اقامتگاه «بومگردی ارگ سنگی» یکی از گزینه‌های بسیار خوب بوم گردی در اطراف تهران است. این اقامتگاه در روستای تاریخی «سنگان» واقع شده است و با اقامت در آن علاوه بر تجربه یک سفر عالی در این روستا، به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری نیز دست پیدا می‌کنید.

اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی در روستای سنگان، بخش سنگان بالا و در فاصله ۲۱ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. این اقامتگاه بوم گردی در منطقه کوهستانی واقع شده است که آب و هوای مطلوب و دلنشینی دارد و چند روزی می‌توانید در هوای پاک روستای سنگان لذت ببرید.

در کنار جاذبه‌های طبیعی روستای سنگان، اقامتگاه بومگردی ارگ سنگی که امکانات و خدمات زیادی برای گردشگران فراهم کرده، مکان خوبی برای گذران شب و تجربه زندگی روستایی به دور از شلوغی و هیاهوی شهر است.

خانه‌هایی از چوب و سنگ

اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی از ۲ باب کلبه سنگی کوچک و بزرگ، کلبه‌های چوبی و یک چادر عشایر تشکیل شده است. در این کلبه‌ها از شومینه هیزمی به عنوان سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌شود و گردشگران می‌توانند در این خانه بومی که با سنگ در دل طبیعت و به دور از هیاهوی شهر ساخته شده است اقامتی همراه با آرامش داشته باشند و از گشت در روستا با آب و هوای کوهستانی و بازدید از جاذبه‌های آن مانند آبشار سنگان و کارگاه صنایع دستی لذت ببرند. سنگ، چوب و گل از عمده مصالح ساختمانی موجود در ساخت خانه‌های روستا و مصالح وارداتی در ساخت ابنیه قدیمی، تنها آهک و تخته بوده است.

باغچه گیاهان دارویی

در محوطه و بخشی از حیاط اقامتگاه ارگ سنگی، بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی برای آشنایی و استفاده گردشگران کاشته شده است. عطر و بوی گیاهان دارویی و رنگهای متنوعش، منظره زیبایی را در این فضا ایجاد کرده است.

همه امکانات برای اقامتی به یاد ماندنی

اقامتگاه بومگردی ارگ سنگی در مجموع، ظرفیت پذیرایی از ۱۷ نفر را دارد. کلبه بزرگ ارگ ظرفیت ۱۰ نفر و دیگری ۷ نفر را دارد. اتاقی که متناسب با ظرفیت ۱۰ نفر است، دارای ۷ تختخواب و ۳ سرویس کف خواب است، اتاقی که ظرفیت ۷ نفر را دارد دارای ۲ تختخواب و ۵ سرویس کف خواب است. سرویس بهداشتی و حمام به صورت عمومی در میان ۲ کلبه قرار دارد. این مجموعه اقامتی برای راحتی گردشگران دارای یک آشپزخانه عمومی است که مسافران می‌توانند در آنجا آشپزی کنند.

از دیگر امکانات خوب این مجموعه گردشگری میتوان به کارکنان مسلط به زبان «انگلیسی» و راهنمای محلی اشاره کرد. همچنین باید اضافه کنیم این مجموعه اینترنت و پارکینگ ندارد. افرادی که سالمندند یا کودک به همراه خود دارند، باید بدانند در بخش ورودی به اتاق‌های این مجموعه، حدود ۱۰۰ پله وجود دارد. پس این اقامتگاه مناسب سالمندان نیست. در این مجموعه امکان سرو صبحانه، ناهار و شام نیست و باید برای خود غذا یا مواد اولیه برای طبخ غذا همراه داشته باشید..

چگونه به ارگ سنگان برویم؟

برای دیدن این اقامتگاه باید ابتدا بزرگراه «شهید همت» را به سمت غرب طی کنید و با ادامه مسیر در بلوار «کوهسار» وارد جاده «امامزاده داود» (ع) شوید. از روستای «سولقان» عبور کنید و پس از طی ۱۰ کیلومتر رانندگی در مسیر اصلی، به یک دوراهی می‌رسید که باید سمت چپ را انتخاب کنید. پس از گذشتن از روستاهای «سنگان پایین» و «باغدره» به سمت «سنگان بالا» مسیرتان را ادامه بدهید. مسیر روبه روی اقامتگاه اندکی باریک است. به همین دلیل بهتر اســت برای اطمینان و امنیت بیشــتر، خودرو خود را روبهروی امامزاده پارک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code