پیش از خرید هدفون، متناسب با نوع استفاده‌، دست به انتخاب بزنید.

هدفون‌هایی که در بازار موجود هستند بعضا مناسب ورزش نبوده و باعث اذیت شدن فرد در زمان ورزش می گردد. ممکن است در زمان ورزش مجبور به نگه داشتن هدفون شویم، چون بزرگتر از اندازه سر ما است و کوچک ترین سایز بندی هدفون نیز برای سر، بزرگ باشد. یا به علت کوچک بودن قالب هدفون، بزرگترین اندازه هدفون نیز به سر فشار بیاورد و منجر به درد گرفتن سر و گوش ها گردد. ممکن است صدای مناسب را به سمع ما نرساند و یا به علت قرار گرفتن در رطوبت، به سرعت کارایی خود را از دست بدهد. در ادامه با مجله راهنمای همشهری همراه شوید تا با موارد مهم در هنگام خرید هدفون مناسب ورزش بیشتر آشنا شویم.

چه هدفونی مناسبه؟

برای اینکه به مرحله انتخاب هدفون برسیم لازم است که در ابتدا مشخص کنیم چه نوع هدفونی مطابق با خواسته ما است و به سلیقه ما بیشترین تشابه را دارد. ابتدا به مقایسه موارد موجود در هدفون ها می پردازیم.

با سیم و وایرلس

هدفون ها در حال حاضر به دو دسته با سیم و وایرلس تقسیم بندی می شوند. هدفون های سیمی به دلیل داشتن سیم کمی در هنگام ورزش دست و پا گیر بوده و حیطه حرکتی را محدود می سازند. احتمال قطع شدن سیم آنها در هنگام ورزش نیز بسیار زیاد است. اما هدفون های وایرلس با استفاده از بلوتوث و وای فای به گوشی متصل شده و امکان تردد و حیطه فعالیت بالاتری را شامل می شوند. البته محدودیت کمی هم دارند مثل رعایت حداکثر فاصله ی ۲متری با گوشی.

هدفون های مقاوم در برابر رطوبت

این نوع هدفون ها غالبا وایرلس بوده و در برابر قرار گرفتن در معرض آب، تا حد زیادی مقاوم هستند. این به این معنی نیست که بتوانید آنها را در داخل آب رها کنید. بلکه در برابر رطوبت سر و ناحیه گردن مقاوم هستند و دیرتر از سایر مدل های خود خراب یا از کار افتاده می شوند.

عمر باتری

در هدفون های بی سیم غالبا باتری آنها بین ۳ الی ۱۲ ساعت امکان پخش موسیقی را به طور مداوم دارند. در مدت ۱ الی ۳ ساعت به شارژ کامل می رسند. عمر مفید باتری های هدفون ها بین ۱ تا ۳ سال است و اگر از جمله افرادی هستید که هر ساله اقدام به خرید هدفون نمی کنید بهتر است به میزان عمر باتری توجه داشته باشید.

استحکام هدفون

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید استحکام هدفون است که باید در نظر بگیرید. هدفون ها بنا به هر دلیلی ممکن است دچار آسیب و ضربه شوند. و در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرند. هرچه بدنه ی هدفون ها محکم تر باشد، به نسبت دریافت ضربه، عمر بیشتری خواهد داشت.

قلاب نگه دارنده هدفون

قلاب نگه دارنده هدفون برروی گوش ها باید نرم و قابل انعطاف باشد تا فشار کمتری را بر روی لاله ی گوش وارد کند و همچنین مستحکم باشد تا با حرکات ورزشی هدفون به بیرون پرت نشود. به راحتی شکل بپذیرد و در پشت لاله ی گوش به درستی مهار شود.

کیفیت صدا

هدفون های ورزشی عموما دارای نویز گیر بوده و نویز ناشی از صدای محیطی را از بین می برند. تا کاربر نهایی کمترین صدای خارجی را از محیط بیرونی دریافت کند. کیفیت صدای مطلوبی داشته و باعث بهبود حس درک موسیقی می گردد.

قیمت هدفون

هدفون های وایرلس به نسبت هدفون های سیمی دارای قیمت بالاتری هستند. علاوه بر این، با بالاتر رفتن طول عمر باتری، استحکام، نوع طراحی مناسب ارگونومی گوش و در نهایت ضد آب بودن، در افزایش قیمت آن ها موثر است. البته هر افزایش قیمتی الزاما منجر به بهبود کیفیت کلی نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code