امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت مسکن، اجاره بهای سنگین و ثابت ماندن میزان درآمد افراد، دیگر کسی به تعویض ملک و به نقل مکان به خانه بزرگ‌تر فکر نمی‌کند. اما می‌توان با یک چیدمان کاملا اصولی، خانه کوچک را بزرگ‌تر جلوه داد. در این مطلب از مجله اینترتی راهنمای همشهری، با رعایت نکات مورد نیازی که در زیر به آنها اشاره کردیم، خانه خود را مرتب‌تر و دلبازتر نشان دهید.
۱- الزاما هر وسیله ای مناسب خونه ما نیست
گاهی اوقات ممکن است هنگام خرید لوازم منزل، کالایی که مد نظر ماست و رضایتمان را جلب می کند، مناسب ابعاد خانه ما نباشد. اگر وسایل مورد نیاز متناسب با فضای داخلی خانه انتخاب و خریداری شود اعضای خانه از حضور در محیط خانه احساس رضایت و آرامش دارند و ممنوعیتی در تردد افراد در داخل خانه ایجاد نمی شود.
۲- همیشه رنگ سفید، خانه را بزرگ‌تر نمایش نمی‌دهد
یک باور قدیمی و عام وجود دارد که می‌گوید: “خانه‌های کوچک باید دیوارهای سفید رنگی داشته باشد تا بزرگ‌تر به نظر آید.” اما گاهی اوقات امکان دارد از بودن در محیطی با دیوارهای سفید احساس نارضایتی و ناآرامی کنیم. به طوری که حس سرد و بی روح بودن در خانه ایجاد می‌شود. در این صورت می‌توان بجای استفاده از رنگ سفید برای محیط خانه، از رنگ‌های تیره مانند رنگ طوسی یا آبی نفتی و گاها برجسته در برخی از خانه‌ها استفاده کنیم. و یا با توجه به سلیقه افراد، از رنگ های ملایم استفاده کرد. رنگ هایی که منجر به احساس خرسندی و رضایت اعضای خانواده شود.
۳- از تمام فضای خانه جهت چیدن وسایل استفاده نکنید
ممکن است هنگام چیدن لوازم عادت کرده باشید تمامی نقاط خانه را با وسایل ریز و درشت پرکنید به طوری که کمتر شاهد فضای خالی در خانه باشیم. از عواملی که منجر به کوچک تر به نظر رسیدن خانه می شود وجود لوازم تزئینی و تابلوها و سایر لوازم غیر ضروری و آن هم به میزان زیاد در محیط خانه است که با کمتر و درست استفاده کردن از این وسایل می توان خانه را بزرگ تر جلوه داد. سعی کنید همه فضای خانه را پر نکنید، وجود فضای خالی در دکوراسیون بد نیست و می تواند عامل بزرگ تر دیده شدن منزل باشد.
۴- استفاده از مبل‌های راحتی و اسپرت را فراموش نکنید
مبل های راحتی و اسپرت می توانند با طرح ساده ای که دارند حس آرامش و دل باز بودن را در خانه القا کنند و با ارتفاع کم و گاها حجم کمی که دارند باعث نمایان شدن دیوار پشت سر خود می شوند. البته این نکته لازم به ذکر است که برای دلباز و بزرگ تر دیده شدن خانه، نباید تمامی دیوارها پوشیده از وسایل شوند.
۵- از نور مناسب استفاده کنید
برای بزرگ تر دیده شدن خانه سعی کنید چیدمان به گونه ای باشد که بتوان از نور پنجره ها در هنگام روز استفاده کرد. همچنین برای اتاق نشیمن استفاده از پرده های رنگ روشن توصیه می شود. البته باید به چگونگی قرارگیری چراغ ها و مهتابی ها و همچنین میزان نور لامپ ها توجه کرد. نور کافی و مناسب در محیط خانه عامل موثری در این امر می باشد که تاثیر مثبت و به سزایی خواهد گذاشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code