رفتن به مصاحبه شغلی در واقع می‌تواند وحشتناک باشد، به خصوص اگر اعتماد به نفس ندارید و نسبت به خود احساس عدم اطمینان دارید.

شما مشتاق هستید که بدانید چگونه در یک  مصاحبه شغلی اعتماد به نفس داشته باشید ؟ مصمم به شستن همه ترس‌ها و اضطراب‌ها قبل از روز بزرگ هستید؟ دیگر نگران نباشید، زیرا ما ۱۰ نکته مفید را فهرست کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، تأثیر فوق العاده‌ای ایجاد کنید و امیدواریم شغل رویاهای خود را به دست آورید.

با خود مهربان باشید

اعتماد به نفس از درون می‌آید. اگر به خاطر اینکه «چقدر ناتوان هستید» یا «چقدر شانس ندارید» برای به دست آوردن شغل، خود را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهید، طبیعتاً اعتماد به نفس شما در طول مصاحبه پایین می‌آید. با مهربانی با خود صحبت کنید و به خود یادآوری کنید که چقدر ارزش آن را دارید و چرا لیاقت این نقش را دارید. اعتماد به نفس با از بین بردن شک به خود، حذف خودگویی‌های منفی و جایگزینی آن با جملات تاکیدی مثبت شروع می‌شود. زبان بدن که شامل ایستادن در حالت اعتماد به نفس است، زمانی که اعتماد به نفس ندارید، می‌تواند به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری بدهد و همچنین می‌تواند بر نحوه عملکرد شما تأثیر بگذارد. دیگران شما را می‌بینند وقتی در طول مصاحبه به خود ایمان داشته باشید، به احتمال زیاد کارشناس جذب و استخدام نیز به موقعیت شما برای این نقش ایمان خواهد داشت.

موفقیت را تصور کنید

یکی از راه‌های کسب اطمینان در مصاحبه، تجسم موفقیت از قبل است. شما می توانید با داشتن یک دیدگاه مثبت و تصور سناریویی که در آن اوضاع به خوبی پیش می رود، اعصاب مصاحبه را آرام کنید. خود را در حال کار در آن شرکت استخدام کننده تصور کنید. این تجسم کمک می‌کند تا روحیه و انگیزه بیشتری کسب کنید تا بهترین کار خود را در مصاحبه ارائه دهید تا شغل را به دست آورید. این تقویت روحیه به طور خودکار سطح اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

آرامش را تمرین کنید

اگر در طول مصاحبه اعتماد به نفس ندارید، احتمالاً به اضطراب خلاصه می‌شود. استرس و اضطراب برای روز بزرگ قطعا قابل درک است. با این حال، راه‌هایی برای حفظ آرامش و افزایش اعتماد به نفس وجود دارد. آرامش را با ورزش، مدیتیشن یا گوش دادن به موسیقی نشاط‌آور قبل از مصاحبه تمرین کنید، زیرا این کار نه تنها شما را آرام می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا احساس مثبت و انگیزه بیشتری داشته باشید. همچنین می توانید تکنیک های تنفسی را قبل از مصاحبه اجرا کنید. تمرینات تنفسی با  هدف کنترل پاسخ جنگ یا گریز و تحت تاثیر قرار دادن توانایی بدن ما برای آرامش و آرامش انجام می‌شود. با تمرین آرامش، می‌توانید خونسرد، خونسرد و آماده برای فتح وارد مصاحبه شوید.

بر زمان حال تمرکز کنید

زمانی که احساس اضطراب می‌کنید، معمولاً به این دلیل است که روی آنچه ممکن است در یک موقعیت خاص اشتباه پیش بیاید، تمرکز می‌کنید. این احساس در طول مصاحبه به راحتی می‌تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد، بنابراین سعی کنید با تمرکز بر لحظه حال، تمرکز خود را تغییر دهید. دیگر به شکست در مصاحبه یا احمقانه به نظر رسیدن فکر نکنید. در عوض، آرام باشید، هر گونه افکار منفی را مسدود کنید و با دقت به صحبت‌های مصاحبه کننده گوش دهید. برخی از ترفندها برای کمک به تمرکز و درگیر شدن در لحظه حال عبارتند از تمرین تنفس و توجه به احساسات بدن. روی کاری که می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید، احتمالاً عصبانیت شما کاهش می‌یابد.

آماده باشید

آماده سازی مصاحبه برای تقویت اعتماد به نفس کلیدی است زیرا فشار را از بین می‌برد و به شما حس کنترل می‌دهد. زمانی که برای مصاحبه خود به خوبی مجهز و متبحر هستید، احتمال کمتری وجود دارد که برای کلمات، بی قراری یا عصبانیت گم شوید. نمونه کارها را آماده کنید، رزومه خود را در داخل و خارج بیاموزید، و پاسخ به سوالات رایجی که ممکن است پیش بیاید آماده کنید. به این ترتیب، شما احساس اطمینان خواهید کرد که چیزهای خود را می‌دانید و آماده هستید تا در مصاحبه با هر چیزی مقابله کنید. یک نکته عالی برای افزایش اعتماد به نفس برای مصاحبه خود این است که آن را از قبل با یک دوست یا حتی در آینه تمرین کنید.

