روزهای آخر پاییز کجا بریم؟

۲۲ آذر ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۴ دقیقه ,

روزهای آخر پاییز بهترین زمان برای سفرهای کوچک درون شهری، پارک‌ها و خیابان‌های دل چسب و خاطره انگیز برای گذراندن یک عصر پاییزی و قدم زدن در هوای نیمه ابری و ابری شهر است.

شاید شما بخواهید یکی از بعد از ظهرهای این فصل خود را به قدم زدن روی برگ‌های زرد پاییزی اختصاص دهید یا تصمیم بگیرید به فضای سرسبزی از جمله جنگل سفر کنید و با دوربین عکاسی خود تصاویری زیبا خلق کنید. همچنین به مکان های مرتفع سفر کرده و شاهد غروب آفتاب از پشت ابرها باشید و از نظاره منظره شهر در کنار عطر یک چای تازه دم لذت ببرید. به تعدادی از این مناظر زیبای شهر تهران در ادامه خواهیم پرداخت.

پارک جنگلی طالقانی

از جمله مناظر بسیار زیبای شمال تهران، می‌توان به پارک طالقانی واقع در تپه‌های عباس آباد اشاره کرد. این پارک زیبا، علاوه بر این که در پاییز چهره ی رنگارنگ برگ ها را در خود نمایان می‌کند، از تنوع مناظر و محیط‌های زیبا برای خلق عکس‌های ناب پاییزی است. دسترسی به این پارک، از طریق ایستگاه شهید حقانی، خط یک متروی تهران امکان پذیر است. همچنین دسترسی به این پارک از اتوبان‌های مدرس، حقانی و همت میسر است. این پارک با پوشش گیاهی بکر و زیبای خود در تپه‌های عباس آباد، چشم نوازی می‌کند. همچنین روزهای ابری طبیعت فوق العاده‌ای را برای علاقمندان به عکاسی فراهم می‌کند. طبیعت پاییزی زیبای این پارک رو از دست ندید.

پارک جنگلی سرخه حصار

سرخه حصار یکی از جاذبه‌های گردشگری شرق تهران می‌باشد که پوشش گیاهی و زیست بوم جانوری متنوعی را در خود جای داده است. دسترسی به این زیست بوم متنوع از طریق اتوبان شهید دوران امکان پذیر است. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که این پارک، محل مناسبی برای جشن‌ها و مهمانی‌های خانوادگی است. علاوه بر این، این مجموعه دارای پیست دوچرخه سواری می‌باشد. به علت تعدد گونه‌های گیاهی، تصویری چشم نواز را در جای جای خود به رخ می‌کشد. تنها محدودیت آن، عدم دسترسی به خودروهای عمومی است، در غیر این صورت از طریق خودروی شخصی و تاکسی امکان حضور در این جنگل برای همه فراهم است. غروب‌های دلنشین این جنگل را از دست ندهید.

باغ ایرانی

در محدوده ی غرب تهران واقع شده و خیلی زیبا و دل انگیز است. درختان تنومند و ستبر آن چشم نوازی می کند. تنوع گیاهی بالایی دارد و با آبنما و طاق‌ها و ساختمان سبک قدیمی مزین گشته است. در روزهای آفتابی حتی می‌توان از سایه درختان بلند این بوستان استفاده کرد. طبیعتی مناسب عکاسی‌های پاییزی و محل دلچسبی برای خش خش روی برگ‌‌ها می‌باشد. دسترسی به این بوستان فوق العاده، از طریق خیابان شیخ بهایی واقع در ده ونک میسر است.

پارک جمشیدیه

پارک کوهپایه ای و دلچسب جمشیدیه که در شمال شرق تهران واقع گشته است یکی از طبیعت‌های بکر و ناب برای گذراندن یک روز پاییزی است. این پارک در ادامه به مسیر کوهپیمایی توچال راه دارد و برای علاقمندان به کوهنوردی هم طبیعت مورد قبولی را دارا می‌باشد. پوشیده شدن مسیر داخلی پارک، از برگهای زرد و سرخ پاییزی، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. دسترسی به این مکان از طرف میدان تجریش با استفاده از تاکسی و اتوبوس میسر است.

خیابان ولیعصر (ع)

یکی از زیبایی‌های شهر تهران، قرار گرفتن خیابان ولیعصر (ع) در امتداد شمال تا جنوب شهر است. این خیابان ۱۸ کیلومتری که با درختان کهنسال و تنومند، در امتداد دو طرف خیابان قرار گرفته‌اند دل هر رهگذری را با خود می‌برد. این خیابان در شمال از میدان تجریش شروع و در جنوب تا میدان راه آهن امتداد دارد. ریزش برگهای درختان در دو سوی خیابان نمایی دل انگیز به این محدوده می‌دهد و هر رهگذری حداقل یک روز ابری خود را مشغول قدم زدن در این خیابان و لذت بردن از طبیعت زیبای آن بوده است. روزهای ابری فوق العاده زیبا و تصاویر زیبایی را در دل خود جای داده است. این مسیر توجه گردشگران زیادی را هر ساله به خود جلب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تجربه قدم زدن در یک عصر پاییزی در این خیابان را از دست ندهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code