سخنگوی سازمان سنجش افزود: کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ در روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده خواهد بود.
وی افزود: متقاضیان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد می‌توانند کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را مشاهده کنند.
زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: آن‌دسته از متقاضیانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند، باید از روز دوشنبه ۳۰ فروردین تا روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سنجش اقدام کنند.
وی گفت: به این‌دسته از متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت رشته محلهای انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.
زرین آمیزی اظهار داشت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از عصر روز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در دسترس متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.
وی گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.
آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با بیش از ۹۰ درصد داوطلبان ثبت نام کننده در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.
تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند و تعداد شهرهای محل برگزاری آزمون نیز نسبت به آزمون دوره گذشته که ۶۰ شهر بود افزایش پیدا کرده بود.
متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در مجموعه مدرسی معارف اسلامی (کدرشته امتحانی ۲۱۸۰) و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته مدرسی معارف اسلامی باید علاوه بر کسب نمره علمی لازم، شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه را با نتیجه مصاحبه‌ای که توسط مدیریت جذب و ارزشیابی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام خواهد شد، احراز کنند.
این‌دسته از متقاضیان چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان دارای حدنصاب برای انجام مراحل مصاحبه قرار گیرند، لازم است برای انجام مراحل پذیرش (که در محدوده زمانی هفته اول خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود) به درگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی به نشانی www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت‌نام و تکمیل فرم مشخصات فردی و ارسال مدارک درخواستی در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.
عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. در گزینش نهایی، وضعیت علمی متقاضیانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل پیش گفته از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است با کد دسترسی مندرج در کارنامه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.
متقاضیان علاقه مند به انتخاب هر یک از کد رشته‌های امتحانی مربوط به دانشگاه‌های: جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده اند، در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه می‌توانند کد رشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه دانشگاه‌های ذیربط را نیز انتخاب کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code