با اطمینان لباس بپوشید

استایل شما و لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید منعکس کننده و تأثیرگذار بر خلق و خو، سلامت و اعتماد به نفس کلی شما هستند. هنگامی که در یک مصاحبه شرکت می‌کنید، لباسی را انتخاب کنید که اعتماد به نفس ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که راحت (بی دست و پا یا خارج از منطقه راحتی شما نیست)، شیک و حرفه‌ای برای نقش مناسب است. نه تنها لباس شما هیئت استخدامی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه وقتی از لباسی که می‌پوشید مطمئن هستید، می‌توانید به راحتی این هاله اطمینان از خود را در نگرش کلی خود در طول مصاحبه منتقل کنید.

با مصاحبه کننده ارتباط برقرار کنید

وقتی بهترین احساس را ندارید، به راحتی می‌توانید از استخدام مدیران تنبل، خجالتی یا بدبخت شوید. اهمیت موفقیت در هر مصاحبه‌ای این است که با پانل ارتباط برقرار کنید و احساس اعتماد به نفس ایجاد کنید. تا زمانی که بسازید، آن را جعل کنید. حتی اگر فردی درونگرا هستید یا در طول مصاحبه احساس اضطراب می‌کنید، حداقل وانمود کنید که اعتماد به نفس دارید. تماس چشمی را حفظ کنید، به راحتی محکم دست بدهید و به طور موثر ارتباط برقرار کنید. از طریق فعال بودن در مصاحبه با مصاحبه کننده ارتباط برقرار کنید – سؤال بپرسید و در مورد موقعیت و شرکت علاقه مند شوید و در هنگام سؤال پاسخ صادقانه کامل بدهید.

ارتباط موثر برقرار کنید

وقتی اعتماد به نفس ندارید، در ارتباطات شما نشان داده می‌شود – ممکن است لرزان به نظر برسید، سریع صحبت کنید یا کلمات خود را به هم ریخته و به هم بزنید. اما هنگامی که بر تفکر مثبت و تنفس خود مسلط شدید، می‌توانید به طور موثر با مدیران استخدام کننده ارتباط برقرار کنید. پرشور و حرفه‌ای صحبت کنید، به آرامی ارتباط برقرار کنید و آرام باشید. بهترین راه برای اینکه همزمان با اعتماد به‌نفس ظاهر شوید و خود را جمع و جور کنید این است که بعد از هر سؤال ۲ تا ۳ ثانیه وقت بگذارید. افراد عصبی همیشه در پاسخ‌های خود عجله می‌کنند، و این برای مصاحبه‌کننده واضح است، و همچنین بدتر از حد پاسخ شما که احتمالاً به درستی به آن فکر نکرده‌اید.

حوادث ناگوار را بپذیرید

چیزی به نام مصاحبه کامل وجود ندارد. حتی بهترین‌ها هم احتمالاً چند بار زمین می‌خورند. شما می‌توانید با پذیرش اینکه ممکن است چند اتفاق ناگوار رخ دهد، اضطراب خود را کاهش دهید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید – و این کاملاً اشکالی ندارد. اگر کلماتتان را به هم ریختید، مکث کنید، یک نفس عمیق بکشید و ادامه دهید. اگر پاسخی برای یک سوال خاص ندارید، می‌‎گوید از اینکه چیزی را ندانید نترسید. هیچ کس همه چیز را نمی‌داند. البته باید مهارت یا پتانسیلی داشته باشید که در مورد شغلی که دنبالش هستید صدق می‌کند، اما از گفتن این کلمات جادویی نترسید. وقتی چیزی را نمی‌دانید، در مورد آن مطمئن باشید. این جالب به نظر می رسد، من دوست دارم همه چیز را در مورد آن یاد بگیرم.

خودتان باشید

مدیران دوست دارند با فردی که شخصیت دارد مصاحبه کنند، پس از درخشش شخصیت خود نترسید. کارشناس استخدام کسی را که دروغ می‌گوید یا مجبور به بحث می‌کند خوشش نمی‌آید. در طول مصاحبه خود خودتان باشید. مهم است که فضای خود را داشته باشید و شخصیت خود را به نمایش بگذارید. اگر چیزی خنده دار است، بخندید. شما به طرز بدی کباب نمی‌شوید. شما در حال گفتگو هستید تا ببینید آیا هر دوی شما با یکدیگر راحت هستید یا خیر. گفتگوی دوستانه داشته باشید، صحبت‌های کوچک و لبخند بزنید – این یک راه مطمئن برای تحت تاثیر قرار دادن مدیر استخدام است و امیدواریم شغل رویاهای خود را به دست آورید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code