با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سالِ نو، شرکت‌ها و سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی بسیاری در تلاش هستند تا به‌رسم یادبود و قدردانی از زحمات کارمندان و کارکنان خود رد یک سال گذشته، هدیه‌ عیدانه‌ای برای کارمندان خود درنظر بگیرند. این مقاله از مجموعه مقالات نوروزی سایت راهنما، به نکات مهمی که باید در زمان خرید هدیه برای کارمندان به آن‌ها توجه داشت، پرداخته‌ایم.

در ظاهر به نظر می‌رسد که خرید هدیه با وجود تنوع محصولات و افزایش تعداد فروشگاه‌های حضوری و آنلاین باید کار راحتی باشد، اما وقتی به مرحله عمل برسیم، می‌دانیم که چه کار سختی در پیش داریم. زیرا خرید هدیه مشترک برای تعداد زیادی افراد که سلیقه و علاقه‌ها متفاوتی دارند، کار سختی است. از طرفی هدیه باید جنبه کاربردی داشته باشد، مورد استفاده قرار بگیرد، حس خوبی منتقل کند و در آخر نیز قیمت مناسبی داشته باشد که خرید آن برای شرکت یا اداره موردنظر امکان‌پذیر باشد. ما در ادامه این نوشتار به مواردی اشاره خواهیم کرد که به شما در انتخاب و خرید هدیه مناسب کارمندان کمک خواهد کرد.

بلیط اماکن تفریحی

به‌عنوان اولین پیشنهاد به‌نظر می‌رسد که فرصت کسب یک تجربه که به‌عنوان یک هدیه از طرف کسی گرفته شود، بسیار دلچسب خواهد بود. برای همین اگر قصد خرید هدیه گروهی را دارید، اول از همه به خرید بلیط اماکن تفریحی نظیر استخر، تله‌کابین، سالن‌های ورزشی، مراکز ماساژ، سینما و… فکر کنید. البته می‌توانید بلیط خانوادگی نیز به آن‌ها هدیه بدهید تا در کنار خانواده‌شان تجربه منحصربه‌فردی را در تعطیلات داشته باشند و خانواده آن‌ها نیز در این هدیه و حال خوب سهیم باشند.

 

پوشاک یا اکسسوری

ایده خرید پوشاک یا اکسسوری هم می‌تواند ایده خوبی برای هدیه مناسب کارمندان در روزهای پایانی سال و آغاز سال نو باشد. ‌شما می‌توانید به مناسبت عید برای کارمندان آقا کیف پول یا کمربند بخرید. این دو همیشه از موارد پرکابرد آقایان هستند که همیشه و همه جا به آن احتیاج دارند. برای خانم‌ها نیز می‌توانید به خرید کیف پول یا کیفِ دوشی فکر کنید. خانم‌ها نیز حتما از چنین هدیه‌ای به مناسبت عید استقبال می‎‌کنند.

دفترچه یادداشت یا سررسید سفارشی

با این که دفترچه یادداشت و سررسید یکی از هدیه‌های همیشگی و تکراری سازمان‌ها به کارمندان‌‎شان است، اما دفترچه یادداشت و سررسید همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد از آن استقبال می‌کنند، اما برای این‌که این هدیه را اختصاصی‌تر کنید، لازم است آن را سفارشی‌شده به کارمندان‌تان هدیه بدهید. شما می‌توانید سررسید مخصوص به خودشان را که عکس از آن‌ها روی آن چاپ شده هدیه بدهید یا این‌که صفحه اول هر دفترچه یا سررسید یک یادداشت اختصاصی برای هر کدام از آن‌ها بنویسید.

قهوه، لیوان مخصوص نوشیدن قهوه، موکاپات

اگر کارمندان شما اهل نوشیدن قهوه صبحگاهی هستند یا در طول روز با نوشیدن یک فنجان قهوه سرحال می‌شوند و خستگی‌شان کاهش پیدا می‌کند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به فکر هدیه‌هایی نظیر قهوه مرغوب، قنجان قهوه‌خوری و حتی موکاپات که برای تهیه و درست کردن قهوه است، فکر کنید. حتی کارمندان و کارکنان شما (اگر قهوه‌خور) باشند، از این هدیه استقبال خواهند کرد.

