راهنمای خرید مودم ADSL

۱۰ مهر ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۳ دقیقه

مودم‌های امروزی سرعت دسترسی به اینترنت را افزایش داده که با مدل‌های کابلی (Cable modems) یا DSL شناخته می‌شوند. 

یکی از وسایل پر استفاده خانه و محل کار، مودم‌های ثابت و همراه است. طی چند سال اخیر مودم‌ها در مدل و ابعاد مختلف، علاوه بر جلب رضایت مشتریان، با کارایی‌های جدیدتری در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اما تنوع این وسیله، سردرگمی مخاطبان را برای انتخاب سخت‌تر کرده است. با مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری همراه باشید تا شما را برای انتخاب و خرید مودم آشنا کنیم.

میزان بودجه برای خرید مودم

شما باید در قدم اول میزان بودجه خود برای خرید مودم بررسی کنید. با توجه به رنج و بازه قیمت، مودم‌ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و شما می توانید متناسب با بودجه در نظر گرفته، مودم مورد نظر خود را خریداری کنید. توصیه می‌شود از اولین مغازه خرید نکنید. چرخی در بازار بزنید و مدل مناسب را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مشخص کردن هدف از خرید

در قدم بعدی باید مشخص کنید مودم را برای چه کاری لازم دارید. مودم قرار است همیشه همراه شما باشد؟ یا قرار است در جایی ثابت قرار گیرد؟ محل قرار گیری مودم خنک است؟ یا قرار است ساعاتی از روز را در آفتاب سپری کند؟ محیط قرارگیری مودم مرطوب است یا شرایط مساعدی دارد؟ درکنار منبع حرارتی یا شبکه نا متناوب برقی است یا شرایط در سلامت امنیت فیزیکی کامل است؟ مودم جیبی است؟ مدام در برابر فشار و خط و خش و خطر زمین خوردگی است؟ شما باید پیش از خرید مودم به همه این سوالات پاسخ دهید.

مشخص کردن برد لازم برای پوشش محیط

یکی از دغدغه های اصلی شما هنگام خرید مودم باید میزان مسافت تحت پوشش مودم باشد که تمامی محل کار، منزل و هرجای دیگر را پوشش دهد. این گونه لازم نیست از ۲ مودم در یک خانه استفاده کنید. می توانید نیاز به اینترنت را با انتخاب مودم صحیح در منزل مرتفع کنید.

کیفیت انتقال داده در هنگام اتصال

مودمی که قصد دارید خریداری کنید باید مشخص باشد چه کیفیتی را به شما قرار است ارائه کند. مودم ها کیفیت اتصال متفاوتی دارند و گاهی مجبور می شوید کیفیت اتصال را فدای میزان پوشش کنید. یا بالعکس. دقت کنید که همه مودم ها کیفیت اتصال و برد عالی را با هم ارائه نمی کنند. اگر می خواهید به یک کیفیت متوسط از هر دو گزینه دسترسی داشته باشید، باید مودم انتخابی شما برد کمتری را در بر بگیرد.

سنجیدن عمر مفید مودم

یکی از مواردی که در هنگام خرید مودم به شما کمک می کند خواندن نظرات کاربران است که از مزایا و معایب مدل مودم مورد نظر شما گفته‌اند. عمر مودم نیز یکی از موارد خیلی مهم در خرید مودم ها به شمار می آید. چرا که شما مودم را هر ماه یا هر ساله تعویض نمی‌کنید و خرید مودم در بعضی بازه‌های زمانی منجر به هزینه گزافی مازاد بر هزینه‌های ماهانه روی دست شما می‌گردد. برای همین در هنگام خرید دقت به این امر می‌تواند منجر به جلوگیری از هزینه‌های بعدی گردد.

قدم آخر

از خرید مودم‌های دست دوم و بدون گارانتی خرید، خودداری کنید. اگر برای خرید مودم هزینه بیشتری صرف کنید قطعا از صرف هزینه‌های خرابی آن جلوگیری خواهد شد. همیشه به خاطر داشته باشید که شما مودم را قرار نیست هر ۶ ماه یک بار عوض کنید. یاد آوری این جمله منجر به انتخاب درست و با کیفیت مودم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code