بیمه زنان خانه ‌دار چیست؟ آیا این بیمه همان بیمه آتیه زنان خانه دار است؟ احتمالا این سوالی است که موقع شنیدن نام این بیمه از خود پرسیده‌اید. در این مقاله مجله آنلاین نیازمندی‌های همشهری به معرفی بیمه آتیه زنان خانه ‌دار و اهمیت آن برای آینده مالی زنان خانه‌دار پرداخته‌ایم.

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌‎های زنان خانه‌دار، آینده مالی و مشکلات اقتصادی‌ای است که دیر یا زود با آن دست‌وپنجه نرم خواهند کرد. از این رو هر بسیاری از زنان به دنبال راهی برای تامین آینده خود هستند. در چنین شرایطی و رفع این دغدغه است که بیمه عمر زنان خانه دار یا بیمه آتیه زنان خانه دار اهمیت می‌یابد. خرید چنین بیمه و سرمایه‌گذاری در آن باعث می‌شود که تا حدود بسیار زیادی نگرانی‌های یک زن خانه‌دار در خصوص آینده مالی‌اش برطرف شود. ما در ادامه به معرفی بیمه زنان خانه‌دار و شرایط آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بیمه زنان خانه دار چیست؟

بیمه زنان خانه دار یکی از زیرمجموعه‌های بیمه عمر است و فقط به زنان خانه دار اختصاص دارد. در این نوع بیمه، بیمه‌شدگان می‌توانند هر ماه با پرداخت مقدار مشخصی حق بیمه، می‌توانند از پوشش‌های مختلف این بیمه بهره‌مند شوند. خرید و ثبت نام این بیمه شرایط خاصی ندارد و همه زنان خانه دار زیر ۶۵ سال می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند. البته سن زیر ۶۵ سال شرایط شرکت‌های خصوصی است که این بیمه را با عنوان بیمه آتیه زنان خانه دار عرضه می‌کنند.

تامین اجتماعی نیز زنان خانه دار را با شرایط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال فارغ از وضعیت تأهل و با ارائه مدارک لازم بیمه می‌کند. برای افراد بالای ۵۰ سال نیز امکان دریافت این بیمه در صورتی وجود خواهد داشت که به ازای هر سال بیشتر، دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد. برای مثال فردی که ۵۴ ساله باشد، باید دارای حداقل ۴ سال سابقه پرداخت بیمه باشد.

پوشش های بیمه زنان خانه دار

  • این بیمه‌نامه هزینه‌های ۵ نوع بیماری خاص از جمله سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلب، سرطان، پیوند اعضای اصلی بدن را تا سقف ۱۲۵ میلیون تومان پوشش می‌دهد.
  • هزینه‌های درمانی و پزشکی (حادثه) (طرح جدید)
  • نقص عضو و از کار افتادگی (حادثه) (طرح جدید)
  • پرداخت غرامت فوت طبیعی (تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان)
  • پرداخت غرامت فوت در اثر حادثه (تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان)
  • پوشش بیمه آتش سوزی منزل شخص بیمه شده (طرح جدید)

مزایای بیمه زنانه خانه دار

اگر برای خرید این بیمه‌نامه و سرمایه‌گذاری در آن تردید دارید، بهتر است با مزایای بیمه عمر که در ادامه به طور خلاصه بیان شده است، آشنا شوید:

  • سرمایه‌گزاری با سود بیشتر از ۲۵ درصد
  • معافیت بودن سرمایه بیمه عمر از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارث
  • پرداخت هزینه پزشکی در صورت بروز حادثه
  • پرداخت غرامت فوت در صورت فوت فرد.
  • امکان برداشت از اندوخته بیمه‌نامه از سال دوم بعد
  • امکان تعیین و تغییر ذی‌نفع در صورت فوت بیمه‌شده و همچنین در صورت حیات بیمه‌شده به انتخاب بیمه‌گذار
  • حفظ ارزش پول در اثر تورم با تعیین افزایش سالانه حق بیمه
  • امکان ارائه پوشش نقص عضو ناشی از حادثه معادل ۱۰۰ درصد سرمایه فوت به هر علت
  • پرداخت هزینه پزشکی در صورت بروز امراض خواص
  • امکان دریافت وام بعد از گذشت ۲ سال تمام از شروع بیمه نامه و تا سقف ۹۰ درصد ارزش بازخریدی با سود ۷ درصد

 

شرایط دریافت بیمه عمر زنان خانه دار:

شرایط دریافت بیمه عمر طوری طراحی شده که منعطف و متناسب با شرایط همه زنان خانه دار باشد. در ادامه به برخی شرایط که لازم است قبل از اقدام به بیمه کردن به آن‌ها توجه کنید، آمده است:

شرط سنی:

شرط سنی برای سرمایه‌گذاری در بیمه عمر زنان خانه‌دار از بدو تولد تا ۶۵ سالگی است. البته در بالا نیز به این نکته اشاره کردیم که شرط سنی برای دریافت بیمه عمر زنان خانه دار تامین اجتماعی تا ۵۰ سال است. افراد بالای ۵۰ سال نیز با داشتن سابقه بیمه می‌توانند، اقدام به دریافت بیمه عمر کنند.

مبلغ حق بیمه:

پرداخت حق بیمه برای هر زن خانه دار با نوع شرایط اقتصادی در مبالغ مختلف امکان‌پذیر است. این مبلغ بین حداقل ۲۰۰.۰۰۰ ریال و حداکثر ۳.۳۳۴.۰۰۰ ریال است که می‌تواند به صورت روش پرداخت ماهیانه باشد.

نحوه پرداخت حق بیمه:

نحوه پرداخت حق بیمه نیز متناسب با شرایط متقاضی بیمه می‌تواند به صورت اقساط شش ماهه، سه ماهه، سالانه و حتی ماهانه پرداخت گردد.

مدت بیمه:

عموما در بیمه‌نامه بیمه عمر مدت زمان بیمه بین ۵ تا ۳۰ سال قید شده است.

سخن پایانی:

بیمه عمر زنان خانه دار یکی از راه‌های تامین امنیت اقتصادی و مالی زنان خانه داری است که دغدغه آینده و شرایط خود را دارند. هر زنی چه متاهل، چه مجرد، می‌تواند با مدیریت مالی درآمد یا پس‌انداز خود، سهمی برای پرداخت حق بیمه عمر کنار بگذارد تا در آینده‌ای نه‌ چندان دور به دلیل مسائل مالی و اقتصادی دچار تنش و نگرانی نشود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code