بیمه عمر همان‌طور که از نام آن مشخص است، نوعی تضمین مالی آینده محسوب می‌شود. از آنجا که آینده دغدغه بسیاری از ماست، به دنبال راه‌هایی هستیم که به کمک آن‌ها امنیت ذهنی ما درباره مسائل مالی‌مان تامین شود و زندگیِ حال را در دلواپسی و دل‌نگرانی نگذرانیم.

بیمه عمر که یکی از انواع بیمه اشخاص است، این روزها مورد اقبال زیادی قرار گرفته است و افراد زیادی به سراغ آن رفته‌اند. پوشش اصلی بیمه نامه بیمه عمر، مربوط به فوت است که در صورت فوت بیمه‌شده یا بیمه‌گذار به ذینفعانی که نام‌شان در بیمه نامه قید شده، پرداخت می‌شود. همچنین شما می‌توانید با مبالغ کمی که زیاد هم چشمگیر نیستند، اقدام به سرمایه‌گذاری برای بیمه عمر کنید و از همه پوشش‌های آن بهره‌مند شوید. سودی که در پایان قرارداد بیمه به شما پرداخت می‌شود، بسیار ارزشمندتر از حق بیمه‌هایی است که در طول چند سال پرداخت کرده‌اید.

بیمه عمر

بیمه عمر و انواع آن

ما در این مقاله قصد داریم، به معرفی بیمه عمر و انواع آن بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن آگاهی از انواع بیمه عمر، بتوانید بیمه عمر مناسب خود یا خانواده‌تان را انتخاب کنید.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین و کامل‌ترین انواعِ بیمه عمر است که مزایای زیادی از جمله دریافت اندوخته، دریافت مستمری بازنشستگی و سرمایه فوت دارد. بر اساس بیمه‌نامه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری (با عنوان بیمه عمر و پس‌انداز هم شناخته می‌شود) چنانچه فرد بیمه‌شده فوت کند و همه حق بیمه‌های او به‌طور کامل شده باشد، سرمایه قیدشده در بیمه‌نامه و سرمایه‌ای که از محل مشارکت در منافع به دست آمده باشد، به وارثان قانونی و افرادی که نام‌شان در بیمه‌نامه قید شده، پرداخت می‌گردد. اگر بیمه‌شده هم تا زمان پایان قرارداد در قید حیات باشد، سرمایه مندرج در بیمه‌نامه و همین‌طور سرمایه جذب‌شده از طریق مشارکت در منافع، تمام و کمال به فرد بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

بیمه آتیه فرزندان

بیمه آتیه فرزندان همان‌طور که از نامش پیداست، به فرزندان اختصاص دارد. والدین زیادی از همان کودکی فرزندان‌شان، برای آن‌ها در بیمه آتیه فرزندان سرمایه‌گذاری می‌کنند. پدرومادران آینده‌نگر با خرید این بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری برای فرزندان‌شان را از سنین پایین آن‌ها شروع می‌کنند تا در بزرگسالی فرزندان‌شان بتوانند سرمایه اندوخته‌شده طبق بیمه‌نامه را به‌عنوان حمایت مالی در اختیار آن‌ها قرار بدهد. بیمه آتیه فرزندان عموما طولانی‌مدت (تا ۳۰ سال) است. این بیمه پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در بیمه عمر را هم دارد.

بیمه عمر زمانی (بیمه ساده زمانی)

در بیمه عمر ساده زمانی، پوشش بیمه‌ فقط به مدت زمان معینی اختصاص دارد که در بیمه قید شده است.  مدت قرارداد در بیمه نامه عمر ساده زمانی نیز طبق توافق بیمه‌گذار/ بیمه‌شونده با شرکت بیمه مشخص می‌کند. در بیمه عمر ساده زمانی، همان‌طور که از عنوان آن مشخص است، تنها در صورت فوت شخص در طول مدت زمان قرارداد، سرمایه فوت به بازماندگان وی که نام‌شان در قرارداد ذکر شده است، پرداخت می‌شود.

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، بیشتری استفاده‌کنندگان از بیمه عمر زمانی هستند که به صورت گروهی برای کارمندان و کارکنان‌شان را بیمه‌نامه بیمه عمر زمانی را خریداری می‌کنند. سرمایه این بیمه در صورت فوت (در مدت زمان بیمه) پرداخت می‌شود. درصورتی‌که تا پایان قرارداد بیمه، فرد در قید حیات باشد، شرکت بیمه هیچ مبلغی به او پرداخت نخواهد کرد. بیمه نامه بیمه عمر زمانی اغلب برای مدت زمان کوتاهی مثل یک سال یا چندین سال صادر می‌شوند.

بیمه تمام عمر

در قرارداد بیمه تمام عمر، ‌شرکت بیمه متعهد می‌شود تا در صورت فوت بیمه‌شده در هر زمان و به هر علت، سرمایه قیدشده در بیمه نامه را به وارثان قانونی و ذینفعان او که نام‌شان در قرارداد قید شده، تمام و کمال بپردازد. مدت بیمه تمام عمر نامحدود است. در نتیجه، بیمه تمام عمر هیچ پوشش دیگری به‌غیر از پوشش فوت ندارد. در پایان قرارداد بیمه هم اگر فرد زنده باشد، هیچ مبلغی به او پرداخت نمی‌شود.

بیمه تامین آتیه زنان خانه‌دار

آینده مالی و نگرانی برای آن یکی از دغدغه‌های همیشگی زنان خانه‌دار است. بیمه تامین آتیه زنان خانه‌دار به این منظور است که از این نگران‌های مالی زنان خانه‌دار در آینده بکاهد. این بیمه ر پوشش‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری بیمه‌ای را شامل می‌شود.

بیمه تامین آتیه خانواده

وضعیت معیشت و آینده مالی خانواده نیز، یکی دیگر از دغدغه‌های همیشگی سرپرست خانواده در زمان حیات و بعد از فوت خود است.

بیمه تامین آتیه فرزندان برای برطرف کردت چنین دغدغه‌ای در نظر گرفته است. بیمه تامین آتیه خانواده یکی از طرح‌های بیمه عمر است که هر فردی می‌تواند این بیمه نامه را بر اساس شرایط بیمه عمر داشته باشد. طبق این بیمه‌ نامه سرمایه فرد فوت‌شده در بیمه عمر به وارثان قانونی و ذینفعان او پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است، حتی اگر مدت بیمه‌ نامه نیز به پایان برسد، مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده بیمه نامه در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌گیرد.

بیمه مانده بدهکاری

این بیمه یکی دیگر از انواع بیمه عمر است، اما با گذشت زمان کاهش می‌یابد. بیمه مانده بدهکاری بیمه‌ای است که در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بیمه چه پوششی دارد؟ احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده که ببینید پس از فوت وام‌گیرنده، خانواده او برای پرداخت بدهی تحت فشار قرار بگیرند. در چنین مواردی فرد وام‌گیرنده برای جلوگیری از چنین احتمال و به درسر افتادن خانواده و نزدیکانش می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه که عموما خیلی هم چشمگیر نیست، این بیمه را بخرد تا اگر در طول بازپرداخت وام فوت کرد، اقساط وام توسط شرکت بیمه به بانک پرداخت شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code