راهنمای نوشتن رزومه کارشناس سئو

۱ خرداد ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۴ دقیقه

کارشناس سئو فردی است که با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل به بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه و رنکینگ سایت کمک کرده و از اطلاعات و تکنیک‌های مفیدی در مورد افزایش رتبه برخوردار است. از جمله کارهای اصلی یک کارشناس سئو می‌توان به مواردی از جمله استراتژی تولید محتوا، ایجاد بک لینک و استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی در تمام موتورهای جستجو اشاره کرد.
در صورتی که قصد دارید به عنوان کارشناس سئو در شرکتی مشغول به کار شوید باید از مسئولیت‌های آن اطلاع داشته باشید. برخی از مهمترین وظایف به شرح زیر است:
۱- بررسی و آنالیز کاربران سایت
۲- بهبود تجربه کاربری
۳- بهینه‌سازی صفحات سایت
۴- بررسی آمارهای مربوط به وضعیت سایت
۵- جستجو کلمات کلیدی پرقدرت به منظور دستیابی به ترافیک بیشتر
۶- یافتن نقاط ضعف سایت
۷- بهبود ساختار و وضعیت  URL
۸-بهبود و اصلاح تایتل تگ یا تگ عنوان
و …
در صورتی که شما به عنوان کارشناس سئو با مهارت‌های این شغل آشنایی داشته و توانایی انجام وظایف و مسئولیت‌های مطرح شده را دارید و می خواهید این شغل را انتخاب کنید، باید رزومه ای متناسب با این شغل تهیه کنید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری در ادامه بررسی رزومه های کاری مختلف، قصد داریم شما را با نحوه نگارش رزومه شغلی کارشناس سئو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
*خلاصه رزومه (درباره من)
یکی از بخش های اصلی هر رزومه، “خلاصه رزومه” و یا “درباره من” می باشد. در این قسمت از رزومه، شما باید در حد ۲ الی ۳ خط، سوابق شغلی خود در حوزه سئو و مهارت ها و قابلیت های خود را عنوان کنید. توصیه می شود حتما این قسمت را با دقت بسیار زیادی تکمیل کنید و از ذکر موارد غیر ضروری خودداری کنید.
*اطلاعات شخصی و تماسی
در این قسمت از رزومه، شما باید اطلاعات تماس و شخصی خود را کامل و بدون غلط املایی عنوان کنید. در نوشتن اطلاعات تماسی، سعی کنید تمام راه های ارتباطی از جمله شماره موبایل، شماره تلفن ثابت، آدرس به طور دقیق و آدرس شبکه های اجتماعی را پیش روی کارفرمایان قرار دهید. همچنین توصیه می شود عکسی را برای رزومه خود انتخاب کنید که رسمی و اداری بودن آن کاملا حفظ شود.
*عنوان رزومه
متاسفانه یکی از مواردی که ممکن است کارجویان در نوشتن آن بی دقتی کرده و توجه ای به آن نداشته باشند، ذکر یک عنوان مناسب، متناسب با عنوان شغلی است. در خصوص این شغل باید در قسمت عنوان رزومه، “کارشناس سئو” را ذکر کنید و از نوشتن مواردی از جمله استخدام، کارشناس و مواردی از این قبیل خودداری کنید. همچنین نباید در این قسمت، مشاغل دیگری را عنوان کنید. چرا که امکان حذف شدن رزومه تان توسط کارفرما وجود دارد.
*سوابق تحصیلی
یکی از نکات مهم در نوشتن رزومه در قسمت سوابق تحصیلی، رعایت ترتیب نزولی است. بدین صورت که از بالاترین مدرک خود شروع به نوشتن رزومه کنید. در این قسمت از رزومه، از ذکر موارد مورد نیاز از جمله دانشگاه مورد نظر، سال تحصیلی و معدل هر مقطع غافل نشوید. همچنین در صورتی که دارای مدارک عالیه می باشید، نوشتن مدرک دیپلم توصیه نمی شود.
*سوابق شغلی
در صورتی که قصد دارید به عنوان کارشناس سئو مشغول به کار شوید، مشاغل مربوطه که در این حوزه فعالیت داشته اید را در قسمت سوابق شغلی عنوان کنید. همچنین سعی کنید، بیش از ۵ ردیف را به سوابق شغلی اختصاص ندهید در غیر این صورت ممکن است از دید کارفرما شما توانایی کار کردن در یک سازمان را بصورت ثابت نداشته باشید. با توجه به اینکه “کارشناس سئو” به عنوان یک مهارت شناخته می شود نه به عنوان تخصص، در صورتی که سابقه شغلی در این زمینه ندارید، می توانید روی سوابق تحصیلی و یا مهارت ها و گواهینامه هایی که بدست آورده اید، تمرکز کنید.
*مهارت‌ها و گواهینامه‌ها
به عنوان کارشناس سئو باید دو نوع مهارت را در این قسمت از رزومه شغلی عنوان کنید.
مهارت های سخت شامل: سئو محتوا، سئو on-page، سئو off-page ، google analytics ، google adwords ، HTML/CSS ، WordPress ، copy-writing، Link Building ، تهیه و ارایه گزارش کار، سرعت عمل و دقت در انجام کار و  تعامل و ارتباط موثر و مهارت های نرم نیز شامل مهاارت های رفتاری و اخلاقی از جمله تعامل و ارتباط، دقت در کار می باشد.
همچنین در صورتی که دوره هایی در زمینه سئو گذرانده اید و گواهینامه ای نیز دریافت نموده اید، در این قسمت از رزومه عنوان کنید.
*پروژه ها
در صورتی که شما به عنوان یک پروژه، سئو سایت های مختلفی را انجام داده اید، در این قسمت از رزومه عنوان کنید، حتی دستاوردهای مختلف بدست آمده در پروژه های مختلف را بیان کنید.
جهت دسترسی به آگهی های مربوط به استخدام سئوکار وارد لینک زیر شوید:
yun.ir/l67kjd


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code