتکس دچار واکنش شده و رد پاک نشدنی را روی سطوح می گذارند. لباس های کشی اغلب این حالت را دارند. برای تمیز کردن سطوح بهتر است از پارچه های نخی و حوله ای استفاده گردد. برای سطح شیشه غالبا از پارچه ها نخی برای گردگیری و سپس پارچه ی نخی دیگر کمی نم دار برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید. از غرق آب کردن لوازم بپرهیزید.
تمیز کردن لوازم برقی
لوازم تصویری دارای صفحات نمایشگر حساس هستند و بهتر است برای تمیز کردن صفحه ی نمایش، نمایشگر را خاموش کرده و پس از خنک شدن نمایشگر با پارچه مخصوص تمیزنمایید. از زدن مواد شوینده به صورت مستقیم بر روی سطوح نمایشگر خود داری کنید.
بهتر است لوازم برقی را برای چند ساعت خاموش و از برق بیرون بکشید. سپس شروع به گردگیری با دستمال کمی نمدار نمایید. از ریختن آب و مواد شوینده بر روی سطوح این لوازم خودداری کنید.
لوازم چوبی
برای لوازم چوبی نیز دستمال نم دار کفایت می کند. می توانید برای تمیز کردن لکه ها از کمی شیشه شوی استفاده نمایید. البته شیشه شور ضعیف، زیرا شیشه شوی نیز می تواند باعث از بین رفتن براق کننده و رنگ لوازم چوبی گردد و در نتیجه وسیله ی چوبی طبله کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code