راهنمای خرید لوازم سفره هفت سین

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
سفره هفت سین از گذشته، میهمان روزهای شروع بهار در هر خانه ای است. حال و هوای خرید هفت سین، مثل حال و هوای خرید لوازم التحریر برای شروع سال تحصیلی است. برای خرید سفره هفت سین بهتر است به یک سری نکات مهیج پرداخت.
همیشه یک الی دو ساعت قبل از سال تحویل ماهی قرمز خریداری کنید
یکی از مواردی که البته خریدن آن پیشنهاد نمی شود، خرید ماهی قرمز است. ماهی قرمز با توجه به اینکه تنها تقاضای آن تا قبل از سال تحویل است، در ساعات پایانی سال کمترین قیمت را دارند و می توانید ماهی قرمز سفره هفت سین خود را در این زمان های پایانی خریداری کنید. در روزهای پایانی سال با ورود ماهی قرمز به بازار، قیمت های گزافی نیز برای آن در نظر گرفته می شود اما با ورود به ساعات پایانی سال قیمت روند کاهشی می گیرد و حتی گاها به کمتر از هزارتومان خواهد رسید.
خرید سبزه عید یا پرورش در منزل؟
مورد بعدی که برای خانواده ها همواره چالش برانگیز است خرید سبزه عید است. پرورش سبزه عید برای همه افراد کار ساده ای نیست.و اغلب افراد تمایل به خرید سبزه آماده دارند. سبزه آماده در سنوات اخیر از پانزده هزارتومان شروع و تا نود هزار تومان نیز بالاتر می رود که المان هایی همچون گلدان یا سبد پرورش سبزه، تراکم و درجه کیفیت بذر استفاده شده، مدت زمان اختصاص داده شده برای پرورش محصول، همگی عواملی هستند که بر قیمت سبزه نهایی تاثیرگذارند. البته همیشه سبزه یا سنبل جای یکدیگر را در سفره هفت سین می گیرند و در مواردی که قیمت سبزه به سرفه نباشد می توانید با یک شاخه سنبل آن را جایگزین نمایید.
چه موقع سمنو بخریم؟
سمنو از مواد غذایی فساد پذیر محسوب می شود و بهترین زمان برای خرید سمنوی تازه یک الی ۲ روز قبل از سال تحویل است. البته گاها در حجم کم و برای سفره هفت سین فقط خریداری می شود. که با یک حساب سر انگشتی اگر شما بجای صد گرم سمنو فقط برای سفره هفت سین، یک کیلو سمنو برای مصرف خوراکی بخرید، هزینه کمتری را در مجموع انجام داده اید.
سیب سرخ هفت سین
سیب سرخ ماندگاری کمتری را به نسبت سیب زرد دارد. به همین علت نهایتا دو الی سه روز قبل از پایان سال می توانید برای خرید سیب سفره هفت سین اقدام کنید. توجه به این مساله که پوکی سیب های سرخ کوچک کمتر از پوکی سیب سرخ های متوسط و بزرگ است نیز، در بهبود کیفیت خرید شما موثر است. البته سیب به علت فصل، این پوکی را دارد و طبیعی است که سیب های فصل زمستان پوک و پفکی طور باشند.
سماق برای سین چهارم
سماق یکی از پر کاربردترین ادویه جات طعم دهنده در غذاهای ایرانی است. ماندگاری بالایی هم دارد و جزو موارد و ملزومات فورس در زمان باقی مانده سال نیست. می توانید حتی آن را ۶ ماه قبل تر خریداری کرده باشید. در ظرف مناسب قراردهید تا بعد از استفاده در سفره هفت سین، به چرخه مصرف غذایی بازگردد.
سرکه و سیر سین پنجم
سرکه و سیر از مواردی هستند که ماندگاری بالایی دارند و با شروع اسفند نیز شما می توانید آنها را خریداری نمایید و در جای مناسب نگهداری کنید. اقلام خوراکی را معمولا می توانید برای مصرف سبد خانوارتان تهیه کنید و مقداری از آن را برای سفره هفت سین کنار بگذارید.
سکه سین ششم
سکه از جمله موارد جدا نشدنی از سفره هفت سین می باشد. همیشه سکه های قدیمی جای خود را در دل هفت سین پیدا می کنند. با توجه به توقف ضرب سکه در کشور می توانید با تمیز و براق کردن سکه های قدیمی خود، این قلم را تهیه کنید.
سنجد سین هفتم
سنجد میوه همیشگی سفره هفت سین می باشد و در کنار خرید آجیل شب عید می توانید این مورد را هم خریداری کنید و در سفره هفت سین خود داشته باشید.
در کنار موارد گفته شده، همیشه یک جلد کلام الله مجید و آینه و شعمدان نیز در سفره هفت سین جای می گیرد و رنگ و روح سفره را جلا می بخشد. در کنار آن سفره انتخابی که این روزها از رنگ سال برای انتخاب رنگ سفره هفت سین استفاده می کنند. از مروارید و سایر لوازم تزئینی نیز برای جلوه بخشیدن به سفره ی هفت سین استفاده می شود.
تیم مجله راهنمای همشهری سال خوب و پربرکتی را برای شما آرزومند است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code