همه ما روزانه مرتکب اشتباه می‌شویم؛ چه اشتباه تایپی داشته باشیم و چه با نشنیدن زنگ ساعت گوشی با یک ساعت تأخیر در محل کار حاضر شویم. اما برخی از اشتباهات می‌تواند سلامت شغلی را تهدید کند و منجر به مشکلات بزرگتری شود.

مهم است که رایج‌ترین اشتباهات شغلی را شناسایی کنیم و یاد بگیریم که چگونه از آنها اجتناب کنیم تا مطمئن شویم که گام‌های درستی را برای پیشرفت شغلی برداریم .این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری را تا پایان بخوانید تا بدانید بزرگترین و بدترین اشتباهاتی که می‌توانید در حرفه خود مرتکب شوید چیست – و چگونه از آنها اجتناب کنید.

دنبال رویای خود نیستید

شما به احتمال زیاد برای به دست آوردن آموزش و مهارت‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف شغلی خود به دانشگاه رفته‌اید. اما هنگامی که برای اولین شغل خود درخواست می‌دهید، این اهداف اغلب دور از دسترس به نظر می‌رسند. به خصوص وقتی در نظر بگیرید که چگونه اکثر کارفرمایان به فردی با بیش از دو سال تجربه در زمینه مرتبط نیاز دارند. بنابراین در نهایت به اولین موقعیت فروش یا مدیریت موجود که سر راهتان قرار می‌گیرد رضایت می‌دهید و قبل از اینکه متوجه شوید، در یک مسیر شغلی و شغلی گیر کرده‌اید که هرگز قصد دنبال کردن آن را نداشته‌اید.

بیش از حد راحت شدن

اگرچه یک محیط مثبت و یک تیم خوب نقشی حیاتی در رضایت شغلی ایفا می‌کند، مهم است که به تلاش بیشتر و تلاش برای ارتقاء ادامه دهید. اگر شغل شما راکد است و نمی‌توانید خود را در حال ارتقاء رتبه‌ها ببینید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که ادامه دهید و به دنبال فرصت‌های بهتر باشید.

خود را کوتاه بفروشید

گاهی اوقات آنقدر ناامید هستید که از کشتی بپرید یا شغل جدیدی پیدا کنید که هر چیزی را به هر قیمتی برمی‌دارید. با این حال، به زودی وقتی متوجه شدید که نمی‌توانید همان سبک زندگی خود را با دستمزد پایین‌تر حفظ کنید، به‌ویژه اگر کارتان بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا توافق شده بود انجام دهید، شما را خالی می‌کند. به یاد داشته باشید: بسیار مهم است که برای زمان و مهارت خود به اندازه کافی ارزش قائل شوید تا خود را کوتاه نیاورید.

نداشتن اعتماد به نفس

با نداشتن اعتماد به نفس، اساساً به حرفه خود آسیب می‌رسانید. از مخفی شدن در زیر انبوه اسناد خود دست بردارید و به رئیس خود نشان دهید که چرا مستحق پاداش بعدی هستید!

هرگز به خود استراحت ندهید

سخت کار کردن برای ساختن شغلی برای خود مهم است، اما لازم است که مدتی را برای استراحت در نظر بگیرید. اگر دائماً ایمیل‌های خود را در طول زمان شخصی‌تان چک می‌کنید، به نقطه‌ای می‌رسید که خسته می‌شوید. بنابراین، انتخاب شغلی که تعادل بین کار و زندگی خوبی داشته باشد ، ایده آل است – به این ترتیب می توانید از پاداش کار سخت خود بهره مند شوید.

با فرض کار خوب شناخته خواهد شد

اگر شما فردی سخت کوش هستید، آسان است که تصور کنید تمام تلاش‌های شما مورد توجه مدیریت قرار می‌گیرد، بدون اینکه در مورد موفقیت‌های خود به خود ببالید. با این حال، در بسیاری از موارد، مدیر شما حتی متوجه نمی‌شود که شما چه کاری انجام داده‌اید یا اینکه شما در کار خود بیش از حد پیش رفته‌اید. در حالی که همکار کمتر از شایستگی شما در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته است، زیرا آنها توانسته‌اند به سهم خود در موفقیت کلی شرکت اشاره کنند.

