راهنمای نوشتن رزومه مهندس صنایع

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
اولین مسیر برای شناخت ما توسط کارفرمایان، رزومه کاری است. بنابراین برای نوشتن رزومه شغلی باید کاملا حرفه ای عمل کنید و با دقت بالایی اطلاعات لازم وارد و در اختیار مدیران شرکت ها قرار دهید. با توجه به اینکه بسیاری از کارفرمایان وقت کافی برای بررسی کامل رزومه های ارسالی از طرف کارجویان را ندارند پس توصیه می شود روزمه تان را هدایت شده تکمیل کنید. یکی از موارد بسیار مهمی که مدیران شرکت ها در بررسی رزومه ها به آن توجه می کنند، مهارت ها و سوابق شغلی ماست. آنها تنها به این فکر می کند که ما چه باری می توانیم از دوش شرکت برداریم و در طول انجام مسئولیت ها آیا می توانیم مثمرثمر باشیم یا خیر.
یکی از عناوین شغلی مهم که در کشور ما با استقبال قابل توجه ای همراه بوده است و بسیاری از شرکت ها خواهان جذب آن هستند، مهندس صنایع می باشد. افراد موفقی در شرکت های مختلف در این رشته فعالیت می کنند و توانسته اند مهارت های خوبی بدست آوردند. اما برای ورود به بازار کار این رشته باید رزومه ای متناسب با آن نوشته شود. رزومه ای که کارفرمایان را مجاب به بررسی آن کرده و در نهایت شما را به مصاحبه حضوری و یا غیر حضوری دعوت کنند. در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری شما را با نوشتن رزومه مهندس صنایع آشنا خواهیم کرد.
۱- تکمیل اطلاعات پایه
اولین قدم برای ساخت رزومه، تکمیل اطلاعات شخصی از جمله نام، جنسیت، تصویر شخصی، وضعیت تاهل و وضعیت خدمت سربازی برای آقایان است. در صورتی که رزومه شما عکس دار است، از یک عکس با کیفیت و مناسب استفاده کنید و از عکس های فانتزی و سلفی جلوگیری کنید. پس از وارد کردن اطلاعات اولیه، اطلاعات تماسی خود را در رزومه وارد کنید. در این گام شماره همراه، ایمیل و آدرس شبکه های اجتماعی خود را وارد کنید تا کارفرما بتواند شما را به راحتی پیدا کند. در خصوص اعلام آدرس ایمیل، توصیه می شود از یک آدرس ایمیل حرفه ای استفاده کنید. به گونه ای که کارفرما هنگام برقراری ارتباط با شما از طریق ایمیل به راحتی بتواند از آدرس ایمیل شما استفاده کند. در بخش پایانی اطلاعات پایه رزومه، خلاصه ای از مهم ترین بخش های رزومه را بنویسید. این بخش یکی از مهم ترین بخش های رزومه می باشد که کارفرمایان نگاه ویژه به آن دارند. در صورتی که این قسمت را به خوبی تکمیل کنید، شما می توانید برای حضور در مصاحبه حضوری امیدوارتر شوید.
*نمونه از خلاصه و یا توصیف شغلی برای مهندس صنایع:
مهندس صنایع با بیش از ۱۰ سال سابقه کار مفید و مرتبط در زمینه سیستم های مدیریت کیفیت و کنترل پروژه
۲- تکمیل سوابق تحصیلی
یکی از ساده ترین قسمت های نوشتن روزمه، تکمیل سوابق تحصیلی است. در این قسمت در صورتی که دارای مدرک دانشگاهی می باشید نیازی نیست سوابق تحصیلی دوره متوسطه را وارد کنید. لازم به ذکر است نوشتن دو مدرک اخیر در رزومه کافی است و نیازی که تمامی مدارک تحصیلی را در رزومه ذکر کنید.
۳- تکمیل سوابق شغلی
سوابق شغلی یکی از قسمت های مهمی است که مدیران شرکت ها توجه ویژه به آن دارند. برای اینکه سوابق شغلی شما از سوی کارفرمایان بهتر دیده شود بهتر است در رزومه آخرین شغلی را که داشته اید عنوان کنید. توصیه می شود اگر سوابق شغلی زیادی دارید، حداکثر ۵ مورد مهم آن را که مرتبط با شغل مهندس صنایع می باشد، ذکر کنید. در صورتی که سابقه کاری ندارید، این قسمت را خالی نگذارید و سوابق کارآموزی را در این بخش وارد کنید.
۴- تکمیل مهارت ها
در این بخش از رزومه باید مهارت هایی که به عنوان یک مهندس صنایع در طول تحصیل و یا مشاغل قبلی بدست آورده اید را وارد کنید. مهارت های زبانی و تجربی از جمله مهارت هایی است که در این بخش عنوان می شود. فن بیان، روابط عمومی، قدرت رهبری و مدیریت یک تیم، قدرت مذاکره و توانایی هایی نیز از جمله مهارت هایی است در این بخش از رزومه نوشته می شود.
۵- تکمیل پروژه ها
شما به عنوان مهندس صنایع قطعا پروژه های زیادی در زمینه های مختلف مثل کنترل پروژه، تولید و انبارداری انجام داده اید. اما در این قسمت نیز باید تنها چند پروژه مهم و با ارزش خود را در رزومه عنوان کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code