پشتی طبی صندلی

اگر هنوز کارمندان شما پشتی طبی صندلی ندارند، وقت آن نرسیده که برای سهولت کار آن‌ها در محل کار و کاهش خستگی‌شان در زمان پشت‌میز نشینی به آن‌ها پشتی طبی صندلی هدیه بدهید. وجود یک بالش یا پشتی طبی صندلی که دقیقا پشت کمر یا گردن آن‌ها قرار بگیرد،  می‌تواند از آسیب‌های بدنی آن‌ها در طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند.

جورچین، بازی‌های فکری و معمایی

از آن زمان که بازی‌ها فقط به سن خاصی اختصاص داشت و عموما بچه‌ها به‌دنبال بازی‌های رومیزی، جورچین و… بودند، خیلی گذشته است و حالا بازی کردن به رِنج سنی خاصی اختصاص نداد، حتی دیده می‌شود که بزرگ‌ترها تمایل و رغبت بیشتری به بازی و سرگرم‌ شدن پیدا کرده‌اند. از این رو می‌توانید به بازی‌های معمایی و جورچین و… د به‌عنوان هدیه مناسب عید برای کارمند، فکر کنید. و بعد از اطمینان از سلیقه و علاقه کارمندان اقدام به خرید و تهیه هدیه از نوع بازی‌های فکری و معمایی بکنید. مزیت خرید بازی به‌عنوان هدیه در این است که علاوه بر خود فرد، خانواده او نیز از چنین هدیه‌ای بهره خواهند برد.

 

وسایل سفر و کوه

اگر همکاران یا کارمندان شما  اهل سفر، طبیعت‌گردی یا کوهنوردی هستند می‌توانید به خرید هدیه‌های مثل ملزومات سفر، ابزارهای مناسب کمپینگ مثل ظروف مناسب، زیرانداز، پوشاک مناسب، کوله، چادر مسافرتی و… فکر کنید. دریافت چنین هدیه‌هایی که لذت بردن از تعطیلات و آخر هفته را برای آن‌ها بیشتر می‌کند، قطعا خوشایند است.

پاوربانک، هنزفری بلوتوثی یا هر نوع وسایل مربوط به تکنولوژی

وسایل مربوط به فناوری تنوع زیادی دارند که همه ما نیز به آن‌ها احتیاج داریم. شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که برای خرید هدیه برای همکار در نظر می‌گیرید، به هر کدام از این لوازم فکر کنید و آن‌ها را به‌عنوان هدیه در نظر بگیرید. فلش‌، هارد، هدفون و وسایلی مانند هاب‌ها جزو هدایای کاربردی و مناسبی‌ هستند که همه به داشتن آن‌ها احتیاج داریم.

کتاب یا محصولات فرهنگی

اگر کارمندانی دارید که به‌طور جدی یک مجله را دنبال می‌کنند، می‌توانید برای آن‌ها اشتراک یک ساله مجله محبوب‌شان را بخرید. خرید کتاب در زمینه توسعه فردی یا یک رمان جذاب هم می‌تواند هدیه خوبی به مناسبت عید باشد.

سخن پایانی

این فهرست می‌تواند موارد زیادی بیشتر از موارد اشاره شده باشد. هدیه‌های پیشنهادی بیشتر برای ایده گرفتن در زمان خرید هدیه عید برای کارمندان بود. منابع انسانی یا مسئولان روابط عمومی هر سازمان، ارگان یا اداره‌ای می‌توانند با کمی حواس‌جمعی و آگاهی از نیاز و سلیقه کارمندان خود، اقدام به خرید هدیه‌ای کنند که مناسب عید و به منظور قدردانی و از تلاش‌ کارمندان در یک سال گذشته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code