سوختن پل‌ها

وقتی در مراحل اولیه حرفه خود هستید، احتمالاً به عواقب آتش زدن پل ها فکر نمی‌کنید یا به کارفرما بگویید واقعاً در مورد آنها چه فکر می‌کنید. با این حال، به زودی متوجه خواهید شد که باید در محل کار دیپلماتیک رفتار کنید. برای مثال، اگر اخطار خود را به این دلیل ارائه می‌دهید که از رئیس خود متنفر هستید، به او اجازه ندهید که از آن مطلع شود. این نه تنها بر شما منعکس می‌شود، بلکه می‌توانید به یک مرجع خوب نیز «خداحافظ» کنید. همیشه راه خود را با شرایط خوب از هم جدا کنید و به هیچ کس بهانه ای برای بدگویی یا انتقاد از شما ندهید.

محو کردن خطوط بین شخصی و حرفه‌ای

با گذشت زمان، شما به طور طبیعی روابط نزدیکی با همکاران خود ایجاد خواهید کرد، اما مهم است که همیشه آن را حرفه‌ای نگه دارید تا زمانی که در محل کار هستید. به یاد داشته باشید: فقط به این دلیل که شما با یک همکار دوست دارید به این معنی نیست که می‌توانید قوانین را تغییر دهید – دیر یا زود فقط به شما نتیجه معکوس می‌‎دهد!

داشتن نگرش بد

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه فکر می‌کنند علف‌های آن طرف سبزتر است، زمان تغییر فرا رسیده است. مزایا و معایب شغل و شرکت فعلی خود را بسنجید تا ببینید آیا واقعاً ناراضی هستید یا این طرز فکر شماست که نیاز به کمی تعدیل دارد. گاهی اوقات فکر کردن به اینکه ناشناخته خیلی بهتر است آسان است، اما وقتی حرکت را انجام می‌دهید، ممکن است متوجه شوید که این یک اشتباه بزرگ بوده است – تا آن زمان برای بازگشت خیلی دیر خواهد شد (مگر اینکه، البته، این کار را نکرده باشید. آن پل هایی را که قبلاً ذکر کردیم را بسوزانید).

تمرکز بر پول

یکی از بدترین اشتباهات شغلی تمام دوران، تعقیب پول به جای خوشبختی است. مطمئناً، پول نقد اضافی برای شما چیزی مادی می‌خرد که شما را برای ۰.۵ ثانیه خوشحال می‌کند، اما به چه قیمتی؟ هنگامی که مرحله اولیه درآمد اضافی از بین رفت، متوجه خواهید شد که فوق العاده ناراضی هستید و جستجوی شغل را دوباره شروع خواهید کرد.

سستی در تحقیق

وقتی کار بزرگی به شما محول می‌شود، به احتمال زیاد به تحقیق زیادی نیاز دارد. اما اگر تصمیم بگیرید که مسیر آسان را انتخاب کنید و از تعدادی گام مهم چشم پوشی کنید، کیفیت کار شما، نیازی به گفتن ندارد، ضربه جدی خواهد زد. و این به نوبه خود به کارفرمایان شما (اعم از کارفرمایان فعلی و بالقوه آینده) نشان می‌دهد که شما به سادگی اهمیتی نمی‌دهید.

عدم ساختن برند شخصی

در دنیای پیشرفته امروزی، ردپای آنلاین شما نقشی اساسی در حرفه شما ایفا می‌کند. اگر هنوز یک برند شخصی برای خود در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد نکرده‌اید، وقت آن است که صفحات خود را به‌روزرسانی کنید و از شر آن عکس‌های شرم‌آور دانشگاه خلاص شوید.

پانسمان نکردن قسمت

برخی از محل‌های کار به کدهای لباس خاصی نیاز دارند، و اگر آن قسمت را نپوشانید، به احتمال زیاد خود را برای شکست آماده می‌کنید. مهم است که برای نقشی که می‌خواهید داشته باشید لباس بپوشید نه برای موقعیت فعلی.

اتلاف وقت

برخی از افراد تمام حرفه خود را با انجام حداقل‌ها و دریافت چک حقوقی برای آن در پایان ماه می‌گذرانند. آنها با پیمایش مداوم تلفن خود، صحبت با دوستان در مورد هر چیزی که مربوط به کار نیست و عموماً با انجام کارهایی که احتمالاً خارج از شرح شغل عادی آنها است، دانش خود را افزایش نمی‌دهند، وقت خود را تلف می‌کنند. از زمان خود با ارزش استفاده کنید؛ به عنوان مثال، با خواندن مقالاتی که به شغل شما کمک می‌کند.

همانطور که می‌بینید، موقعیت‌ها و اقدامات زیادی وجود دارد که می‌تواند برای حرفه شما مضر باشد، حتی گاهی اوقات بدون اینکه متوجه شوید. این مهم است که نوع شغلی را که می‌‎خواهید ارزیابی کنید و از این توصیه برای کمک به موفقیت استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code