توصیه‌های مهم سلامتی در نوروز

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
می شود نوروز را گذراند بدون این که تاثیر شدیدی بر سلامت روح و جسممان داشته باشد. در ادامه می توانید ۹ توصیه ما برای داشتن سلامتی در نوروز را مطالعه کنید.
در صرف وعده های غذایی اصلی زیاده روی نکنید
یک برآورد کلی نشان می دهد که ما در روزهای عید تقریبا روزی ۳۰۰۰ کالری و حتی بیشتر مصرف می کنیم. بیشتر از میزان کالری که یک مرد بالغ برای تمام روز نیاز دارد. وعده‌ی غذایی بزرگ نه تنها منجر به افزایش وزن می شود بلکه بدن برای هضم آن هم دچار مشکل می شود (لازم نیست به میزان آجیل شیرینی مصرف شده در باقی روز بپردازیم). به جای زیاده‌روی در وعده‌ی ناهار روز عید، میتوانید یک ناهار نرمال بخورید ۲۰ دقیقه استراحت کنید و به معده‌تان فرصت هضم غذا را بدهید.
از داشتن استرس بپرهیزید
تعطیلات باید خوش بگذرند، اما خوش گذرانی ارتباط کمی با خانه تکانی، آشپزی‌های بی‌پایان و عیادت‌ های بی‌پایان دارد. سعی کنید شوخ طبعی خود را حفظ کنید. واقعا مهم نیست که قرمه‌سبزی شما کمی شور شده باشد یا مثلا عصمت خانوم از این که شما از دانشگاه انصراف داده‌اید خوشش نیاید. فراموش نکنید که ایام نوروز هم مثل باقی روزهای سال هستند و شما باید روال عادی زندگی‌ و باور‌های خود را داشته باشید.
فعالیت های فکری انجام دهید
می توانید به جای لم دادن جلوی تلوزیون و این کانال به آن کانال کردن، کتاب بخوانید، بازی‌های فکری انجام دهید بسیار عالی می شود اگر این کار را دسته جمعی انجام بدهید. اگر هم آدم بازی کردن نیستید، می توانید به کارهای کامپیوتری بپردازید و خودتان را با امکانات موبایل یا لپتابتان که تا به حال کشفشان نکرده‌اید سرگرم کنید.
میوه بخورید
در ایام نوروز و بعد از مهمانی‌های آخرشب، بدن شما بیشتر از هرزمان دیگری به پروتئین و املاح معدنی نیاز دارد. از خوردن میوه‌ها فراموش نکنید. چه میوه‌های خام و چه میوه‌های خشک. آن ها کمک می کنند بدن شما در سلامت و تعادل باقی بماند. مطمئن شوید که لیست خرید شما برای نوروز به اندازه‌ی کافی شامل میوه‌ها می شود و هرروز به میزان مشخصی میوه و سبزی‌جات میل کنید.
مراقب سرماخوردگی های بهاری باشید
سرماخوردگی‌ها در دوران عید بیماری شایعی هستند، چرا که تماس بدنی و روبوسی با افراد دیگر مکررا انجام می شود و این شانس انتقال ویروس را افزایش میدهد. تغذیه سالم، خواب کافی و عدم کشیدن سیگار می تواند سیستم ایمنی بدن شمارا سرحال نگه دارد، تا عید را بگذرانید بدون این که خاله مهین را ناراحت کنید یا سرما بخورید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code