برای استخدام بانک شهر چه استخدام قراردادی یا استخدام پیمانی باید شرایط و ضوابطی را که بانک شهر برای استخدام در نظر دارد را دارا باشید.

بانک شهر را باید بانکی نوپا نامید. این بانک که در بهمن ماه سال ۱۳۸۷ تاسیس شد، از بانک‌های خصوصی کشور به شمار می‌رود که توسط شهرداری تهران تاسیس شد. در حال حاضر شهرداری‌های کلان شهرهای کشور از عمده سهامداران بانک سپه هستند.

اگر چه کمتر از ۱۲ سال از تاسیس بانک شهر نمی‌گذرد، اما این بانک یکی از مطرح‌ترین بانک‌های کشور است. بانک شهر با ۲۶۲ شعبه و ۲ هزار کارمند خدمات مالی مفیدی را در طول این مدت ارائه داده است. حمایت شهرداری از این بانک شاید یکی از دلایلی باشد که بسیاری از افراد دوست داشته باشند به استخدام بانک شهر درآیند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مراحل و نحوه و شرایط استخدام در بانک شهر آشنا شوید.

مهارت‌های مورد نیاز استخدام بانک شهر

نیروی انسانی توانا و فعال از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سرمایه های یک بانک به شمار می‌رود. توانمندی‌های کارمندان در بانک می‌تواند مهم ترین عامل حفظ و ادامه فعالیت آن بانک به شمار می‌رود. برای استخدام در بانک شهر فرد باید مهارت و توانایی‌هایی داشته باشد تا در کارش موفق شود.

شغل بانکداری از جمله مشاغلی است که فرد بیشتر با کامپیوتر و ریاضیات و محاسبه سر و کار دارد. پس اگر کار با کامپیوتر را می‌دانید یا در دوران تحصیل ریاضیات‌تان قوی بود، می‌توانید به اشتغال در بانک فکر کنید. از مهم ترین مهارت‌ها برای استخدام در بانک شهر، مهارت کار با کامپیوتر است؛ چرا که به دلیل الکترونیکی شدن عملیات بانکی، کارمندان بانک بیشتر با کامپیوتر سر و کار دارند. در کنار مهارت در کامپیوتر و ریاضیات باید از اصول و قوانین کار در بانک هم اطلاع داشته باشید. آن دسته از افراد جویای کارکه به دنبال استخدام در بانک شهر هستند، بهتر است بدانند، چون مشتریان بانک از همه اقشار هستند پس باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشند. همچنین مهارت لازم رفتاری را داشته باشند و با صبر و متانت با ارباب رجوع رفتار کنند.

کارمند بانک باید همه قوانین مربوط به بانکداری را بداند چرا که مهارت در دانستن قوانین و تبصره ها می‌تواند به او کمک کند تا در کار خود موفق شود.

شرایط عمومی استخدام بانک شهر

می‌توان گفت شرایط عمومی برای استخدام در بانک شهر تقریبا مانند شرایط دیگر بانک‌ها است. بانک شهر هنگام استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود توجه ویژه ای به این مورد دارد. بهتر است بدانید شرایط عمومی برای استخدام در بانک شهر شامل این موارد می شود:

فردی که می‌خواهد به استخدام بانک شهر درآید نباید هیچگونه وابستگی با گروه‌های سیاسی داشته باشد.

داوطلبین نباید در تاریخ جذب نیرو از سوی بانک شهر در ارگان یا نهاد دولتی مشغول به کار باشند

داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت غیرپزشکی از ضروریات شرایط عمومی برای استخدام است

متقاضی هنگام ثبت نام برای استخدام در بانک باید تحصیلات خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به پایان رسانده باشد. آن دسته از افرادی که دانشجو هستند و حتی اگر مدت کمی از زمان فارغ التحصیلی شان مانده نمی توانند برای استخدام در بانک شهر اقدام کنند.

افرادی که برای استخدام در بانک شهر ثبت نام می‌کنند، نباید هیچ گونه سوء سابقه یا فساد اخلاقی و سابقه‌ای در زمینه اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند.

متقاضیان استخدام در بانک شهر باید از سلامت کامل روحی و جسمی برخوردار باشند.

تسلط داشتن به زبان انگلیسی هم از دیگر شرایط عمومی برای استخدام در بانک شهر است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرش بانک شهر

اگر شرایط عمومی اعلام شده از سوی بانک را برای استخدام را داربد بهتر است قبل از مراجعه به سایت بانک این مدارک را برای ثبت نام آماده کنید:

اسکن صفحات شناسنامه شامل صفحه اول و در صورت داشتن توضیحات، صفحه مربوطه

تصویر پشت و روی کارت ملی

اسکن از تصویر آخرین مدرک تحصیلی

اسکن عکس سه در چهار متقاضی که کیفیت لازم را داشته باشد. (عکس بانوان با حجاب کامل اسلامی باشد.)

