با پیروی از راهکارهای کلیدی می‌توان تا حد قابل قبولی از سفیدی موی سر جلوگیری کرد و نیازی هم به رنگ‌های شیمیایی برای پنهان کردن موهای سفید نباشد.

سفیدی زودهنگام مو یکی از مسائل مهمی است که این روزها در بین جوانان بسیار شایعه شده است. حتی افراد کمتر از ۳۰ سال سن نیز از داشتن موهای سفید بسیار رنج می‌برند و دائما به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند از شر سفیدی موهای خود خلاص شوند. شما ممکن است برای پنهان کردن سفیدی موهای خود، روی به رنگ‌های شیمیایی بیاورید که این عمل در آینده ممکن است عوارض بسیار خطرناکی برای شما ایجاد کند. بدین منظور برای اینکه از سفیدتر شدن موهای خود جلوگیری کنید ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری ۷ راهکار بسیار کلیدی را مطرح می‌کنیم تا بتوانید از این وضعیت ناراحت کننده خارج شوید.

سیگار نکشید

روند پیری افرادی که سیگار می‌کشند به نسبت به سایر افراد جامعه، با سرعت بیشتری طی می‌شود. از جمله اثرات جبران ناپذیر مصرف سیگار سفید شدن موها می‌باشد که برای برخی از افراد سیگاری ممکن است شدت سفیدی مو دو چندان باشد. به افراد سیگاری توصیه می‌‎شود به منظور سفید شدن بیشتر از حد موهایشان، سیگار را در هر سنی که هستند ترک کرده و جایگزینی برای آن پیدا کنند.

حتما بخوانید: مغز سالم در بدن سالم

مصرف چای و قهوه را کاهش دهید

یکی از دلایلی که باعث سفیدی موها می‌شود و ممکن است خیلی از افراد نسبت به آن آگاهی نداشته باشند، مصرف زیاد نوشیدنی‌های کافئین دار از جمله چای و قهوه باشد.

مصرف ادویه را کم کنید

ادویه نیز در زود سفید شدن موها بسیار اثر گذار است. در صورتی که علاقه زیادی به ادویه جات دارید توصیه می‌کنیم به مقدر بسیار معمول آنها روی آورید.

ورزش را فراموش نکنید

داشتن گردش خون به منظور جلوگیری از سفید شدن موها بسیار امری ضروری است. یکی از عواملی که باعث می‌شود گردش خون به خوبی در بدن رخ دهد، انجام حرکات ورزشی بصورت منظم است.

سرتان را ماساژ دهید

یکی از راهکار ثابت شده برای جلوگیری از سفیدی مو، ماساژ سر با روغن‌های مناسب است. حتما چنین کاری را در طول هفته بصورت روزانه انجام دهید تا از شر سفیدی مو فرار کنید.

از مصرف ویتامین‌ها غفلت نکنید

در صورتی نگران سفیدی شدن موهای خود هستید، از رژیم غذایی مناسب غافل نشوید. حتما در برنامه غذایی خود از غذاهای دارای ویتامین‌های گروه B به خصوص B12 غافل نشوید. باید غذا‌هایی سرشار از این ویتامین‌ها مثل نان‌های غلات کامل، موز، تخم‌مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز مصرف کنید.

استرس را از زندگی خود حذف کنید

یکی از عوامل اصلی در سفیدی زودرس موها، اضطراب و استرس است. هر اندازه استرس بیشتری داشته باشید، احتمال بروز مشکلات پوست و مو نیز در شما افزایش خواهد یافت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code