راهنمای انتخاب مشاور املاک مطمئن

۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۲ دقیقه

برای انتخاب یک مشاور املاک قابل اعتماد باید به موارد زیر توجه زیادی داشته باشید. در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری، ۸ مورد آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
۱- اطمینان از پروانه کسب
اولین گام برای مطلع شدن از مجاز بودن فعالیت یک مشاور املاک، پروانه کسب است. فردی که قصد دارد پروانه کسب از اتحادیه مشاورین املاک را اخذ کند، باید گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه خود را به اماکن ارسال کرده و سپس می تواند در صورت صلاحیت در دوره‌های آموزشی اتحادیه ثبت‌نام کند. بعد از آموزش کلاس‌های لازم و اختیاری و دریافت گواهی قبولی، پروانه کسب به فرد داده می‌شود.
۲- دریافت کد رهگیری
پس از اطمینان از پروانه کسب برای اطلاع از قابل اعتماد بودن یک مشاور املاک، دریافت کد رهگیری بعد از ثبت معامله است. در صورتی که احساس کردید بنگاه‌دار دلایلی می‌آورد که از دریافت کد رهگیری منصرفتان کند، به او شک کنید.
۳- نظارت بر فعالیت مشاور
مشاور املاک قابل اعتماد وظیفه دارد معامله را از ابتدا تا انتها کنترل نماید و در طی این زمان وظایف نظارتی خود را در اجرا شدن یک به یک مراحل معامله به ‌طور صحیح انجام دهید.
۴- بررسی سابقه کار مشاور
پیش از انجام قرارداد در یک مشاور املاکی، پرس‌وجویی از سابقه‌ کار و پیشینه آن بنگاه در محلی که قرار دارد، داشته باشید تا نسبت به آن اطمینان کافی را کسب نمایید. تا جایی که می‌توانید از نوشتن قرارداد در مشاور املاک‌هایی که به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اند، خودداری نمایید
۵- میزان تسلط مشاور
از راه‌های مهم اعتماد به مشاور املاک، سنجیدن میزان تسلط و شناختش نسبت به منطقه، محله خود و املاک آن است. مشتری می‌تواند از او درباره شرایط ملکی که اخیراً در آن محل معامله شده است، سؤال بپرسد و با توجه به اطلاعاتی که او به مشتری می‌دهد، به میزان تسلطش به مستغلات منطقه پی ببرد.
۶- اطمینان از پشتیبانی او توسط یک تیم
اگر مشاور املاکی که شما انتخاب می‌کنید به وسیله یک تیم پشتیبانی شود، قادر است سطح بالایی از خدمات را به شما ارائه دهد. زیرا اکثر مشاورین املاک در طی یک دوره با چند مشتری کار می‌کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code