راهنمای نوشتن رزومه مهندسی صنایع

۱۵ آذر ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
کار مهندس صنایع در خصوص بهینه‌سازی فرآیندها و سیستم‌ها یا سازمان‌ها است و بر کاهش اتلاف زمان، منابع مالی،‌ مواد اولیه، نیروی انسانی، زمان کاربری دستگاه‌ها، انرژی و سایر منابع تمرکز دارد. در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری با نوشتن رزومه مهندس صنایع آشنا خواهید شد.
۱- نوشتن اطلاعات پایه:
در اولین از قدم از ساخت رزومه باید اطلاعات شخصی خود مانند تصویر شخصی، نام، جنسیت، وضعیت تاهل و وضعیت خدمت سربازی را بنویسید. در خصوص تصویر شخصی حتماً از یک عکس با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
قدم بعدی در ساخت رزومه ثبت اطلاعات تماس است. حتماً شماره همراه و ایمیل و آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در رزومه بنویسید تا مدیر آینده تان بتواند به راحتی شما را پیدا کنید و شما را برای مصاحبه کاری دعوت کند. در خصوص آدرس ایمیل ذکر این نکته مهم است که از یک آدرس ایمیل حرفه ای استفاده کنید.
در آخرین قسمت از بخش اطلاعات پایه باید یک توصیف خلاصه یا خلاصه ای از مهم ترین بخش های رزومه را بنویسید. اگر این قسمت را خیلی خوب و حرفه ای بنویسید می تواند سکوی پرتاب شما برای استخدام باشد. توصیه می شود این قسمت را خیلی جدی بگیرید و در نوشتن آن وقت بگذارید.
۲- نوشتن سوابق تحصیلی
اگر دانشجو هستید یا مدرک دانشگاهی دارید دیگر نیازی نیست سوابق تحصیلی دوره متوسطه را بنویسید. در ضمن اگر در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنید به این نکته دقت کنید که نوشتن دو مدرک اخیر در رزومه کافی است.
۳- نوشتن سوابق شغلی
در بخش سوابق شغلی در رزومه مهندسی صنایع حتماً ترتیب زمانی معکوس را مدنظر داشته باشید و از آخرین شغلی که داشته اید یا دارید شروع به نوشتن کنید. نمونه رزومه باید تا حد امکان خلاصه باشد. همچنین سوابق شغلی شما باید بین ۳ تا ۵ مورد باشد و نیازی نیست که همه سوابق شغلی خود را در رزومه کاری تان بنویسید.
۴- نوشتن مهارت ها
در این بخش از رزومه باید مهارت های با ارزش خود را به عنوان یک مهندس صنایع را بنویسید. باید مهارت های زبانی خود را بر اساس تسلط در فرم رزومه وارد کنید. مهارت زبان لزوماً مربوط به زبان انگلیسی نمی شود و هر زبانی غیر از فارسی می تواند در این قسمت نوشته شود. مهارت‌‎هایی که در محیط کار یا به طور شخصی فرا گرفته اید و برای آن ها گواهینامه یا مدرکی ندارید را بنویسید.
همچنین گواهینامه‌ها و دوره‌های آموزشگاهی خود را در بخش مهارت رزومه بنویسید. در این بخش نیازی نیست ترتیب زمانی را رعایت کنید و ملاک شما باید اهمیت و ارزش آن مدرک باشد.
۵- نوشتن پروژه ها
شما به عنوان مهندس صنایع قطعا پروژه های مختلفی مانند مدیریت کیفیت، کنترل پروژه، پروژه های مرتبط با تولید و انبارداری و .. انجام داده اید. در این قسمت نیز باید قانون خلاصه نویسی رزومه را رعایت کنید و تنها چند پروژه با ارزش خود را که ارتباط بیشتری با فرصت شغلی جدید دارد را در رزومه بنویسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code