در صورتی که قصد دارید با ورزش، کالری بیشتری سوزانده و چربی‌های بدن خود را کاهش دهید، استفاده از دوچرخه ثابت گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

دوچرخه ثابت به دلیل استفاده آسان و کم جا بودن آن، گزینه ایده آل بسیاری از خانواده‌ها طی چند سال اخیر بوده است. بخصوص در دوران کرونا که امکان ورزش در باشگاه‌های ورزشی برای بسیاری از هموطنان فراهم نیست، استفاده از دوچرخه های ثابت برای افراد ورزش دوست بسیار مناسب می باشد. تیم مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری با بررسی دوچرخه های ثابت موجود در بازار، راهنمای خرید این کالای ورزشی را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه می‌خوانید.

دوچرخه‌های ثابت انواع دارند. انواع و اقسام این دوچرخه‌ها با قیمت‌های مختلف در بازار موجود است. پس بهتر است بدانید که کدام گزینه برایتان مناسب‌تر است و سراغ خرید همان بروید. فوایدی که دوچرخه‌سواری در طبیعت و بیرون از منزل در اختیارتان قرار می‌دهد با وجود دوچرخه ثابت در محیط‌های بسته هم شبیه‌سازی می‌شود. تنها تفاوت این است که مانند دوچرخه‌سواری با دوچرخه‌های متحرک، امکان هواخوری و تنفس هوای بیرون از شما گرفته می‌شود.

آشنایی انواع دوچرخه‌های ثابت

در صورتی که قصد دارید دوچرخه ثابت خرید کنید، باید با انواع مدل های آن آشنا شوید. به طور کلی سه نوع دوچرخه ثابت وجود دارد که به طور کامل با آنها آشنا خواهیم شد:

دوچرخه ثابت اسپینینگ

دوچرخه ثابت اسپینینگ بیشتر در باشگاه های ورزشی دیده می شود و ساختار آن معمولا به این صورت است که زین و دسته‌ها در یک سطح قرار می‌گیرند. قرار گرفتن فرد روی این دوچرخه بسیار شبیه موقعیتی است که روی دوچرخه ثابت قرار دارد. در این نوع از دوچرخه ها تمرکز روی پدال هاست و بر خلاف دو مدل دیگر باید با  فشار زیادی رکاب بزنید. در صورتی که قصد آب کردن چربی را دارید و سوزاندن کالری زیاد برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دوچرخه ثابت اسپینینگ گزینه بسیار مناسبی است. افراد که به صورت حرفه ای ورزش می کنند و روزانه با تمرینات سختی را دنبال می کنند، چنین دوچرخه برای آنها توصیه می شود.

دوچرخه ثابت نشسته پشتی‌دار

در دوچرخه ثابت نشسته پشتی‌دار بر خلاف دوچرخه ثابت اسپینینگ، فرد لازم نیست تلاش زیادی برای پدال زدن صرف کند و با کمترین فشار می تواند به راحتی با این وسیله ورزش کند. حتی کسانی که با درد کمر مواجه هستند می تواند با دستور پزشک از این نوع دوچرخه ها برای درمان استفاده کنند.بنابراین در صورتی که به‌دنبال سوزاندن مقدار زیادی کالری نیستید و می‌خواهید با استفاده از دوچرخه ثابت در منزل فعال بمانید، این نوع دوچرخه‌ها را انتخاب کنید.

دوچرخه ثابت عمودی

این نوع از دوچرخه ها از لحاظ شکل و ظاهر بسیار شبیه مدل های اسپینینگ می باشد. اما شباهت این دو را نباید اشتباه گرفت. تفاوت دوچرخه‌های ثابت عمودی با مدل‌های اسپینینگ در این است که دسته‌های دوچرخه کمی بالاتر از زین قرار می‌گیرد و هدفش این است که کار پدال‌زدن و استفاده از دستگاه راحت‌تر شود. همچنین موقعیت قرارگیری دسته‌های دوچرخه به شکلی است که باید دست‌ها و بازوها را هم در فرایند دوچرخه‌سواری دخیل کنید. لازم به ذکر است این دوچرخه به گونه ای طراحی شده است که برای تقویت دست و بالاتنه بسیار مناسب است. فشرده سازی یکی از مزایای دوچرخه‌های ثابت عمودی است که افرادی جای کافی برای نگه داری دوچرخه ثابت ندارند گزینه بسیار مناسبی می باشد.

دو نکته مهم برای خرید دوچرخه ثابت

به بلند و کوتاه شدن صندلی یا همان زین دوچرخه دقت کنید. باید موقعیت قرارگیری‌تان روی دوچرخه راحت باشد تا بتوانید بنا به بلندی و طول دست‌هایتان روی زین وسیله بنشینید و رکاب بزنید. ورزش‌کردن یک تصمیم شخصی است که منجر به حفظ سلامتی و زیبایی شما می شود. بنابراین در صورتی که بودجه کافی در اختیار ندارید و از کارکردن با دوچرخه ثابت خوشتان آمده است، یک محصول با قیمت مناسب تر را انتخاب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code