آلرژی به عنوان یکی از شایعترین بیماری‌ها در فصل بهار با به کار برردن ترفندهای مناسب می‌توان از شر آن خلاص شد.

شاید شما یکی از میلیون ها نفری باشید که در فصل بهار با حساسیت‌های مختلف دست و پنجه نرم می کنید و عطسه، گرفتگی و آبریزش بینی و سایر علائم آزار دهنده همه ساله برایتان تداعی می‌شود. اما برای خلاص شدن از شر حساسیت راهکارهای مختلفی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید بهار امسال را در امان باشید. در ادامه با این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری همراه ما باشید تا ۵ ترفند کاربردی را با شما در میان بگذاریم.

همان طور که می‌دانید علت اصلی شروع حساسیت‌های فصلی که منجر به عطسه و در بسیاری آبریزش بینی می‌شود گل و گیاه است. افرادی که بیشتر در نزدیکی گیاهان قرار می‌گیرند بیشتر به حساسیت فصلی گرفتار می‌شود. پیشنهاد ما برای اینکه این حساسیت‌ها را به حداقل برسانید این است که وقتی به خانه باز می‌گردید حتما حمام کنید و لباس‌هایی که خارج از خانه به تن داشته‌اید را بشویید. قبل از خواب حتما دست، صورت و بینی‌تان را با آب بشویید تا اگر گرده‌ها وارد بینی و ریه شما شده است، خارج شود و بتوانید خواب راحتی داشته باشید.

قرار نگرفتن در معرض گرده‌ها

همان طور که می دانید گرده گل‌ها وقتی در فضا پخش می‌شوند، جزیی از اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهند. اما مقدار این گرده ها چنان زیاد است که واکنش‌های آلرژیک معروف به “تب یونجه” را پدید می‌آورند. افرادی که به این تب مبتلا می شوند از عطسه‌ها، خارش گوش، حلق، بینی و حتی چشم، آبریزش بینی، سرفه‌های پی در پی و تنگی نفس رنج می‌برند. حتی در بعضی از افراد دیده شده است که خواب شبانه را آنها را مختل می‌کند. بهترین راه پیشگیری برای جلوگیری از این حساسیت این است که به هیچ عنوان در معرض گرده‌ها قرار نگیرید. همچنین استفاده از قرص‌های ضدحساسیت راهکار مناسب برای مبتلایان به آلرژی در فصل بهار خواهد بود.

استفاده از ماسک فیلتردار و عینک

بهترین توصیه ما برای افرادی که به شدت به گرده‌های گیاهان در این فصل حساسیت دارند این است که برای کارهای غیر ضرور از خانه خارج نشوید. چنین مزیتی این است که علاوه بر جلوگیری از حساسیت، خود را از مبتلا شدن به ویروس کرونا مصون نگه داشته‌اید. اگر مجبور هستید در ساعات ابتدایی صبح از خانه خارج شوید، حتما از ماسک فیلتر دار و عینک استفاده کنید.

حمام کردن به محض برگشت به خانه

زمانی که از محل کار به خانه بازگشتید لباس هایتان را از تن خارج کرده و بشوید و حمام کردن را فراموش نکنید. همچنین قبل از خواب حتما دست، صورت و بینی‌تان را با آب بشویید تا گرده‌هایی که وارد بینی و ریه شما شده است، خارج شود.

جارو کشیدن مرتب فرش‌ها

افرادی که با حساسیت های بهاری دست و پنجه نرم می کنند به منظور جلوگیری از ورود گرده ها، حتی الامکان پنجره ها را بسته نگه دارند. همچنین به منظور خنک نگه داشتن محیط خانه، از کولر استفاده کنند. همچنین روزانه سعی کنند فرش ها را جاروبرقی تمیز کرده تا در صورت ورود گردها به خانه، امکان افزایش حساسیت ها به حداقل برسد.

مصرف آنتی هیستامین

در صورتی که علائم حساسیت شما شدت گرفت با پزشک متخصص مشورت گرفته و در صورت صلاحدید از داروی هیستامین استفاده کنید. البته پیش از مصرف این دارو، از روش های درمانی دیگر از جمله قطره شست و شوی بینی و چشم، اسپری، بخور و غیره استفاده کنید.

مصرف خوراکی‌های مفید

به منظور به حداقل رساندن حساسیت‌های فصلی از مصرف خوراکی‌هایی از جمله اسفناج، سیب، موز و سیر غافل نشوید. مواد غذایی دیگری که می‌توان برای کمک به درمان انواع آلرژی‌های فصلی و حساسیت‌های تنفسی آنها را به طور مرتب مصرف کرد زنجبیل تازه، زردچوبه، آب، کلم کال و چای سبز هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code