راهنمای نوشتن رزومه شغل رانندگی

۱۳ تیر ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۳ دقیقه

شاید برای خیلی از افرادی که قصد دارند رانندگی را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند این نکته جالب باشد که رزومه نویسی برای این دسته از افراد متقاضی نیز بسیار پر اهمیت است.
در صورتی که شما توانایی و تجربیات خود را به نحو احسن به معرض نمایش بگذارید و به نوعی اعتماد کارفرما را جلب کنید می توانید در حوزه حمل و نقل در شرکت های معتبری مشغول به کار شوید و درآمد خوبی نیز کسب کنید. البته در صورتی که شما قصد دارید شغل رانندگی را با تاکسی اینترنتی تجربه کنید، نیازی به نوشتن رزومه ندارید و با ارائه مدارک لازم می‌توانید بلافاصله فعالیت خود را آغاز کنید و یا به عنوان شغل دوم از طریق رانندگی در این دسته از شرکت‌ها، درآمد کسب کنید. ما در این مقاله به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که شما به کمک آنها می‌توانید یک رزومه قابل قبولی به شرکت‌های متقاضی راننده ارائه دهید تا امکان استخدم شما افزایش پیدا کند.
چه مهارت‌هایی در رزومه رانندگی بنویسیم؟
برخی از شرکت‌ها به دنبال جذب راننده‌ای هستند که علاوه بر مهارت‌های ارتباطی، از زبان انگلیسی بسیار خوبی برخوردار باشند که بتوانند با مهمانان خارجی ارتباط برقرار کنند. بنابراین بر اساس شرح شغلی کارفرما باید مهارت‌هایی که در توانتان است را در رزومه قید کنید. از دیگر مهارت هایی که شما باید به عنوان راننده از آن برخوردار باشید و آن را در رزومه ذکر کنید شامل مهارت‌های زیر است:
۱- دانش فنی و الکتریکی
۲- مدیریت زمان
۳- آرامش در هنگام رانندگی
۴- تکنیک های رانندگی
۵- ارتباط موثر با دیگران
۶- برخورداری از اطلاعات فنی خودرو
۷- قابلیت اطمینان
۸-آراستگی ظاهری
سوابق تحصیلی تا چه زمان در رزومه شما اثر گذار است؟
شغل رانندگی بر خلاف مشاغل دیگر نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی نیست و اکثر شرکت‌ها، متقاضیانی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشند را جذب می‌کنند. البته ممکن است در برخی از شرکت‌ها مدرک دانشگاهی امتیاز محسوب شود.
چرا باید حقوق درخواستی را در رزومه ذکر کنیم؟
در صورتی که شما شاغل هستید و به دلیل مسائل مالی قصد دارید محل کار خود را عوض کنید، بهتر است میزان حقوق درخواستی خود را عنوان کنید تا کارفرما نسبت به حقوق انتظاری شما آگاهی داشته باشد.
نوشتن سابقه شغلی در رزومه راننده باید به چه صورت باشد؟
برای اینکه رزومه شما توسط کارفرما به خوبی مورد بررسی قرار گیرد و امکان دعوت شما به مصاحبه حضوری افزایش پیدا کند، توصیه می‌شود حتما بخش سوابق رزومه خود را بر اساس موقعیت شغلی تکمیل کنید. اگر به عنوان راننده قصد دارید فعالیت کنید بهتر است در بخش سوابق، مشاغلی را که در حوزه رانندگی تجربه کرده‌اید را عنوان کنید. شما ممکن است در شرکت‌های دیگر مشاغل دیگری را تجربه کرده باشید اما نوشتن آنها کمکی به شما نخواهد کرد.
در قسمت اطلاعات تماسی چه مواردی را عنوان کنیم؟
در این قسمت از رزومه تمام راه‌های تماسی خود شامل شماره تماس، آدرس ایمیل و حتی شبکه اجتماعی خود را بنویسید تا کارفرما بتواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند.
چرا خلاصه رزومه مهم است؟
یکی از بخش‌های کلیدی رزومه، نوشتن خلاصه رزومه است که کارفرمایان توجه ویژه ای به این قسمت از رزومه دارند. شما در این قسمت خلاصه ای از فعالیت‌ها و سوابق شغلی که در حوزه رانندگی داشته‌اید را عنوان کنید. برجسته کردن ویژگی‌های کلیدی و استعدادهای خود که شایستگی و صلاحیت شما را ثابت می‌کنند، بسیار مهم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code