فوتبال دستی علاوه بر اینکه به عنوان یک وسیله سرگرم کننده شناخته شده است اما امروزه بصورت حرفه‌ای از آن در مسابقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افراد برای گذراندن اوقات فراغت و سرگرم شدن بازی های مختلفی انجام می دهند که یکی از این وسایل سرگرم کننده و مهیج، فوتبال دستی است. این بازی به گونه ای است که هم می توان در یک فضای باز انجام داد و هم در فضای سرپوشیده. این وسیله ورزشی بین ۲ یا ۴ نفر و روی میز انجام می‌شود و آدمک‌هایی که به میله‌ها وصل شده‌اند با چرخش دست، کاربر به توپ ضربه می‌زنند و آن را به سمت دروازه‌ی حریف شلیک می‌کنند. در صورتی که قصد دارید این وسیله ورزشی را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم پیش از خرید آن، به موارد مهمی که در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری عنوان شده است، توجه کنید.

خصوصیات میز فوتبال دستی

طول و عرض میز این بازی ۱۲۰× ۷۰ سانتی‌متر است و ارتفاع میز از سطح زمین ۹۰ سانتی‌متر می‌باشد. همچنین اندازه‌ عرض دوازه‌ ۱۹ تا ۲۱ سانتی‌متر و ارتفاعش ۶/۵ تا ۸ سانتی متر است. سطح میز این ورزش باید کاملاً صاف و هموار باشد تا توپ بدون مزاحمت به حرکت در آید. لازم به ذکر است جنس میز غالباً از چوب و جنس میله‌های آن از فلز مقاوم است.

محل اجرا و ویژگی‌های فنی

فوتبال دستی در فضاهای باز و محل‌های سرپوشیده از جمله خانه به راحتی قابل اجرا و انجام است، تعداد نفرات هر تیم دوتا است که یک تا چهار نفر هم می‌توانند به عنوان یار ذخیره حضور داشته باشند. در رقابت‌های رسمی، ورزشکاران در ۵ تایم، ۱۵ دقیقه‌ای با هم بازی می‌کنند و می‌توانند در بین هر نیمه ۵ دقیقه استراحت کنند. در هر تایم نفرات می‌توانند ۲ استراحت ۳۰ ثانیه‌ای داشته باشند، تیم یا نفری که بتواند ۳ تایم از ۵ تایم را ببرد، برنده‌ مسابقه تلقی می‌گردد.

انواع فوتبال دستی

فوتبال دستی پایه‌دار

میدان بازی این ورزش معمولاً روی یک پایه و میز عمدتاً چوبی بنا شده است، میز استاندارد پایه‌دار و چوبی وزن سنگینی دارد و جابجایی آن قدری دشوار است. بهتر است مکانی ثابت برای آن در نظر بگیرید. معمولا فوتبال دستی‌های پایه‌دار از ترکیب چوب و MDF ساخته می‌شوند که معمولاً وزن سبک و قیمت ارزان‌تری دارند.

فوتبال دستی رومیزی

در صورتی که برای یک فضای کوچک قصد دارید این نوع وسیله را تهیه کنید فوتبال دستی رومیزی گزینه بسیار مناسبی است. اگر مکان کافی برای خرید و جادادن نوع پایه‌دار و بزرگ این محصول را ندارید، توصیه می‌شود از این گونه فوتبال دستی ها استفاده کنید. این مدل به دلیل نوع جنس که عمدتاً از مواد مصنوعی و پلاستیک است، قیمت کمتری دارد.

فوتبال دستی چندکاره

این فوتبال دستی با قابلیت تغییر پذیری، می‌تواند به زمینی برای ورزش‌ها و بازی‌های مختلف مانند بیلیارد، هاکی هوایی تبدیل شود. با یک خرید این نوع فوتبال دستی صاحب چند بازی متنوع می‌شوید.

فوتبال دستی سکه‌ای

فوتبال دستی سکه‌ای بیشتر برای مراکز تفریحی و باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد و به دردِ استفاده در منزل نمی‌خورد. بازی با آن مستلزم تهیه و خرید سکه یا ژتون است، وزن این نوع از فوتبال دستی نیز بسیار سنگین بوده و با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.

فوتبال دستی بر پایه‌ی مهارت ها

  • سطح آماتور

در صورتی که قصد دارید این محصول را برای کودکتان تهیه نمایید، پیشنهاد ما نوع رومیزی است، ساختار ساده و قیمت ارزان از ویژگی‌های آن است.

  • سطح متوسط:

اگر خیلی مهارت ندارید و بیشتر در جمع‌های دوستانه و خانوادگی بازی می‌کنید، بهتر است به دنبال گزینه‌ای با قیمت متوسط باشید.

  • سطح حرفه‌ای:

اگر به نظر خود و دیگران بازیکنی حرفه‌ای هستید و از فوتبال دستی در باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنید به دنبال جنسی مرغوب، سنگین و گران‌قیمت باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code