بهترین لباس مصاحبه شغلی؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
بیکاری همچنان به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های امروز جوانان تحصیل کرده و با تجربه در سطح جامعه می باشد. یافتن شغلی که باب میل جوانان بر اساس مدرک تحصیلی و تجربه کاری باشد معضل بزرگی است که کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند.
ممکن است متقاضیان شغل پس از آنکه آگهی مورد نظر استخدام را در بین جراید و سایت های کاریابی پیدا کردند، رزومه شان بر اساس توانایی و تجربه کاری از سوی کارفرمایان مورد تایید قرار بگیرد و سرانجام به مصاحبه حضوری و یا آنلاین دعوت شوند. اما با توجه به صف در انتظار متقاضیان، باید افراد جویای کار تا آخرین مرحله برای موفقیت در رسیدن به شغل مورد نظر تمام تلاش خود را بکار گیرند و به نکات مهمی که در مقاله های مختلف مجله اینترنتی راهنمای همشهری به آن اشاره شده است، توجه کنند.
یکی از نکات مهمی که دائما به آن اشاره شده است، پوشیدن لباس مناسب در روز مصاحبه است. فرقی ندارد که مصاحبه بصورت آنلاین برگزار می شود و یا به صورت غیرحضوری، باید در هر صورت در این مساله به نکات مهمی که در زیر به آن اشاره می شود، دقت کرد تا امکان استخدام در شرکت مورد نظر برای شما بدون دغدغه فراهم شود. با ما همراه باشید.
۱انتخاب لباس بر اساس وضعیت پوشش پرسنل
پیش از آنکه برای مصاحبه شغلی در شرکت مورد نظر حضور پیدا کنید، باید به نوع لباسی که قرار است بپوشید توجه کنید. در صورتی که هم اکنون اوایل ۶۰ در سده پیش بودیم تاکید ما برای خانم ها پوشیدن مانتوهای بلند با رنگ تیره و مقتعه و جوراب صرفا مشکی و بدون آرایش بود و برای آقایان نیز پیراهن غیر رنگی آستین بلند با بستن یقه بالا و شلوار پارچه ای مشکی و داشتن ته ریش بود اما هم اکنون در سال ۱۴۰۰ سپری می کنیم و تمام شرایط برای پوشیدن لباس کاملا تغییر کرده است. شما برای اینکه با نوع پوشش پرسنل شرکت مورد نظر آشنا شوید باید سری به شبکه های اجتماعی و سایت آنها بزنید تا بتوانید اطلاعات کاملی در این خصوص بدست آورید.
۲رعایت قوانین بین المللی رنگ ها
اگر به مراسم های مختلف بزرگ دنیا توجه کنید خانم ها و آقایانی که به عنوان مهمان حضور پیدا می کنند، از یک ترکیب رنگ خاص و نزدیک استفاده می کنند.
– چند قانون بین‌المللی برای پوشش‌های آقایان وجود دارد:
*استفاده از رنگ های خنثی مانند مشکی، طوسی، خاکستری و امثال آن‌ها
*پرهیز از تضاد و ست کردن لباس
*داشتن ظاهری ساده و تمیز و مرتب
– قانون بین المللی برای پوشش خانم ها:
در مورد خانم‌ها، قوانین بسته به موقعیت جغرافیایی و سن و سال و فاکتورهای دیگر فرق می‌کند. در یک منطقه سردسیر با پالتو یا بارانی در جلسه مصاحبه حاضر شوید بهتر است پالتویی نسبتا بلند، خانومانه و با رنگی خنثی انتخاب کنید. اگر هم آب و هوا گرم است در کنار رعایت شرایط و ضوابط شرکت مورد نظر و شغل مورد درخواست، رسمی بودن لباس را نیز در نظر بگیرید.
۳زیورآلات 
در مورد آقایانی که متاهل هستند حلقه ازدواجتان را به عنوان نمادی از یکی از آپشن‌های مصاحبه حتما در دست داشته باشید. ساعت مچی نیز نشان دهنده این است که شما به زمان و برنامه‌ریزی اهمیت می‌دهید.
 
برای بانوان نیز همان ماجرای ساعت مچی و حلقه ازدواج صادق است. توصیه می‌کنیم سادگی و رسمی بودن در جلسه مصاحبه استخدامی را فراموش نکنید.
۴رعایت اعتدال
به عنوان یک مصاحبه شونده بهتر است به عنوان یک خانم و یا آقای جنتلمن بوی خوب بدهید. بنابراین توصیه می شود از عطر و ادکلن در حدی که دوش نباشد، استفاده کنید. همچنین آدامس جویدن به همان اندازه در جلسه مصاحبه استخدامی ناخوشایند است که به همراه داشتن تسبیح یا زیورآلات عجیب و غریب و زننده هست.
سخن پایانی:
تمامی این ۴ بندی که عنوان شده می تواند بسته به موقعیت شغلی مورد نظر و هم‌‌چنین موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و غیره قابل تغییر باشند. اما این شما هستید که می‌توانید با رعایت جانب اعتدال و احتیاط، در همان جلسه اول دید خوبی از خود برای مصاحبه کننده‌تان ترسیم کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code