راهنمای نوشتن رزومه کارشناس اداری

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
کارشناس اداری به طور کلی وظیفه جذب و استخدام نیروی کار، بررسی، کنترل و نگهداری مدارک و مستندات کارکنان، صدور احکام پرسنلی، مأموریت، مرخصی، انتصاب‌ها، اطلاع‌رسانی اطلاعیه‌ها و نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌ها را برعهده دارد و ممکن است مسئولیت ها و وظایف هر یک ازکارشناسان اداری در شرکت ها و یا سازمان های مختلف متناسب با چارت سازمانی متفاوت باشد.
نوشتن یک رزومه مناسب برای استخدام به عنوان کارشناس اداری در شرکت ها و سازمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید به تازگی وارد این شغل شوید و یا قصد دارید با سابقه قبلی که در حوزه اداری و منابع انسانی بدست آوردید، شرکت جدیدی برای شغل خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری را تا پایان مطالعه کنید.
۱- اطلاعات پایه
عکس، عنوان رزومه و اطلاعات تماسی به عنوان اطلاعات پایه یک رزومه شناخته می شود. در خصوص تصویر شخصی، حتماً از یک عکس با کیفیت و مناسب استفاده کنید. در بخش عنوان باید شغلی که می خواهید در آن استخدام شوید را مطرح کنید.
عنوان شغلی درست: کارشناس اداری
عنوان شغلی غلط: رزومه شغلی
قدم بعدی در ساخت رزومه ثبت اطلاعات تماس است. حتماً شماره همراه، ایمیل و آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در رزومه بنویسید تا مدیر آینده تان بتواند به راحتی شما را پیدا کنید و شما را برای مصاحبه کاری دعوت کند. در خصوص آدرس ایمیل ذکر این نکته مهم است که از یک آدرس ایمیل حرفه ای استفاده کنید.
۲- خلاصه رزومه
در این قسمت از روزمه باید یک توصیف خلاصه یا خلاصه ای از مهم ترین بخش های رزومه را بنویسید. اگر این قسمت را خیلی خوب و حرفه ای بنویسید می تواند سکوی پرتاب شما برای استخدام باشد. توصیه می شود این قسمت را خیلی جدی بگیرید و در نوشتن آن وقت بگذارید.
خلاصه رزومه درست: کارمند اداری با ۸ سال سابقه کاری و توانایی در مدیریت برنامه ریزی برای انجام کارهای متفاوت و توانمند در طراحی و تهیه سریع انواع نامه های اداری
خلاصه رزومه غلط: فارغ التحصیل رشته آمار، فعال و علاقمند به پیشرفت و یادگیری
 ۳- سوابق تحصیلی
اگر دانشجو هستید یا مدرک دانشگاهی دارید دیگر نیازی نیست سوابق تحصیلی دوره متوسطه را بنویسید. در ضمن اگر در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنید به این نکته دقت کنید که نوشتن دو مدرک اخیر در رزومه کافی است.
۴- مهارت ها
در این بخش از رزومه باید مهارت های با ارزش خود را به عنوان یک کارشناس اداری بنویسید. باید مهارت های زبانی خود را بر اساس تسلط در فرم رزومه وارد کنید. مهارت زبان لزوماً مربوط به زبان انگلیسی نمی شود و هر زبانی غیر از فارسی می تواند در این قسمت نوشته شود. مهارت‌‎هایی که در محیط کار یا به طور شخصی فرا گرفته اید و برای آن ها گواهینامه یا مدرکی ندارید را بنویسید. همچنین گواهینامه‌ها و دوره‌های آموزشگاهی خود را در بخش مهارت رزومه بنویسید. در این بخش نیازی نیست ترتیب زمانی را رعایت کنید و ملاک شما باید اهمیت و ارزش آن مدرک باشد.
۵پروژه ها
شما به عنوان کارشناس اداری قطعا پروژه های مختلفی انجام داده اید. در این قسمت نیز باید قانون خلاصه نویسی رزومه را رعایت کنید و تنها چند پروژه با ارزش خود را که ارتباط بیشتری با فرصت شغلی جدید دارد را در رزومه بنویسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code