پس از آماده کردن مدارک، باید در تاریخ اعلام شده از سوی بانک جهت ثبت نام وارد سایت بانک شهر به آدرس: Shahr-bank.ir

در مرحله بعد، پس از ورود به سایت بانک، صفحه فرم ثبت نام بانک را باز کنید، باید از طریق کارت بانکی عضو شتاب مبلغ درخواستی برای ثبت نام را واریز کنید تا ادامه روند ثبت نام برای شما میسر شود. پس از واریز وجه درخواستی، می توانید به بخش اطلاعات درخواستی برای ثبت نام بروید و برای آپلود مدارک درخواستی ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام آزمون اقدام کنید. در آخر با کلیک بر روی گزینه تایید اطلاعات شما ثبت شده و سامانه به شما کد رهگیری می‌دهد که با آن می‌توانید روند ثبت نام و پذیرش در بانک را دنبال کنید.

زمان استخدام بانک شهر

تا کنون هیچ اطلاعیه‌ای در رابطه با استخدام بانک شهر در سال جدید اعلام نشده است و آخرین بار در سال ۹۸ این بانک نیروی جدید جذب کرده است. برای استخدام بانک شهر آزمون کتبی گرفته نمی‌شود، بلکه مدارک و رزومه متقاضیان بررسی شده و نتایج تا ۱۰ روز پس از ثبت نام به اطلاع شرکت کنندگان می‌رسد. البته در برخی موارد هم آزمون استخدامی برای متقاضیان برگزار می‌شود.

افرادی که مدارک شان مورد تایید بانک قرار بگیرد یا در آزمون کتبی و تستی پذیرفته شوند، می‌توانند به استخدام بانک شهر امیدوار شوند. البته برای استخدام در این بانک متقاضیان باید مانند دیگر بانک‌ها پس از مرحله اول استخدام، مرحله گزینش و مصاحبه را هم پشت سر بگذارند. با موفقیت در مراحل استخدامی می‌توانید به استخدام در بانک امیدوار شوید.

شرایط اختصاصی استخدام بانک شهر

شرط سنی از موارد مهم شرایط اختصاصی برای استخدام در بانک شهر است. برخلاف بانک‌های دیگر که داوطلبین استخدام باید دهه هفتادی باشند، شانس استخدام در بانک شهر برای افراد با سن بالا بیشتر است.

کسانی که متولد دهه شصت به بالا هستند می‌توانند جهت جذب در بانک شهر ثبت نام کنند.

متقاضیان استخدام در بانک شهر باید سابقه ای حداقل ۸ سال کار در بانک های مختلف را داشته باشند که حداقل ۶ سال آن در حوزه ارزی و امور بین الملل باشد.

این دسته از افراد باید در محل های کاری سابق خود به عنوان فردی فعال و نمونه با حسن رفتار شناخته شده باشند.

متقاضیان استخدام بانک شهر با معدل بالای ۱۵ در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی کامپیوتر، اقتصاد، زبان انگلیسی، صنایع و مدیریت، می‌توانند اقدام کنند.

آن دسته از متقاضیان به استخدام در بانک شهر که بومی منطقه نیستند نمی‌توانند در بانک شهر استخدام شوند.

متعهد بودن به داشتن برخورد خوب با مشتری و انجام کارهای بانکی او در اسرع وقت از جمله شرایطی است که بانک برای متقاضیان در نظر گرفته است.

داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت غیر پزشکی برای متقاضیان آقا ضروری است.

توانایی نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی هم از دیگر مواردی است که متقاضی باید شرط آن را داشته باشد.

مزایا و معایب کار در بانک شهر

شغل بانکداری هم مانند همه مشاغل مزایا و معایبی دارد که بهتر است داوطلبین استخدام در بانک شهر از آنها مطلع باشند.

از مهم‌ترین مزایای کار در بانک شهر می توان به امنیت شغلی آن اشاره کرد. فردی که در بانک کار می کند می‌داند از حقوق ثابت مناسب و مزایای خوبی می تواند بهره مند شود. امکان ارتقای شغلی هم یکی دیگر از مزایای کار در بانک شهر است. معمولا کار در بانک با تحویلداری شروع شده و با ارتقای شغلی به سرپرست ارشد، معاون و ریاست می‌رسد. اشتغال در بانک شهر مانند همه بانک‌ها مزایا و تسهیلات ویژه دارد. تسهیلات پرداختی با سود کم و عدم نیاز به وثیقه یا تضمین های معمول هم یکی دیگر از مزیت های کار در بانک به شمار می رود.

