یکی از دغدغه های اصلی صاحبان خودرو، نحوه دریافت کارت سوخت المثنی است. افرادی که ممکن است کارت سوخت شان مفقود شده باشد و یا هنگام خرید خودرو، صاحب قبلی خودرو، کارت سوخت را تحویل ندهد. سوالات زیادی را در ارتباط با این موضوع از طرف مخاطبان مجله اینترنتی راهنمای همشهری مطرح شده است. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را به طور کامل با نحوه دریافت کارت سوخت المثنی آشنا کنیم.
عدم تحویل کارت سوخت فروشنده به خریدار
هنگام خرید خودروی دسته دوم ممکن است صاحب قبلی خودرو به هر دلیلی از ارائه کارت سوخت به خریدار، خودداری کند. در این مورد خریدار خودرو می تواند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ جهت دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کند.
مفقود شدن کارت سوخت
اگر کارت سوخت خود را به هر دلیلی گم کرده باشید و یا در جایگاه های سوخت جا گذاشته باشید باید به صورت حضوری مدارک خود را به دفاتر پلیس +۱۰ برده و درخواست خود را اعلام کنید. ارائه مدارک شخصی خودرو به مراکز پلیس +۱۰ قدم اول است. سپس باید در این مراکز فرم تعهد نامه پر کنید و بعد از واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان توسط کارتخوان بانک ملت در مراکز پلیس +۱۰، یک رسید به شما داده می‌شود که در آن اطلاعات لازم برای پیگیری کارت سوخت المثنی وجود دارد.
چه مدارکی لازم داریم؟
اگر خودتان برای صدور کارت سوخت المثنی خودرو شخصی به مراکز پلیس +۱۰ بروید، کارتان راحت تر پیش می رود. صرفا کافی است، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک خودرو یا موتورسیکلت شامل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه را همراه خود داشته باشید.
اگر کارت سوخت را برای خودرو‌های دولتی می‌خواهید، شخص حقوقی محسوب شده و باید معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوط با امضاء و مهر مجاز، شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه همراه خود داشته باشید.
اگر وکالتنامه معتبر قانونی از مالک داشته باشید، می‌توانید با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه برای ثبت‌نام به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.
علاوه بر مدارک شناسایی شخصی، باید مدارک خودرو را هم همراه خود داشته باشید. این مدارک می‌تواند کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، بیمه‌نامه شخص ثالث هم لازم است.
ثبت نام برای کارت سوخت المثنی چقدر طول می‌کشد؟
فرآیند زمان درخواست تا صدور کارت سوخت المثنی بین ۱۰ تا ۲۰ روز خواهد بود و در این مدت سهمیه بنزین برای کارت‌های سوخت محفوظ خواهد بود.
چطور کارت سوخت را تحویل بگیریم؟
سایت ePolice.ir برای پیگیری کارت سوخت راه اندازی شده است. اگر برای دریافت کارت سوخت المثنی درخواست داده‌اید، می‌توانید با مراجعه به این سایت و وارد کردن شماره پلاک خودرو، از وضعیت درخواست کارت سوخت مطلع شوید.
از طریق پیامک هم می‌توانید کارت سوخت المثنی خود را پیگیری کنید. برای این کار باید شماره  VIN خودرو که پشت کارت ماشین درج شده را با یک پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید. البته حواستان به ساختار و قالب پیامک باشد
اگر می‌خواهید کارت سوخت المثنی موتورسیکلت را پیگیری کنید، باید ابتدا حرف M، سپس ستاره و بعد کد VIN را وارد کنید. (M*VIN Code)  برای مثال، M*IRKV۹۱MN۵O۳۶۸۵۹۸۸ نمونه‌ای از قالب پیگیری کارت سوخت المثنی موتورسیکلت است. 
اگر می‌خواهد کارت سوخت المثنی خودرو را پیگیری کنید، باید ابتدا حرف V، سپس ستاره و بعد کد VIN را وارد کنید. . (V*VIN Code) برای مثال، V*IRPC۹۰VV۵I۹۶۵۸۷۴۲ نمونه‌ای از قالب پیگیری کارت سوخت المثنی خودرو است.
پیگیری کارت سوخت به شما نشان می‌دهد که کارت سوخت درخواستی شما اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد. اگر کارت سوخت به پست رسیده، می‌توانید به صورت حضوری به مراکز پستی مراجعه و کارت سوختتان را تحویل بگیرید. امکان ارسال کارت سوخت به درب منزل هم وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code