مصاحبه شغلی ناموفق یکی از اتفاقاتی است که شاید تعداد زیادی از افرادی که به دنبال شغل مورد علاقه شان بودند، حداقل برای یک بارآن را تجربه کرده باشند. 
چنین تجربه ای دلیلی نمی شود که افراد جویای کار نسبت به ارسال رزومه به کارفرما خسته شوند یا نا امید شوند. در این مطلب از مجله اینترنتی راهنمای همشهری ۱۰ مورد از علائم مهم یک مصاحبه شغلی ناموفق را بیان می کنیم تا شما بتوانید با بررسی آنها و انجام تمرینات لازم پیش از حضور در مصاحبه شغلی موفقیت خود را برای استخدام در شرکت مورد نظر تضمین کنید و فصل تازه ای از زندگی خود را آغاز کنید.
۱. عدم برقراری ارتباط چشمی مناسب با مصاحبه کننده
در صورتی که نتوانید در برقراری ارتباط چشمی با مصاحبه‌کننده به خوبی عمل نکنید، می توان گفت مصاحبه ناموفقی را پشت سر گذاشته اید. این رفتار شما نشانگر این است که علاقه ای به حضور در آن شرکت مورد نظر ندارید و ترجیح می‌دهید که هر چه زودتر از آنجا خارج شوید. اگر مصاحبه‌کننده هیچ گونه ارتباط چشمی‌ای با شما برقرار نکرد، می تواند به این معنی باشد که شاید داوطلب ایده آل خود را پیش از شما ملاقات کرده‌ و فقط برای رعایت ادب با شما مصاحبه می‌کند

۲. کوتاه بودن زمان مصاحبه شغلی
معمولا یک مصاحبه خوب به طور میانگین حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد. در صورتی که مصاحبه کننده با سرعت بالا و زیر ۳۰ دقیقه تمام سوالات خود را مطرح کنند، به این معناست که او نمی خواهد وقت خود و شما را تلف کند. البته این نکته را می توان اشاره کرد که ممکن است مصاحبه کننده در همان زمان کوتاه شما را برای موقعیت شغلی مناسبت ببیند و نیازی نباشد که زمان بیشتری برای بررسی رزومه و عملکرد شما صرف کند.
۳- حرکات چشم و دهان مضحکانه مصاحبه کننده
اگر مصاحبه کننده در طول زمان مصاحبه چشمی را نازک کند یا خنده ای مضحکانه بر لبانش ایجاد شود، باید پذیرفت که مصاحبه خوبی از آب درنیامده است. اما به هیچ عنوان این حرکات، نباید شما را دل سرد و یا نا امید نکند.
۴. حواس پرتی مصاحبه‌کننده در طول جلسه
یکی از نشانه های مصاحبه ناموفق، توجه مصاحبه کننده به هر چیزی غیر از شما و یا حواس پرتی او در طول مصاحبه است. این واکنش ها می تواند به دلیل طولانی بودن صبحت های شما و یا پاسخ های نامربوط به مصاحبه باشد. پیشنهاد می شود در طول مصاحبه علاقه تان را از شغل مورد نظر ابزار کنید تا میزان حواس پرتی مصاحبه کننده را کاهش دهید.
۵. عدم برقراری ارتباط موثر
طبق پژوهش های پروفسور آلبرت در کتاب پیام های خاموش، ۹۳ درصد ارتباطات بصورت غیرکلامی است و فقط ۷ درصد از آن کلام هایی که بر زبان جاری می شود. بنابراین در صورتی که نتوانید در طول مصاحبه، ارتباط غیر کلامی با مصاحبه کننده را به خوبی برقرار کنید، می توان گفت که یک مصاحبه ناموفقی را پشت سر گذاشتید.
۶. ترک بی دلیل مصاحبه کننده از اتاق جلسه
یکی از نشانه های روشن یک مصاحبه ناموفق، ترک بی دلیل مصاحبه کننده از اتاق جلسه می باشد و او بی گمان هرگز به اتاق بازنخواهد گشت. این بهانه ممکن است در مصاحبه تلفنی نیز رخ دهد و مصاحبه کننده ناگهان بدون هیچ توضیحی شما را در حالت انتظار قرار دهد.
۷. مطرح شدن سوالاتی خارج از مصاحبه شغلی
معمولا مصاحبه ها بر اساس ساختاری مشابه انجام می شود و سبک و سیاق سوالات این دسته از جلسات کاملا مشخص است. در صورتی که مصاحبه کننده سوالاتی خارج از مصاحبه شغلی مانند: “در طول ماه چندین بار به مهمانی می روید” از شما پرسید و از پرسیدن سوالاتی درباره مهارت ها و دانش شما طفره رفت بدین معناست که مصاحبه ناموفقی را پشت سر گذاشتید.
۸. عدم ارائه اطلاعات موقعیت شغلی
در صورتی که مصاحبه کننده درباره موقعیت شغلی مورد نظر اطلاعاتی ارائه ندارد و درباره وظایف کاری توضیحی نداد، به راحتی می توان گفت که او علاقه برای برای استخدام شما در شرکت مورد نظر را ندارد.
۹. امتناع از پرسش میزان حقوق درخواستی
یکی از مواردی که در پایان مصاحبه شغلی از متقاضی شغل مورد نظر سوال می شود، درباره دستمزد مورد انتظار است تا ببیند که مبلغ پیشنهادی تا چه اندازه با وضعیت پرداختی شرکت تطابق دارد یا خیر. اگر مصاحبه کننده هیچ اشاره ای به این سوال نداشت، به این دلیل است که قصد ندارد شما را برای شرکت مورد نظر استخدام کند.
۱۰.مطرح نکردن سوال توسط مصاحبه شونده
یکی از عواملی که نشان دهنده یک مصاحبه شغلی ناموفق عدم مطرح کردن سوال توسط مصاحبه شونده می باشد. در صورتی که نتواستید در طول مصاحبه سوالی مطرح کنید نشان از عدم علاقه شما به شغل مورد نظر است. پیشنهاد می شود پیش حضور در مصاحبه، سوالاتی از قبل آماده کنید تا بتوانید با آمادگی بیشتر در جلسه حضور پیدا کنید.
در صورتی که شما از آن دسته از افرادی هستید که یکی از این ۱۰ مورد را تجربه کردید و مصاحبه ناموفقی را پشت سرگذاشتید به هیچ عنوان نا امید نشوید. توصیه می شود اگر قرار است در مصاحبه شغلی جدیدی حضور پیدا کنید حتما نکات مورد نیاز برای دستیابی به یک مصاحبه موفق را پیش از شرکت در جلسه مرور کنید تا بتوانید به شغل مورد علاقه تان دست پیدا کنید.
 
 
 فضاهای مختلف خانه با توجه به نوع کاربری خود، ویژگی های مختلفی دارند و برای دکوراسیون آنها باید نکات متفاوتی را نیز در نظر گرفت. 
 
یکی از بخش های مهم خانه، دکوراسیون پذیرایی است. افرادی که به عنوان مهمان پا به آشیانه گرم شما می گذارند، در فضای پذیرایی به گپ و گفت می پردازند. پس این فضا نسبت به باقی قسمت های خانه رسمی تر است و برای دیزاین آن باید دقت بیشتری داشته باشید.
انتخاب کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش در پذیرایی باید با حساسیت خاص خود انجام شود تا نتیجه مطلوب را نشان دهد.
در ویدئوی اختصاصی مجله اینترنتی راهنمای همشهری به طور با راهنمای خرید کاغذ دیواری در ۲ دقیقه آشنا خواهید شد:

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code