اما در کنار مزایا، کار در بانک معایبی هم دارد. شغل بانکداری شغلی تکراری است که تنوع کاری ندارد. کسانی که در بانک کار می‌کنند باید تمرکز و دقت بالایی داشته باشند، چرا که هر روز با اعداد و ارقام بالایی سر و کار دارند و در صورت اشتباه کارمند بانک باید پاسخگو باشد. در شغل بانکداری همیشه حق با مشتری است بنابر این باید صبور و با متانت باشید در این رابطه لازم است با روانشناسی و کنترل خشم کاملا آشنا شوید.

شرایط استخدام خانم‌ها در بانک شهر

شرایط استخدامی برای خانم ها در بانک شهر هم مانند آقایان است تنها خانم ها نیاز نیست کارت پایان خدمت داشته باشند یا از معافیت خدمت سربازی برخوردار باشند.

بهتر است بدانید تعداد روزهایی که کارمندان بانک‌ها حق دارند در طول سال به مرخصی بروند یک ماه است. شاید برای خانم ها مهم باشد که بدانند مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزند خود را شیر می‌دهند چهار ماه است. بانک شهر برای این که نیروی ماهرتری استخدام کنند، برای دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر مقداری افزایش حقوق در نظر می‌گیرند. کسانی که مدرک لیسانس به بالا را دارند تا ۳۰ درصد به حقوق شان اضافه می‌شود.

استخدام در بانک خصوصی بهتر است یا بانک دولتی

اینکه استخدام در بانک خصوصی بهتر است یا بانک دولتی؟ سئوالی است که معمولا به ذهن متقاضیان استخدام در بانک‌ها است. این که کدام یک از بانک‌ها به کارمندان خود تسهیلات بیشتری می‌دهند. تنها مزایای این بانک ها خواهد بود. پروسه استخدامی و اعطای تسهیلات و میزان حقوق دریافتی کارمندان بانکی در کل سیستم بانکی کشور توسط بانک مرکزی مشخص شده است. پس فرقی ندارد در بانک خصوصی استخدام شوید یا بانک دولتی

نگاهی به اهداف بانک شهر

بانک شهر با فعالیت های مختلف مالی و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در صنعت بانکداری ایران تلاش می‌کند تا برای ارائه خدمات متمایز، در بازارهای سطح کشور و بین المللی حضوری فعال داشته باشد. این بانک با مدل های کسب و کار اشخاص حقیقی و حقوقی را در داخل و خارج از کشور پوشش خواهد داد تا مشتری مداری در انواع بانک داری‌ها محقق شود.

بانک شهر معتقد است مشتریان را شریک خود و منافع آنها را منافع خویش می‌‎پندارد. با همکاری و هم افزایی با مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته به آن‌ها ظرفیت‌های توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی مشترک را پیگیری می‌کند. ارتقاء و توانایی سازمان، مدیران، کارکنان در جهت کسب جایگاه برتر در بانک‌های خصوصی از اهداف بانک شهر است.

نقش بانک شهر در اتمام پروژه‌های نیمه کاره

بانک شهر در طول فعالیت کوتاه مدت خود همواره به عنوان بانکی در کنار مردم و مسئولان آماده خدمتگزاری در حد خود بوده است. این بانک نقش مهمی در اتمام پروژه‌های نیمه کاره داشت.

حمایت‌های بانک شهر از شهرداری‌ها در طول چند سال اخیر باعث شده است تا بسیاری از اقدامات عمرانی به جا مانده از گذشته به سرانجام برسد. بانک شهر در شرایط مختلف اقتصادی توانست با اعطای تسهیلات به فعالان صنایع، اقتصاد کشور را از نابسامانی نجات دهد.

در شهرهای بزرگ دنیا روش های مختلفی برای تامین پروژه‌ها وجود دارد که ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها به شهرداری ها  یکی از آنها است. بانک شهر در این زمینه پویا بوده و پروژه‌های عمرانی و شهری بسیاری با کمک این بانک به احتمام رسیده است.

از دیگر اقدامات مفید بانک شهر می‌توان به افزایش ساعات فعالیت این بانک در دوران کرونا اشاره کرد. البته در دوران پیک دوم کرونا برای حفظ سلامت مردم، بانک شهر جهت تسهیل در روند عملیات بانکی مشتریان، درگاه‌های غیر حضوری را اجرایی کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code