کارهای خانه زیاد است و وقتی برای خارج از خانه ندارید؟ پس با ما همراه شوید تا شما را با ورزش های مناسب برای رسیدن به تناسب ایده آل آشنا کنیم.
این روزها که مواردی مانند لاغری و تناسب اندام، داشتن موهایی براق و سالم، ناخن هایی یک دست و مرتب، پوستی شفاف و عاری از برامدگی و ظاهری آراسته، ترندهای سال محسوب می شوند. ترندهایی که ممکن است هر خانمی را به سوی رسیدگی به خود و اهمیت دادن به ظاهر و تیپ سوق دهد اما ترند لاغری از جمله ترندهایی است که دائما افراد به این راه تشویق می شوند. در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری با روش های دستیابی به تناسب اندام ایده آل به روش اصولی می پردازیم.
نکته اول: تناسب اندام به معنای لاغری نیست
همیشه وقتی از تناسب اندام صحبت می کنیم ناخودآگاه برای ما لاغری، رژیم های سخت، ساعت ها ورزش و خیلی موارد این چنینی را یادآور می شود. باید به این نکته بپردازیم که تناسب اندام معنای لاغری ندارد. بلکه معنای هماهنگ سازی اندام ها با یکدیگر است. مثلا فردی دارای پاهای خیلی لاغر است ولی تنه تو پر و بزرگتر دارد. در این حالت فرد برای راه رفتن و حتی خرید بسیاری از لباس ها دچار مشکل خواهد بود. تناسب اندام در اینجا معنا می گیرد و نمایان می شود. لاغری و یا چاقی بیش از اندازه، از مصادیق نقض تناسب اندام است. ممکن است فردی لاغر را ببینید و بگویید : ((وای چقدر خوبه که لاغره، همه چیز اندازش میشه))، در صورتی که فرد مورد نظر به علت لاغری بیش از اندازه تمام لباس هایش به اصطلاح ((بهش زار میزنه)). چون به قدری لاغره که نه می تواند لباس سایز خودش پیدا کند و نه لباس های مناسب سنش. در اینجا ضرب المثل ((هر گردی که گردو نیست)) به کارمان می آید. کمی بهش فکر کنیم.
نکته دوم : زمان کم همیشه اثر بخش نیست
اگر بخواهید درست و اصولی به تناسب اندام برسید مسیرتان را درست و با زمان بندی درست انتخاب کنید. به صورتی پیش نروید که بعد از یک هفته بگویید : ((اصلا همین که هستم خوبه، نظر بقیه به خودشون مربوطه)). این یک جمله کاملا اشتباهی است. چون شما برای دل خودتان است که تصمیم به کاهش وزن یا افزایش وزن و رسیدن به تناسب اندام گرفتید. نظر مردم در اینجا اهمیتی ندارد. اگر برای حرف مردم درحال کاهش و افزایش وزن هستید، راه را از ابتدا اشتباه شروع کرده اید. مصداق بارز این ضرب المثله ((خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج)). پس اهدافتان را درست معین کنید.
خب برای شروع چیکار کنیم؟
برای شروع کار اول باید هدفتان را انتخاب کنید و برای آن برنامه ریزی کنید. مثلا با روزی نیم ساعت حرکات هوازی شروع به فعالیت کنید. و سعی کنید یک ماه با همین برنامه پیش بروید. برای قدم دوم، بهتر است که با تنظیم ساعات خواب و ساعات وعده های غذایی مسیرتان را ادامه دهید. برای رسیدن به تناسب اندام فقط ورزش کافی نیست بلکه به اندازه و به موقع خوابیدن و سر ساعت غذا خوردن نیز مهم است.
چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم؟
برای ورزش در خانه ممکن است محدودیت زمانی و مکانی داشته باشید. اما بهش به چشم یک مشکل نگاه نکنید. برای ورزش در خانه می توانید با ورزش هایی مثل طناب سایه، ورزش های ایروبیک، دراز و نشست، شنای سوئدی، ورزش های ایستگاهی و در نهایت ورزش های اصلاحی، کارتان را شروع کنید. حتی می توانید با دانلود و استفاده از اپلیکیشن های ورزش در خانه به تمرینات خودتان جهت دهید. یادتان باشد که در طولانی مدت، مثلا یک سال، قرار است که به تناسب اندام برسید. پس از بیش از اندازه ورزش کردن بپرهیزید.
هنگام ورزش از موسیقی های انرژی بخش استفاده کنید. تاثیر انرژی بخش موسیقی روی انگیزه و عزم و اراده ی شما بسیار موثر است. نوشیدن آب را فراموش نکنید.
رژیم نگیریم؟
رژیم گرفتن به معنای غذا نخوردن و فقط یک سری غذاهای خاص خوردن نیست. بلکه درست و به اندازه و از تمام گروه های غذایی استفاده کردن ملاک است. در رژیم غذایی شما همه چیز جای دارد تنها چیزی که جای ندارد پرخوری و یا غذا نخوردن است. اضافه شدن انواع سالادها و مواد فیبر دار به برنامه غذایی را فراموش نکنید. اگر قصد رژیم گرفتن داشتید، حتما با دکتر متخصص تغذیه پیش بروید و از سر خود رژیم های کذایی گرفتن که سودی جز ریزش مو و بدتر شدن وزن شما ندارد پرهیز کنید.
سخن آخر
با رعایت موارد خیلی ساده می توانید به راحتی به تناسب اندام و وزن ایده آل خود برسید. یادتان نرود که تناسب اندام شما فقط تصمیم شما است و بخاطر بقیه این کار را انجام ندهید. ممکن است چند سال طول بکشد تا به وزن دلخواه برسید اما ارزشش را دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code