به دلیل افزایش قیمت بسیاری از ابزار و وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاپ، بسیاری از افراد به خرید کالای دسته دوم روی آورده‌اند.

از جمله این وسایل الکترونیکی که خرید دسته دوم آن بسیار رواج پیدا کرده است، لپ تاپ است. علیرغم اینکه قیمت دسته دوم آن به نسبت آکبند بسیار مناسب تر است اما باید پیش از خرید به نکات مهمی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه کنید تا هزینه‌ای که بابت خرید آن می‌پردازید، سوخت نشود.

انتخاب سایت و اپلیکیشن معتبر برای خرید لپ‌ تاپ

طی چند سال اخیر منابع، سایت‌ها و اپلیکیشن‌‎های مختلفی برای فروش کالای دسته دوم بخصوص کالای الکترونیکی ظهور کرده‌اند. باید توجه داشته باشید که هزینه‌ای که بابت خرید یک لپ تاپ دسته دوم می‌پردازید، هزینه کمی نخواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به خرید کالای مورد نظر و پرداخت هرگونه وجهی، نسبت به منبع مورد نظر تحقیقات لازم را به عمل آورید و به این سوال که آیا سایت مورد نظر از اعتبار کافی برخوردار است یا خیر. سایت نیازمندی‌های همشهری به عنوان یکی از مراجع معتبر معرفی فروشندگان کالا و ارائه خدمات می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که بتوانید با خیال راحت لپ تاپ دسته دوم مورد نظر خود را تهیه و خرید کنید.

رویت پیش از پرداخت خرید لپ‌ تاپ

در صورتی که نسبت به اعتبار منبع مورد نظر برای خرید لپ تاپ دسته دوم تحقیقات لازم را بدست آورید و قصد دارید کالای فوق را خرید کنید، توصیه می‌کنیم در صورتی که برایتان مقدور است کالای فوق را از نزدیک مشاهده کرده و پیش از پرداخت آن را رویت کنید. چرا که ممکن است کالای فوق نسبت به اطلاعاتی که در سایت مشاهده متفاوت باشد و امکان مرجوع شدن لپ تاپ مورد نظر مقدور نباشد.

بررسی دقیق مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

در صورتی که قصد دارید لپ تاپی را بصورت حضوری و یا بصورت آنلاین خرید کنید حتما مشخصات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید لپ تاپی که مورد نظر شماست همان لپ تاپی که در سایت مورد نظر آمده است یا خیر. ما در ادامه به سوالات و موارد که نیاز است پیش از هرگونه خرید به آن پاسخ داده شود را مطرح کرده‌ایم:

  • آیا سیستم عامل لپ‌تاپ اوریجینال و اصل است؟
  • آیا آسیب قابل ملاحظه و مشهودی به لپ‌تاپ وارد شده یا نه؟
  • اطمینان از تمامی پورت‌ها و همچنین درایو نوری و تست تمامی آنها
  • تست صفحه کلید و ترک پد لپ‌تاپ
  • تست وب کم لپ‌تاپ با استفاده از نرم افزاری مانند Windows Camera
  • اجرای فیل صوتی به منظور اطمینان از کارکرد صحیح اسپیکرهای لپ‌تاپ
  • دقت به صفحه نمایش
  • اطمینان از WIFI و همچنین پورت اترنت دستگاه

بررسی قیمت مدل آکبند لپ تاپ مورد نظر

قیمت برخی از لپ تاپ‌های آکبد و نو موجود در بازار خیلی تفاوت آنچنانی با لپ تاپ‌های دسته دوم ندارد. بنابراین برای خرید لپ تاپ مورد نظر برای اینکه ریسکی متوجه شما نشود بهتر است به سراغ لپ تاپ‌های آکبد بروید. بنابراین توصیه می‌شود پیش از خرید لپ تاپ دسته دوم قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

گول تمیزی لپ تاپ را نخورید

شما ممکن است در یکی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید لپ تاپ دسته دوم، چشم تان به یک لپ تاپ بسیار تمیز بخورد و گول ظاهر آن را بخورید و به دلیل ارائه قیمت ارزان‌تر از سوی فروشنده، برای خرید آن وسوسه شود. به قول معروف هیچ ارزانی به حکمت نیست بنابراین برای صرف هزینه احتیاط کنید و بی‌گدار به آن نزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code