راهنمای خرید پاوربانک

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۵ دقیقه

پیش خرید پاروبانک لازم است با انواع مدل و نقاط و ضعف آن آشنا شوید و بر اساس کارایی دست به انتخاب بزنید.

تنوع طرح و رنگ محصولات موجود در بازار نسبت به یک دهه قبل افزایش چشمگیری داشته است. همین افزایش طرح، رنگ و مدل‌ها گاهی منجر به خرید محصولاتی می‌شود که در پایین‌ترین سطح انتظارات ما از خرید یک محصول است. همواره این سوال در بین کاربران مطرح می‌شود که پاور بانک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ادامه برای پاسخ به این سوال مهم با ما همراه باشید.

انواع پاوربانک

این دستگاه‌‌ها از نظر کاربرد و فناوری بکار برده شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت

این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما باید در نظر داشته باشید با این پاوربانک‌ها نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید.

پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ

این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را دراختیار کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌ های بازار ولتاژ ۵ ولت دارند؛ در صورتی که برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، نیاز به پاوربانک با ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت دارید.

پاوربانک هوشمند

خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و با توجه‌ به نوع دستگاه، قادر به تأمین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک ‌ها در سطح بالاتری نسبت به همتایان ارزان‌تر خود قرار دارد.

پاوربانک سولار

پاوربانک‌ های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاوربانک از طریق انرژی خورشیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌ های سولار برای افرادی که بخش زیادی از زمان خود را در سفر هایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایده آل است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌ های آن‌ها را تصمین می‌کند. این نوع پاوربانک ‌ها به ‌دلیل استفاده از انرژی ‌های تجدیدپذیر، جزو محصولات دوستدار محیط‌ زیست محسوب می‌شوند.

ظرفیت پاوربانک

اولین نکته مورد بررسی در این راهنمای خرید پاور بانک ظرفیت است. واحد اندازه‌گیری ظرفیت پاوربانک، میلی آمپر ساعت است. حال پرسشی که پیش می‌آید این است که دوست دارید دستگاه‌ های الکترونیکی خود را چند بار بدون شارژ پاوربانک، شارژ کنید؟ این سوالی است که ظرفیت پاوربانک می‌تواند به آن پاسخ دهد. یک سوال مهم دیگر این است که برای چه دستگاهی می‌خواهید از پاوربانک خود استفاده کنید؟ یک لپ‌تاپ توان بیشتری نسبت به گوشی‌ های هوشمند نیاز دارد. یک گوشی هوشمند را می توان با یک پاوربانک ۳.۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ کرد اما یک لپ‌تاپ به توان بیشتری نیاز دارد. به یک پاوربانک لپ‌تاپ نیاز دارید؟ از یک پاوربانک با ظرفیت ۳۰.۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت یا بالاتر استفاده کنید.

پاوربانک چند میلی‌آمپری بخریم؟

همانطور که اشاره شد، واحد اندازه‌گیری ظرفیت شارژ کردن پاوربانک با میلی‌آمپر ساعت محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز خود را محاسبه کنید تا بی‌جهت هزینه اضافی نکنید. اگر می‌خواهید فقط از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنید، نیاز شما با فردی که تمایل دارد همزمان از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند، تبلت و حتی هندزفری بی‌سیم استفاده کند، متفاوت خواهد بود. پس در اولین قدم ظرفیت باطری مورد نیاز را از طریق مشخص کردن دستگاه‌هایی که به پاوربانک نیاز دارند، مشخص کنید.

شدت جریان ورودی و خروجی پورت پاوربانک

نکته دوم مورد خرید پاور بانک میزان ورودی و خروجی این وسیله است. پاوربانک‌ های امروزی به قدری پیشرفته هستند که نیازی به انتخاب برای این سوال ندارید. تنها برخی از مدل‌هایی که امروزه در فروشگاه‌ها هستند ممکن است ورودی یا خروجی درستی برای دستگاه‌های موبایل شما نداشته باشند. بنابراین همیشه مشخصات ورودی و خروجی را بررسی کنید که کدام دستگاه‌ها با پاوربانک سازگار هستند.

وزن و اندازه پاوربانک

یکی دیگر از مسائل مهم برای خرید پاور بانک، اندازه و وزن آن می باشد. این موضوع زمانی حس خواهد شد که شما برای استفاده از آن در جاهای مختلف احتیاج داشته باشید، بعنوان مثال اگر شما فردی هستید که به هنگام ورزش کردن و یا مسافرت به پاوربانک نیاز دارید پس باید دو عامل “وزن و اندازه” را مد نظر داشته باشید. وزن و اندازه پاوربانک ارتباط مستقیمی با ظرفیت پاوربانک دارد، یعنی هر چه مقدار ظرفیت پاوربانک بالاتر رود اندازه و وزن آن به تناسب ظرفیتش بالا می رود و بالعکس. به این نکته هم باید توجه داشته باشید اختلاف حداقل و حداکثر وزن پاوربانک حدود ۳۵۰ گرم می باشد، این نکته را میتوان با کمی تحقیق در مورد پاوربانک های موجود در بازار متوجه شد، یعنی پاوربانکی با ظرفیت ۶۰۰۰میلی آمپر وزنی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم دارد و پاوربانکی با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ،وزنی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم دارد.

تعداد پورت خروجی پاوربانک

فاکتور دیگری که باید به آن توجه کرد، تعداد خروجی های یک پاوربانک است. خروجی پاوربانک همان درگاه یو اس بی (USB) روی پاوربانک است که شما میتوانید بوسیله یک کابل شارژر دستگاه هوشمند خود را شارژ کنید. بعضی از پاور بانک های موجود و البته جدید مجهز به کابل شارژ سرخود برای شارژ گوشی هوشمند هستند این نکته مخصوص عزیزانی است که همیشه کابل شارژ خود را فراموش می کنند. نکته دیگری که جالب توجه است اینه که برخی از پاوربانک ها بهمراه کابل لایتنینگ که مخصوص گوشی های اپل است می باشند که قیمت اینگونه پاوربانک ها بیشتر از سایر پاور بانک ها است. اگر شما می خواهید بیش از یک دستگاه را هم زمان بوسیله یک پاوربانک شارژ کنید نیاز دارید که پاوربانکی را بخرید که بیش از یک درگاه خروجی داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code